2806 UCHWAŁA RADY MIASTA I GMINY WLEŃ z dnia 21 lipca 2003 r. w sprawie uchwalenia “Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków” Na podstawie art. 19 ust. 1 i 2 z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747 ze zm.) oraz art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) Rada Miasta i Gminy Wleń uchwala, co następuje: |
§ 1
Uchwala się “Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków” obowiązujący na terenie Miasta i Gminy Wleń w brzmieniu stanowiącym załącznik do uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Wleń.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIASTA I GMINY |
MARCIN FLUDER |
Załącznik do uchwały Rady Miasta i Gminy Wleń z dnia 21 lipca 2003 r. (poz. 2806)
REGULAMIN DOSTARCZANIA WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW
R o z d z i a ł I
§ 1
Celem niniejszego regulaminu jest:
1. Określenie praw i obowiązków dla Komunalnego Zakładu Obsługi Mieszkańców we Wleniu zwanego dalej “usługodawcą” i odbiorców usług wodociągowo-kanalizacyjnych (usługobiorców) w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
2. Ustanowienie warunków przyłączenia do sieci, zgodnie z art. 15 ust. 4 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.
3. Określenie minimalnego poziomu usług świadczonych przez usługodawcę w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
4. Określenie szczegółowych warunków i trybu zawierania umów z odbiorcami.
5. Określenie technicznych warunków możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych.
6. Ustanowienie sposobu postępowania w przypadku niedotrzymywania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzonych do sieci kanalizacyjnej ścieków.
R o z d z i a ł IV
SPOSÓB ROZLICZEŃ W OPARCIU O OCENY I STAWKI OPŁAT USTALONE W TARYFACH
R o z d z i a ł V
WARUNKI PRZYŁĄCZENIA DO SIECI WODOCIĄGOWEJ LUB KANALIZACYJNEJ
R o z d z i a ł VI
TECHNICZNE WARUNKI OKREŚLAJĄCE MOŻLI-WOŚCI DOSTĘPU DO USŁUG WODOCIĄGOWO
-KANALIZACYJNYCH§ 32
Zainteresowani usługami wodno-kanalizacyjnymi mogą uzyskać informacje na ten temat w urzędzie gminy oraz u usługodawcy. Informacje te to:
1. miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego,
2. studium uwarunkowań i kierunków rozwoju,
3. regulamin świadczenia usług,
4. warunki udzielania zezwolenia na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków,
5. plan rozwoju i modernizacji,
6. plany inwestycyjne,
7. inne dostępne opracowania.
R o z d z i a ł VII
POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU NIEDOTRZYMANIA CIĄGŁOŚCI USŁUG I ODPOWIEDNICH PARAMETRÓW DOSTARCZANEJ WODY I ODPROWADZANYCH
ŚCIEKÓWSTANDARDY OBSŁUGI ODBIORCÓW USŁUG,
SPOSOBY ZAŁATWIENIA REKLAMACJI
§ 33
W przypadku awaryjnego wstrzymania dostaw wody i odprowadzania ścieków usługodawca poinformuje o tym niezwłocznie usługobiorcę w sposób zwyczajowo przyjęty w takich przypadkach.
§ 34
Wstrzymanie dostaw wody i odprowadzenia ścieków może nastąpić tylko z ważnych przyczyn, w szczególności w przypadku zagrożenia dla życia, zdrowia ludzi i zwierząt, a także gdy zagrożone jest środowisko naturalne. Za ważne przyczyny również uznaje się przypadki awarii urządzeń i sieci do produkcji i przesyłu wody jak również i awarię instalacji odbiorczych uniemożliwiających bezpieczne dostarczanie wody lub
odbiór ścieków od usługobiorcy.§ 35
Jeżeli umowa o zaopatrzenie w wodę odprowadzenie ścieków nie przewiduje inaczej w związku z:
1. niedotrzymaniem ciągłości usług,
2. niedotrzymaniem odpowiednich parametrów tych usług
obowiązują następujące zasady udziela
nia informacji i odpowiedzi:1. udzielanie informacji na żądanie odbiorców następuje w ciągu:
– 12 godzin – na telefoniczne żądanie określania przewidywanego terminu usunięcia przerw i zakłóceń świadczonych usługach,
– 7 dni – na pisemne żądanie usunięcia przerw i zakłóceń świadczeniu usług,
– 14 dni – na pisemne i telefoniczne skargi i zażalenia wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.
§ 36
Jeżeli usługobiorca dokonuje zrzutów awaryjnych ścieków o składzie odbiegającym od ustalonych norm zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia o tym usługodawcy.
§ 37
Usługobiorca ma prawo zgłoszenia reklamacji odnośnie jakości i ilości świadczonych usług oraz wysokości opłat za te usługi.
Usługodawca w takim przypadku ma obowiązek załatwienia reklamacji (przyjmując ją lub odrzucając) w terminie 14 dni od daty zawiadomienia.
KARY I POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 38
Kary pieniężne za nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów dotyczących zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego oczyszczenia ścieków przewidziane są w rozdziale 6 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.
§ 39
Do spraw nieunormowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie inne przepisy w szczególności postanowienia ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747) wraz z przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie ustawy.