1662 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W BOLESŁAWCU z dnia 23 kwietnia 2003 r. w sprawie ustalenia szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Bolesławiec Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 i 3, art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 ze zm.), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Bolesławcu uchwala się, co następuje: |
R o z d z i a ł I
Postanowienia ogólne
§ 1
Ilekroć w uchwale jest mowa o:
1. właścicielach nieruchomości – rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością,
2. odpadach komunalnych – rozumie się przez to odpady powstające w gospodarstwach domowych, a także odpady niezawierające odpadów niebezpiecznych pochodzących od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych,
3. odpadach wielkogabarytowych – rozumie się przez to odpady komunalne w rozumieniu przepisów ustawy o odpadach, które ze względu na swoje rozmiary nie mogą być zbierane w pojemnikach stanowiących wyposażenie nieruchomości,
4. nieczystościach ciekłych – rozumie się przez to ścieki gromadzone przejściowo w zbiornikach bezodpływowych,
5. stacjach
zlewnych – rozumie się przez to instalacje i urządzenia zlokalizowane przy kolektorach sieci kanalizacyjnych lub przy oczyszczalniach ścieków, służące do przyjmowania nieczystości ciekłych dowożonych pojazdami asenizacyjnymi z miejsc gromadzenia,6. zbiorn
ikach bezodpływowych – rozumie się przez to instalacje i urządzenia przeznaczone do gromadzenia nieczystości ciekłych w miejscach ich powstawania,7. drogach – rozumie się przez to wydzielony pas terenu, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów oraz do ruchu pieszych wraz z leżącymi w jego ciągu obiektami inżynierskimi, placami, zatokami postojowymi oraz znajdującymi się w wydzielonym pasie terenu chodnikami, ścieżkami rowerowymi, drogami zbiorczymi, drzewami i krzewami oraz urządzeniami technicznymi zwią
zanymi z prowadzeniem i zabezpieczeniem ruchu,8. przedsiębiorcy – należy przez to rozumieć jednostkę posiadającą zezwolenie Prezydenta Miasta Bolesławca na usuwanie i unieszkodliwianie odpadów komunalnych działającą w zakresie oczyszczania miasta.
§ 2
1.
Stałe odpady komunalne oraz gruz budowlany składowane są na składowisku odpadów komunalnych dla miasta Bolesławiec i gminy Bolesławiec w Trzebieniu, gdzie wywożone są bezpośrednio z pojemników zlokalizowanych na terenie nieruchomości w mieście.2. Nieczyst
ości ciekłe unieszkodliwiane są na oczyszczalni ścieków przy ulicy Granicznej w Bolesławcu lub w przydomowych oczyszczalniach ścieków pod warunkiem spełnienia wymagań określonych w odrębnych przepisach.R o z d z i a ł V
Deratyzacja na terenie miasta Bolesławiec
R o z d z i a ł VII
Przepisy karne
§ 29
Właściciel nieruchomości za naruszenie wymagań utrzymania czystości i porządku określonych w niniejszej uchwale, podlega karze grzywny zgodnie z art. 10 ust. 2a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r. (Dz. U. Nr 132, poz. 622 z późn. zm.).
Przepisy końcowe
§ 30
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Bolesławiec.
§ 31
Uchwała podlega ogłoszeniu przez rozplakatowanie na tablicach ogłoszeń Rady Miejskiej w Bolesławcu i Urzędu Miasta Bolesławiec.
§ 32
Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc uchwała nr XXXI/231/97 Rady Miejskiej w Bolesławcu z dnia 27 czerwca 1997 r. w sprawie ustalenia szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Bolesławiec zmieniona uchwałą nr XLIII/325/98 Rady Miejskiej w Bolesławcu z dnia 16 czerwca 1998 r., uchwałą nr VII/51/99 Rady Miejskiej w Bolesławcu
z dnia 2 marca 1999 r. i uchwałą nr LI/430/02 Rady Miejskiej w Bolesławcu z dnia 2 lipca 2002 r.§ 33
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIEJSKIEJ |
STANISŁAW MAŁKOWSKI |