2312

UCHWAŁA RADY GMINY DOBROMIERZ

z dnia 28 kwietnia 2004 r.

w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji przyznanych podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku na cele publiczne związane z realizacją zadań Gminy Dobromierz, innych niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, jej rozliczenia oraz kontroli wykonywania zleconych

zad

Na podstawie art. 7 ust. 1 i art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 118 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) Rada Gminy Dobromierz uchwala, co następuje:

§ 1

1. Ustala się tryb postępowania o udzielenie dotacji podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, prowadzącym działalność statutową związaną z realizacją zadań Gminy zwanym dalej “podmiotami”.

2. Dotacja może być udzielona podmiotom na realizację zadań publicznych innych niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.).

3. Podstawowym kryterium decydującym o przyznaniu dotacji jest prowadzenie przez podmiot działalności, na rzecz Gminy Dobromierz i jej mieszkańców.

§ 2

1. Wnioski o udzielenie dotacji na realizacje zadań publicznych powinny być złożone w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok, w którym wniosek ma być realizowany.

2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość składania wniosków o dotację w terminie innym, niż określony w ust. 1.

§ 3

1. Wniosek, o którym mowa w § 2 ust. 1, powinien zawierać w szczególności:

1) szczegółowy zakres rzeczowy zadania proponowanego do realizacji,

2) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania,

3) informacje o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych wskazujących na możliwość wykonania zadania,

4) termin i miejsce realizacji zadania,

5) informacje o posiadanych własnych środkach finansowych oraz uzyskanych z innych źródeł na realizacje danego zadania.

2. Do wniosku, o którym mowa w § 2 ust. 1, należy dołączyć:

1) akt utworzenia lub statut podmiotu, z którego wynikają zadania statutowe,

2) aktualny wypis z KRS lub innego organu rejestrowego,

3) pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu ubiegającego się o dotacje,

4) zaświadczenia z ZUS i urzędu skarbowego o niezaleganiu podmiotu z zapłatą składek oraz obowiązkowych należności publiczno-prawnych.

3. Wójt Gminy może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w ustalonym terminie dodatkowych informacji i wyjaśnień lub dokumentów.

4. Niezłożenie wskazanych dokumentów lub wyjaśnień w terminie spowoduje wykluczenie podmiotu z postępowania o udzielenie dotacji.

5. Wzór wniosku, o którym mowa w § 2 ust. 1, stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 4

Informacje o możliwości składania wniosków podaje do publicznej wiadomości w terminie do 31 sierpnia roku poprzedzającego rok budżetowy poprzez informację w prasie o zasięgu lokalnym – Zastępca Wójta Gminy, na tablicy ogłoszeń – pracownik Biura Rady Gminy.

§ 5

1. Dotację przyznaje Wójt Gminy Dobromierz z zastrzeżeniem ust. 2, uwzględniając w szczególności:

1) znaczenie zadania dla realizacji celów Gminy,

2) wysokość środków budżetu Gminy przeznaczonych na realizacje zadań zleconych podmiotom, o których mowa w § 1,

3) ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w relacji do rzeczowego zakresu zadania,

4) ocenę możliwości realizacji zadania przez wnioskodawcę przy uwzględnieniu informacji zawartych we wniosku,

5) analizy wykonania zadań zleconych poprzednich.

2. Wójt Gminy Dobromierz po zasięgnięciu opinii odpowiedniej merytorycznej komisji Rady Gminy Dobromierz dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty realizacji zadania, zapewniając jawność postępowania.

3. Zaopiniowane wnioski Komisje przekazują Wójtowi Gminy w terminie do dnia 20 października roku poprzedzającego rok budżetowy.

§ 6

Informacje o przyznanych dotacjach, w tym:

– nazwę podmiotu otrzymującego dotację,

– nazwę zadania,

– kwotę przyznanej dotacji

podaje do wiadomości Zastępca Wójta Gminy w terminie do 30 kwietnia roku budżetowego w prasie o zasięgu lokalnym, na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Dobromierzu – pracownik Biura Rady Gminy Dobromierz.

§ 7

1. Warunkiem zlecenia zadania i udzielenia dotacji jest zawarcie pisemnej umowy przez Wójta Gminy Dobromierz z podmiotem – wnioskodawcą reprezentowanym przez osoby do tego upoważnione.

2. Wzór umowy stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 8

1. Wójt Gminy Dobromierz zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania umów oraz oceny ich realizacji w sposób określony w umowie.

2. Na podstawie upoważnienia wydanego przez Wójta Gminy Dobromierz wyznaczone osoby, jak również merytoryczne Komisje Rady Gminy, które opiniowały wnioski o przyznanie dotacji mogą przeprowadzić kontrolę realizacji zadania.

3. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół zawierający ocenę zadania.

4. W przypadku stwierdzenia w trakcie kontroli nieprawidłowości Wójt Gminy Dobromierz ma prawo rozwiązać umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia oraz żądać zwrotu dotacji wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia wpływu dotacji na rachunek dotowanego podmiotu.

§ 9

1. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania następuje na podstawie:

1) sprawozdania z wykonania zadania według wzoru ustalonego w załączniku nr 3 do niniejszej uchwały,

2) kserokopii opisanych oryginałów rachunków i faktur VAT dotyczących wydatków faktycznie poniesionych na realizację zadania, potwierdzonych za zgodność z oryginałem.

2. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje w terminie określonym w umowie.

§ 10

W przypadku wykorzystania na realizację zadania jedynie części przekazanej dotacji, niewykorzystana część podlega niezwłocznemu zwrotowi.

§ 11

Sprawy związane z przyjmowaniem wniosków i rozliczaniem dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania prowadzą pracownicy merytoryczni Referatów Urzędu Gminy – zgodnie z regulaminem organizacyjnym urzędu.

§ 12

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dobromierz.

§ 13

Traci moc uchwała nr XV/101/99 Rady Gminy Dobromierz z dnia 29 października 1999 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.

§ 14

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i obowiązuje od dnia 2 czerwca 2004 r.

PRZEWODNICZĄCA

RADY GMINY

JOLANTA NITARSKA

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Gminy Dobromierz z dnia 28 kwietnia 2004 r. (poz. 2312)

Załącznik nr 2 do uchwały Rady Gminy Dobromierz z dnia 28 kwietnia 2004 r. (poz. 2312)

Załącznik nr 3 do uchwały Rady Gminy Dobromierz z dnia 28 kwietnia 2004 r. (poz. 2312)