1406

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W OŁAWIE

z dnia 17 grudnia 2001 r.

w sprawie budżetu gminy na 2002 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. d ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 142 z 2001 r., poz. 1591 ze zmianami) i art. 109, 110, 124 i 128 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 ze zmianami) i art. 3 i 4 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999–2001 (Dz. U. Nr 150, poz. 983 ze zmianami) oraz art. 401 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 ze zmianami) Rada Miejska w Oławie uchwala, co następuje:

§ 1

1. Dochody budżetu gminy w wysokości – 35.390.064 zł

w tym:

– dochody z podatków i opłat – 10.184.545 zł

z tego: opłata za zezwolenie na sprzedaż alkoholu – 222.000 zł

– udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa – 7.663.033 zł

– dochody z majątku gminy – 4.505.000 zł

– pozostałe dochody własne – 199.000 zł

– dotacje celowe na zadania zlecone – 1.895.251 zł

– dotacja celowa na zadania bieżące – na podstawie umów – 4.300 zł

– subwencja ogólna – 14.717 zł

– subwencja oświatowa – 9.547.279 zł

– subwencja rekompensująca utracone dochody – 1.376.939 zł

Szczegółowy podział dochodów wg źródeł i w układzie działów klasyfikacji zawiera załącznik nr 1 do uchwały.

2. Wydatki budżetu gminy w wysokości – 33.725.064 zł

w tym:

1) wydatki bieżące – 29.533.261 zł

z tego:

a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń – 14.032.973 zł

b) dotacje dla zakładów budżetowych – 2.844.700 zł

c) dotacje dla instytucji kultury – 1.089.500 zł

d) dotacje dla podmiotów niezalicz. do sektora finans. publicznych – 260.000 zł

e) wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania

problemów alkoholowych – 232.000 zł

f) obsługa długu publicznego – 295.000 zł

g) wydatki na finansowanie zadań zleconych z zakresu administracji rządowej – 1.899.551 zł

h) rezerwa ogólna – 337.250 zł

2) wydatki majątkowe – 4.191.803 zł

w tym:

– na finansowanie inwestycji – 3.498.300 zł

– udział gminy w Związku EKO-GOK – 693.503 zł

Szczegółowy podział wydatków w układzie działów i rozdziałów zawiera załącznik nr 2 do uchwały.

§ 2

Plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych i środków specjalnych:

1. Zakładów budżetowych:

– przychody – 22.230.000 zł

w tym: dotacje – 2.844.700 zł

– wydatki – 22.093.278 zł

w tym: wynagrodzenie osobowe – 8.752.590 zł

2. Środków Specjalnych:

– przychody – 491.915 zł

– wydatki – 494.720 zł

Zgodnie z załącznikiem nr 3 i 4 do uchwały.

§ 3

Plan dochodów zadań zleconych z zakresu administracji rządowej przedstawia załącznik nr 5 do uchwały.

§ 4

Plan dochodów i wydatków na finansowanie zadań zleconych na podstawie ustaw zawiera załącznik nr 6 do uchwały.

§ 5

Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w 2002 roku zawiera załącznik nr 7 do uchwały.

§ 6

Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska zgodnie z załącznikiem nr 8 do uchwały.

§ 7

Dotacje dla podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych określone w § 1 ust. 2 lit. d uchwały dotyczą organizacji i stowarzyszeń wymienionych w załączniku nr 9 do uchwały.

§ 8

Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec roku budżetowego w kwocie 2.520.000 zł. Prognozę długu i jego spłatę zwiera załącznik nr 10 do uchwały.

§ 9

1. Nadwyżkę budżetową w kwocie 1.665.000 zł przeznacza się na spłatę rat pożyczek i kredytów przypadających na 2002 rok.

2. Pożyczki i kredyty zostaną spłacone do: WFOŚiGW we Wrocławiu, Banku Zachodniego i Banku Spółdzielczego w Oławie.

Szczegółowy podział przychodów i rozchodów związanych z rozdysponowaniem nadwyżki zawiera załącznik nr 11 do uchwały.

§ 10

Upoważnia się Zarząd Gminy do:

1. Zaciągnięcia pożyczki lub kredytu krótkoterminowego w przypadku nierytmicznej realizacji dochodów w wysokości – 800.000 zł.

2. Samodzielnego zaciągnięcia zobowiązań w imieniu gminy do wysokości – 700.000 zł.

3. Spłaty rat pożyczek w kwocie ogólnej – 1.665.000 zł.

– WFOŚiGW – 420.000 zł.

– Bank Zachodni – 850.000 zł.

– Bank Spółdzielczy – 395.000 zł.

4. Dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przeniesieniach wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działów.

5. Przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków kierownikom jednostek organizacyjnych gminy w ramach działów.

§ 11

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy.

§ 12

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2002 r. i wymaga ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
ANDRZEJ GRZESZCZAK
Załącznik nr 1: DOCHODY BUDŻETU GMINY
Załącznik nr 2: WYDATKI BUDŻETU GMINY: część 1, część 2
Załącznik nr 3: PLAN PRZYCHODÓW I WYDATKÓW ZAKŁADÓW BUDŻETOWYCH
Załącznik nr 4: PLAN PRZYCHODÓW I WYDATKÓW ŚRODKÓW SPECJALNYCH
Załącznik nr 5: PLAN FINANSOWY DOCHODÓW ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ
Załącznik nr 6: PLAN FINANSOWY DOCHODÓW I WYDATKÓW ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ
Załącznik nr 7: PLAN NAKŁADÓW NA ZADANIA INWESTYCYJNE
Załącznik nr 8: PLAN DOCHODÓW I WYDATKÓW GFOŚ
Załącznik nr 9: DOTACJE DLA PODMIOTÓW NIEZALICZANYCH DO SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH
Załącznik nr 10: PROGNOZA DŁUGU GMINY MIEJSKIEJ I JEGO SPŁATY NA LATA 2002-2004
Załącznik nr 11: PRZYCHODY I ROZCHODY ZWIĄZANE Z FINANSOWANIEM DEFICYTU I ROZDYSPONOWANIEM NADWYŻKI BUDŻETOWEJ