1436

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W LĄDKU ZDROJU

z dnia 15 marca 2001 r.

w sprawie budżetu miasta i gminy na 2001 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, 9 lit. d, pkt 10, art. 61 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 13 z 1996 r., poz. 74 z późn. zm.), w związku z art. 109 oraz 124 ustawy z dnia 26 listopada o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155 z 1998 r. z późn. zm.) oraz art. 88 ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r.
o ochronie i kształtowaniu środowiska (jednolity tekst Dz. U. Nr 49,
poz. 196 z 1994 r. z późn. zm.) Rada Miejska w Lądku Zdroju uchwala:

 

§ 1

I. Ustala się dochody budżetu miasta i gminy

w wysokości 16.799.650,00 zł

z tego:

1) dochody z podatków i opłat lokalnych 2.831.478,00 zł

2) udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa 1.538.222,00 zł

3) dochody z majątku gminy 2.965.000,00 zł

4) pozostałe dochody 409.100,00 zł

5) dotacje celowe na zadania zlecone gminie 1.065.565,00 zł

w tym:

inwestycyjne 171.108,00 zł

6) subwencja ogólna z budżetu państwa 3.552.944,00 zł

w tym:

z tego:

7) środki na dofinansowanie zadań inwestycyjnych gmin pozyskanych z innych źródeł 630.000,00 zł

8) dotacje celowe z budżetu państwa na zadania własne inwestycyjne 2.002.341,00 zł

9) dotacje celowe otrzymane z funduszy celowych na dofinansowanie inwestycji 1.350.000,00 zł

10) dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 42.000,00 zł

11) dotacje celowe otrzymane z samorządu województwa na inwestycje na podstawie porozumień 400.000,00 zł

12) wpływy od jednostek budżetowych w wysokości 13.000,00 zł

Szczegółowy podział dochodów wg źródeł zawiera załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

II. Ustala się wydatki budżetu gminy

w wysokości 16.386.354,00 zł

w tym:

1) dotacje dla jednostek gospodarki pozabudżetowej 908.704,00 zł

w tym:

(w tym – 78.000,00 zł dla biblioteki)

2) dotacje dla innych jednostek organizacyjnych niepowiązanych z budżetem na podstawie podpisanych porozumień 59.800,00 zł dotyczy:

Planowana nadwyżka dochodów nad wydatkami wynosi kwotę 413.296,00 zł – załącznik nr 4 do niniejszej uchwały – z tego:

I. Spłata przypadających w 2001 roku rat kredytu bankowego, w tym:

1. Spłata kredytu bankowego z NFOŚiGW – “Kompostownia Odpadów Komunalnych” – 400.000,00 zł.

2. Spłata kredytu z BISE – “Lampy oświetleniowe” – 100.000,00 zł.

3. “Powódź” – usuwanie skutków powodzi 1997 – 452.000,00 zł.

Załącznik nr 5.

II. Deficyt budżetowy w kwocie 538.704,00 zł pokryty zostanie zaciągniętym kredytem bankowym w Banku Gospodarstwa Krajowego.

§ 3

I. Ustala się plan przychodów i wydatków jednostek gospodarki pozabudżetowej i zakładów budżetowych w następujących kwotach:

1) przychody: – 5.063.100,00 zł

w tym:

2) rozchody: 5.029.700,00 zł

II. Ustala się plan przychodów i wydatków środków specjalnych w następujących kwotach:

1) przychody – 141.214,00 zł

2) rozchody – 141.214,00 zł

III. Szczegółowy podział kwot określonych w pkt I i II na jednostki gospodarki pozabudżetowej oraz plan przychodów i wydatków środków specjalnych w układzie klasyfikacji budżetowej oraz ich rodzaje wyszczególnia załącznik nr 6 do niniejszej uchwały.

IV. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 11.500,00 zł.

Szczegółowy podział kwoty podanej wyżej przedstawia załącznik nr 7 do niniejszej uchwały.

§ 4

Wyodrębnia się wydatki na finansowanie zleconych gminie zadań z zakresu administracji rządowej oraz dotacje celowe, związane z realizacją tych zadań w wysokości 1.065.565,00 zł.

Wykaz zleconych gminie zadań z zakresu administracji rządowej przedstawia załącznik nr 8 do niniejszej uchwały.

§ 5

Rezerwa budżetowa – ogółem w wysokości 27.852,00 zł

w tym:

1) rezerwa celowa (wydatki sołeckie) – 20.000,00 zł (załącznik nr 11 do niniejszej uchwały),

2) rezerwa ogólna – 7.852,00 zł.

§ 6

Wykaz zadań inwestycyjnych i remontowych planowanych do realizacji w 2001 roku zawiera załącznik nr 9 i 9a do niniejszej uchwały, wykaz zadań projektowanych zawiera załącznik nr 10 do niniejszej uchwały.

§ 7

Ustala się plan dochodów związanych z wpłatami z tytułu wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 263.000,00 zł.

Szczegółowy podział wydatków zawiera załącznik nr 10a w dziale 851.

§ 8

Upoważnia się Zarząd Miasta do:

1) dokonywania zmian w budżecie gminy, polegających na przeniesieniu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami z wyjątkiem przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej oraz zmian w wydatkach inwestycyjnych, dotacjach i wynagrodzeniach,

2) przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach udziału kierownikom jednostek organizacyjnych gminy.

§ 9

Maksymalna wysokość sumy, do której Zarząd Miasta może samodzielnie zaciągać zobowiązania krótkoterminowe, nie może przekroczyć 200.000,00 zł.

§ 10

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta.

§ 11

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2001 roku, i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
LESŁAW BŁAŻEJ

Załączniki:

Załącznik nr 1, 2, 3 Załącznik nr 4, 5, 6, 7 Załącznik nr 8