1436 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W LĄDKU ZDROJU z dnia 15 marca 2001 r. w sprawie budżetu miasta i gminy na 2001 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, 9 lit. d, pkt 10, art. 61 ust. 2
ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U.
Nr 13 z 1996 r., poz. 74 z późn. zm.), w związku z art. 109 oraz 124 ustawy z dnia
26 listopada o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155 z 1998 r. z późn.
zm.) oraz art. 88 ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r. |
§ 1
I. Ustala się dochody budżetu miasta i gminy
w wysokości 16.799.650,00 zł
z tego:
1) dochody z podatków i opłat lokalnych 2.831.478,00 zł
2) udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa 1.538.222,00 zł
3) dochody z majątku gminy 2.965.000,00 zł
4) pozostałe dochody 409.100,00 zł
5) dotacje celowe na zadania zlecone gminie 1.065.565,00 zł
w tym:
inwestycyjne 171.108,00 zł
6) subwencja ogólna z budżetu państwa 3.552.944,00 zł
w tym:
z tego:
7) środki na dofinansowanie zadań inwestycyjnych gmin pozyskanych z innych źródeł 630.000,00 zł
8) dotacje celowe z budżetu państwa na zadania własne inwestycyjne 2.002.341,00 zł
9) dotacje celowe otrzymane z funduszy celowych na dofinansowanie inwestycji 1.350.000,00 zł
10) dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 42.000,00 zł
11) dotacje celowe otrzymane z samorządu województwa na inwestycje na podstawie porozumień 400.000,00 zł
12) wpływy od jednostek budżetowych w wysokości 13.000,00 zł
Szczegółowy podział dochodów wg źródeł zawiera załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
II. Ustala się wydatki budżetu gminy
w wysokości 16.386.354,00 zł
w tym:
1) dotacje dla jednostek gospodarki pozabudżetowej 908.704,00 zł
w tym:
(w tym – 78.000,00 zł dla biblioteki)
2) dotacje dla innych jednostek organizacyjnych niepowiązanych z budżetem na podstawie podpisanych porozumień 59.800,00 zł dotyczy:
3) dotacje i środki pozabudżetowe na finansowanie inwestycji 4.553.449,00 zł
4) pozostałe wydatki na inwestycje (środki własne) 930.781,00 zł
5) wydatki na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń wynoszą 4.488.013,00 zł
6) wydatki związane z obsługą długu jednostki samorządu terytorialnego 230.000,00 zł
Podział wydatków w układzie działów klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
III. Dochody i wydatki budżetu gminy w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 2
Planowana nadwyżka dochodów nad wydatkami wynosi kwotę 413.296,00 zł – załącznik nr 4 do niniejszej uchwały – z tego:
I. Spłata przypadających w 2001 roku rat kredytu bankowego, w tym:
1. Spłata kredytu bankowego z NFOŚiGW – “Kompostownia Odpadów Komunalnych” – 400.000,00 zł.
2. Spłata kredytu z BISE – “Lampy oświetleniowe” – 100.000,00 zł.
3. “Powódź” – usuwanie skutków powodzi 1997 – 452.000,00 zł.
Załącznik nr 5.
II. Deficyt budżetowy w kwocie 538.704,00 zł pokryty zostanie zaciągniętym kredytem bankowym w Banku Gospodarstwa Krajowego.
§ 3
I. Ustala się plan przychodów i wydatków jednostek gospodarki pozabudżetowej i zakładów budżetowych w następujących kwotach:
1) przychody: – 5.063.100,00 zł
w tym:
2) rozchody: 5.029.700,00 zł
II. Ustala się plan przychodów i wydatków środków specjalnych w następujących kwotach:
1) przychody – 141.214,00 zł
2) rozchody – 141.214,00 zł
III. Szczegółowy podział kwot określonych w pkt I i II na jednostki gospodarki pozabudżetowej oraz plan przychodów i wydatków środków specjalnych w układzie klasyfikacji budżetowej oraz ich rodzaje wyszczególnia załącznik nr 6 do niniejszej uchwały.
IV. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 11.500,00 zł.
Szczegółowy podział kwoty podanej wyżej przedstawia załącznik nr 7 do niniejszej uchwały.
§ 4
Wyodrębnia się wydatki na finansowanie zleconych gminie zadań z zakresu administracji rządowej oraz dotacje celowe, związane z realizacją tych zadań w wysokości 1.065.565,00 zł.
Wykaz zleconych gminie zadań z zakresu administracji rządowej przedstawia załącznik nr 8 do niniejszej uchwały.
§ 5
Rezerwa budżetowa – ogółem w wysokości 27.852,00 zł
w tym:
1) rezerwa celowa (wydatki sołeckie) – 20.000,00 zł (załącznik nr 11 do niniejszej uchwały),
2) rezerwa ogólna – 7.852,00 zł.
§ 6
Wykaz zadań inwestycyjnych i remontowych planowanych do realizacji w 2001 roku zawiera załącznik nr 9 i 9a do niniejszej uchwały, wykaz zadań projektowanych zawiera załącznik nr 10 do niniejszej uchwały.
§ 7
Ustala się plan dochodów związanych z wpłatami z tytułu wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 263.000,00 zł.
Szczegółowy podział wydatków zawiera załącznik nr 10a w dziale 851.
§ 8
Upoważnia się Zarząd Miasta do:
1) dokonywania zmian w budżecie gminy, polegających na przeniesieniu wydatków pomiędzy rozdziałami i paragrafami z wyjątkiem przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej oraz zmian w wydatkach inwestycyjnych, dotacjach i wynagrodzeniach,
2) przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach udziału kierownikom jednostek organizacyjnych gminy.
§ 9
Maksymalna wysokość sumy, do której Zarząd Miasta może samodzielnie zaciągać zobowiązania krótkoterminowe, nie może przekroczyć 200.000,00 zł.
§ 10
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta.
§ 11
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2001 roku, i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Załączniki:
Załącznik nr 1, 2, 3 | Załącznik nr 4, 5, 6, 7 | Załącznik nr 8 |