1434

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W TWARDOGÓRZE

z dnia 7 marca 2001 r.

w sprawie budżetu gminy na rok 2001

       Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.), art. 109, art. 116, art. 124, art. 128 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.) oraz art. 87b ust. 5 i art. 88 ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r. o ochronie i kształtowaniu środowiska (Dz. U. z 1994 r. Nr 49, poz. 196 z późn. zm.) Rada Miejska w Twardogórze uchwala, co następuje:

 

§ 1

Ustala się dochody budżetu gminy

na kwotę                                            16.899.240,–

z tego:

          dochody z podatków i opłat                                               4.937.847
          udziały w podatkach stanowiących

            dochód budżetu państwa                                                   3.728.189
          wpływy z usług jednostek budżetowych                        62.970
          wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu            120.917
          dochody z majątku gminy                                                    2.258.530
          subwencja ogólna z budżetu państwa                          4.903.826
          dotacje celowe z budżetu państwa

            na zadania bieżące z zakresu admini-

            stracji rządowej                                                                       768.008
          dotacje celowe z budżetu państwa

            na inwestycje z zakresu administracji

            rządowej                                                                                    36.000
          pozostałe wpływy z różnych dochodów                              82.953

Dochody budżetu gminy według źródeł określa załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Twardogórze, natomiast szczegółową klasyfikację załącznik nr 3.

§ 2

Ustala się wydatki budżetu gminy

na kwotę                                                                                                    16.884.920,–

z tego:

          wydatki bieżące                                                                              12.054.470

          wydatki majątkowe                                                                            3.083.082

          wydatki remontowe                                                                   758.200

          dotacje dla jednostek i organizacji

            realizujących zadania publiczne

            (zał. nr 9)                                                                                                597.500

          obsługą długu publicznego (zał. nr 14)                                              391.668

1.  Wydatki budżetu gminy w układzie działów określa załącznik nr 4, natomiast szczegółową klasyfikację załącznik nr 5.

2.  Budżet gminy w układzie działów i rozdziałów określa załącznik nr 6.

§ 3

1.  Ustala się nadwyżkę dochodów nad wydatkami w kwocie 14.320,–.

2.  Na spłatę zaciągniętych kredytów i pożyczki w wysokości 497.320,– (zgodnie z załącznikiem nr 7) przeznacza się:

   nadwyżkę dochodów nad wydatkami z pkt 1 w wysokości 14.320,–

   wolne środki finansowe z lat ubiegłych w wysokości 483.000,– (załącznik nr 16).

3.         Prognozę długu gminy stanowi załącznik nr 14.

§ 4

Tworzy się rezerwę budżetową na wydatki objęte planem w wysokości 165.000,– oraz rezerwę celową na wydatki w dziale – Oświata i wychowanie w wysokości 209.900,– z przeznaczeniem na wdrożenie II etapu nowej Karty Nauczyciela.

§ 5

Ustala się dochody i wydatki na finansowanie zadań z zakresu administracji rządowej, określone załącznikiem nr 8 na kwotę 804.000,–.

§ 6

Ustala się dotacje celowe w wysokości =597.500,– z tego:

1.  Dotacje udzielone z budżetu na dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom w wysokości 69.300,–.

2.  Dotacje udzielone dla niepublicznej szkoły lub innej placówki oświatowo-wychowawczej w wysokości 53.400,–.

3.  Dotacje udzielone instytucjom kultury w wysokości 268.000,–.

4.  Dotacje udzielone jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych w wysokości 206.800,–.

Wysokość udzielonych dotacji przestawia załącznik nr 9.

§ 7

Określa się dochody z tytułu wydania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na kwotę 120.917,–.

§ 8

Ustala się zakres zadań inwestycyjnych i remontowych oraz wielkość nakładów na realizacje zadań, zgodnie z załącznikiem nr 11 – inwestycje, oraz załącznikiem nr 10 – remonty.

§ 9

Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zgodnie z załącznikiem nr 12.

§ 10

Planuje się uzyskać dochody ze sprzedaży mienia gminnego w 2001 roku według załącznika nr 13 uchwały Rady Miejskiej w Twardogórze.

„Informację o stanie mienia komunalnego na dzień 31.10.2000 r.” – stanowi załącznik nr 17 uchwały Rady Miejskiej w Twardogórze.

 

§ 11

Ustala się zakres i kwotę dotacji przedmiotowych dla zakładów budżetowych zgodnie z załącznikiem nr 15.

§ 12

Upoważnia się Zarząd Miasta i Gminy do:

1.  Zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru budżetu gminy w wysokości =853.000,–.

2.  Dokonywana przeniesień wydatków budżetowych między rozdziałami i paragrafami w ramach działów.

3.  Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach.

4.  Spłaty zobowiązań jednostki samorządu terytorialnego.

A) Przekazuje się upoważnienie do dokonywania przeniesień planowanych wydatków jednostkom budżetowym samorządu terytorialnego, z wyjątkiem § 4010 – Wynagrodzenia osobowe pracowników, oraz § 6050 – Wydatki inwestycyjne.

B) Kierownicy tych jednostek budżetowych dokonujący przeniesień planowanych wydatków na podstawie uprawnień, o których mowa w ust. A, wprowadzając zmiany w planach finansowych, informują o dokonanych przeniesieniach Zarząd jednostki samorządu terytorialnego.

§ 13

Ustala się środki na wynagrodzenia dla pracowników samorządowych oraz pracowników jednostek organizacyjnych podległych organom gminy, z wyłączeniem pracowników administracji i obsługi Przedszkola Miejskiego w Twardogórze, na poziomie kwot określonych w załączniku nr 5. Skutki wzrostu wynagrodzeń wprowadza się z dniem 1 stycznia 2001 r. Podwyżki wynagrodzeń dla pracowników pedagogicznych placówek oświatowych zostaną wypłacone w terminie i w wysokości ustalonej przez MEN.

§ 14

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta i Gminy Twardogóra.

§ 15

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2001 r., oraz podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

                                                PRZEWODNICZĄCY
                                                   RADY MIEJSKIEJ
                                             ANDRZEJ ZARÓWNY

 

ZAŁĄCZNIKI:  załącznik nr 1, 2, 3 załącznik nr 4, 5 załącznik nr 6, 7, 8, 9 załącznik nr 10, 11, 12, 13, 14, 15 załącznik nr 16