1468

UCHWAŁA RADY GMINY DOBROMIERZ

z dnia 11 marca 2003 r.

w sprawie Statutu Gminy Dobromierz

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1, w związku z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) Rada Gminy Dobromierz uchwala, co następuje:

§ 1

Uchwala się Statut Gminy Dobromierz stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Traci moc uchwała nr XXI/110/96 Rady Gminy Dobromierz z dnia 26 kwietnia 1996 r. – Statut Gminy Dobromierz wraz z jej późniejszymi zmianami.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCA

RADY GMINY

JOLANTA NITARSKA

Załącznik do uchwały Rady Gminy Dobromierz z dnia 11 marca 2003 r. (poz. 1468)

STATUT GMINY DOBROMIERZ

R o z d z i a ł I

Postanowienia ogólne

R o z d z i a ł II

Gmina

R o z d z i a ł III

Jednostki pomocnicze Gminy

R o z d z i a ł IV

Organizacja wewnętrzna Rady

R o z d z i a ł V

Tryb pracy Rady

R o z d z i a ł VI

Zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej

R o z d z i a ł VII

Zasady działania klubów radnych

R o z d z i a ł VIII

Wójt Gminy

R o z d z i a ł IX

Zasady dostępu i korzystania przez obywateli z dokumentów Rady, Komisji i Wójta

§ 120

Obywatelom udostępnia się dokumenty określone w ustawach.

§ 121

Protokoły z posiedzeń Rady i Komisji oraz innych kolegialnych gremiów Gminy podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem.

§ 122

1. Dokumenty z zakresu działania Rady i Komisji udostępnia się w Biurze Rady, w dniach pracy Urzędu Gminy, w godzinach przyjmowania interesantów.

2. Dokumenty z zakresu działania Wójta oraz Urzędu udostępniane są w Referacie Organizacyjno--Prawnym Urzędu, w dniach i godzinach przyjmowania interesantów.

3. Ponadto dokumenty, o jakich mowa w ust. 1 i 2, są również dostępne w wewnętrznej sieci informatycznej Urzędu Gminy oraz powszechnie dostępnych zbiorach danych.

§ 123

Realizacja uprawnień określonych w § 121 i 122 może się odbywać wyłącznie w Urzędzie Gminy i w asyście pracownika Urzędu Gminy.

§ 124

Uprawnienia określone w § 121 i 122 nie znajdują zastosowania:

1) w przypadku wyłączenia – na podstawie ustaw – jawności,

2) gdy informacje publiczne stanowią prawem chronione tajemnice,

3) w odniesieniu do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej, niż art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego.

Załącznik nr 1 do Statutu Gminy Dobromierz (poz. 1468)

Załącznik nr 2 do Statutu Gminy Dobromierz (poz. 1468)

Załącznik nr 3 do Statutu Gminy Dobromierz (poz. 1468)

Załącznik nr 4 do Statutu Gminy Dobromierz (poz. 1468)