2806

UCHWAŁA RADY MIASTA I GMINY WLEŃ

z dnia 21 lipca 2003 r.

w sprawie uchwalenia “Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków”

Na podstawie art. 19 ust. 1 i 2 z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747 ze zm.) oraz art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) Rada Miasta i Gminy Wleń uchwala, co następuje:

§ 1

Uchwala się “Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków” obowiązujący na terenie Miasta i Gminy Wleń w brzmieniu stanowiącym załącznik do uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Wleń.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIASTA I GMINY

MARCIN FLUDER

Załącznik do uchwały Rady Miasta i Gminy Wleń z dnia 21 lipca 2003 r. (poz. 2806)

REGULAMIN DOSTARCZANIA WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW

R o z d z i a ł I

§ 1

Celem niniejszego regulaminu jest:

1. Określenie praw i obowiązków dla Komunalnego Zakładu Obsługi Mieszkańców we Wleniu zwanego dalej “usługodawcą” i odbiorców usług wodociągowo-kanalizacyjnych (usługobiorców) w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

2. Ustanowienie warunków przyłączenia do sieci, zgodnie z art. 15 ust. 4 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.

3. Określenie minimalnego poziomu usług świadczonych przez usługodawcę w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

4. Określenie szczegółowych warunków i trybu zawierania umów z odbiorcami.

5. Określenie technicznych warunków możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych.

6. Ustanowienie sposobu postępowania w przypadku niedotrzymywania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzonych do sieci kanalizacyjnej ścieków.

R o z d z i a ł II

MINIMALNY POZIOM USŁUG ŚWIADCZONYCH PRZEZ KOMUNALNY ZAKŁAD OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW W ZAKRESIE DOSTARCZANIA WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKOW

R o z d z i a ł III

SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I TRYB ZAWIERANIA UMÓW Z ODBIORCAMI USŁUG ORAZ ZASADY ZBIO-ROWEGO ZAOPATRZENIA W WODĘ I ZBIOROWEGO ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW

R o z d z i a ł IV

SPOSÓB ROZLICZEŃ W OPARCIU O OCENY I STAWKI OPŁAT USTALONE W TARYFACH

R o z d z i a ł V

WARUNKI PRZYŁĄCZENIA DO SIECI WODOCIĄGOWEJ LUB KANALIZACYJNEJ

R o z d z i a ł VI

TECHNICZNE WARUNKI OKREŚLAJĄCE MOŻLI-WOŚCI DOSTĘPU DO USŁUG WODOCIĄGOWO-KANALIZACYJNYCH

§ 32

Zainteresowani usługami wodno-kanalizacyjnymi mogą uzyskać informacje na ten temat w urzędzie gminy oraz u usługodawcy. Informacje te to:

1. miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego,

2. studium uwarunkowań i kierunków rozwoju,

3. regulamin świadczenia usług,

4. warunki udzielania zezwolenia na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków,

5. plan rozwoju i modernizacji,

6. plany inwestycyjne,

7. inne dostępne opracowania.

R o z d z i a ł VII

POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU NIEDOTRZYMANIA CIĄGŁOŚCI USŁUG I ODPOWIEDNICH PARAMETRÓW DOSTARCZANEJ WODY I ODPROWADZANYCH ŚCIEKÓW

STANDARDY OBSŁUGI ODBIORCÓW USŁUG,

SPOSOBY ZAŁATWIENIA REKLAMACJI

§ 33

W przypadku awaryjnego wstrzymania dostaw wody i odprowadzania ścieków usługodawca poinformuje o tym niezwłocznie usługobiorcę w sposób zwyczajowo przyjęty w takich przypadkach.

§ 34

Wstrzymanie dostaw wody i odprowadzenia ścieków może nastąpić tylko z ważnych przyczyn, w szczególności w przypadku zagrożenia dla życia, zdrowia ludzi i zwierząt, a także gdy zagrożone jest środowisko naturalne. Za ważne przyczyny również uznaje się przypadki awarii urządzeń i sieci do produkcji i przesyłu wody jak również i awarię instalacji odbiorczych uniemożliwiających bezpieczne dostarczanie wody lub odbiór ścieków od usługobiorcy.

§ 35

Jeżeli umowa o zaopatrzenie w wodę odprowadzenie ścieków nie przewiduje inaczej w związku z:

1. niedotrzymaniem ciągłości usług,

2. niedotrzymaniem odpowiednich parametrów tych usług

obowiązują następujące zasady udzielania informacji i odpowiedzi:

1. udzielanie informacji na żądanie odbiorców następuje w ciągu:

– 12 godzin – na telefoniczne żądanie określania przewidywanego terminu usunięcia przerw i zakłóceń świadczonych usługach,

– 7 dni – na pisemne żądanie usunięcia przerw i zakłóceń świadczeniu usług,

– 14 dni – na pisemne i telefoniczne skargi i zażalenia wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.

§ 36

Jeżeli usługobiorca dokonuje zrzutów awaryjnych ścieków o składzie odbiegającym od ustalonych norm zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia o tym usługodawcy.

§ 37

Usługobiorca ma prawo zgłoszenia reklamacji odnośnie jakości i ilości świadczonych usług oraz wysokości opłat za te usługi.

Usługodawca w takim przypadku ma obowiązek załatwienia reklamacji (przyjmując ją lub odrzucając) w terminie 14 dni od daty zawiadomienia.

KARY I POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 38

Kary pieniężne za nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów dotyczących zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego oczyszczenia ścieków przewidziane są w rozdziale 6 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.

§ 39

Do spraw nieunormowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie inne przepisy w szczególności postanowienia ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747) wraz z przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie ustawy.