2797 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W GŁUSZYCY z dnia 6 września 2003 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Głuszyca Na podstawie art. 169 ust. 4 ustawy z dnia 2 kwietnia 1997 r. Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 78, poz. 483) i art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) Rada Miejska w Głuszycy uchwala, co następuje: |
§ 1
Uchwala się Statut Gminy Głuszyca w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Głuszyca.
§ 3
Tracą moc uchwały Rady Miejskiej w Głuszycy:
1. Uchwała nr XI/94/99 Rady Miejskiej w Głuszycy z dnia 22 października 1999 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Głuszyca,
2. Uchwała nr II/10/2000 Rady Miejskiej w Głuszycy z dnia 2 września 2000 r. w sprawie zmiany w Statucie Gminy Głuszyca,
3. Uchwała nr XIII/88/2001 Rady Miejskiej w Głuszycy z dnia 29 września 2001 r. w sprawie zmian w Statucie Gminy Głuszyca.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIEJSKIEJ |
JAN CHMURA |
Załącznik do uchwały Rady Miejskiej w Głuszycy z dnia 6 września 2003 r. (poz. 2797)
STATUT
GMINY GŁUSZYCA
R o z d z i a
ł IPostanowienia ogólne
§ 1
Statut określa:
1) ustrój Gminy Głuszyca,
2) zasady tworzenia, łączenia, podziału, znoszenia jednostek pomocniczych Gminy,
3) organizację wewnętrzną i tryb pracy Rady Miejskiej,
4) organizację wewnętrzną i tryb pracy komisji Ra
5) tryb pracy Burmistrza Miasta Głuszyca,
6) zasady dostępu obywateli do dokumentów Rady, komisji i Burmistrza, korzystania z nich bez brania udziału w zebraniach Rady i jej komisji.
§ 2
Użyte w Statucie sformułowania oznaczają:
1) Gmina – G
mina Głuszyca,2) Rada – Rada Miejska w Głuszycy,
3) komisja – komisję Rady Miejskiej w Głuszycy,
4) komisja rewizyjna – komisję rewizyjną Rady Miejskiej w Głuszycy,
5) Burmistrz – Burmistrza Miasta Głuszyca,
6) Statut – Statut Gminy Głuszyca.
R o z d z i a ł III
Organizacja wewnętrzna Rady
R o z d z i a ł IV
Tryb pracy Rady
R o z d z i a ł V
Zasady i tryb działania Komisji Rew
R o z d z i a ł VI
Zasady działania klubów radnych
R o z d z i a ł VII
Tryb pracy Burmistrza Miasta
R o z d z i a ł VIII
Zasady dostępu i korzystania przez obywateli z dokumentów Rady, Komisji
i Burmistrza Miasta§ 121
Obywatelom udostępnia się dokumenty określone w ustawach.
§ 122
Protokoły z posiedzeń Rady i Komisji oraz innych kolegialnych gremiów Gminy podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami
prawa oraz Statutem.§ 123
1. Dokumenty z zakresu działania Rady i Komisji udostępnia się w Biurze Rady w dniach pracy Urzędu Miejskiego, w godzinach przyjmowania interesantów.
2. Dokumenty z zakresu działania Burmistrza Miasta oraz Urzędu udostępniane są w Referacie Organizacyjnym Urzędu, w dniach i godzinach przyjmowania interesantów.
§ 124
Realizacja uprawnień określonych w § 122 i 123 może się odbywać wyłącznie w Urzędzie Miejskim i w asyście pracownika Urzędu Miejskiego.
§ 125
Uprawnienia określone w § 122 i 123 nie znajdują zastosowania:
1) w przypadku wyłączenia – na podstawie ustaw – jawności,
2) gdy informacje publiczne stanowią prawem chronione tajemnice,
3) w odniesieniu do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie
stanowi inaczej, niż art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego.