R o z d z i a ł III
Organizacja wewnętrzna Rady
§ 17
1. Rada jest organem stanowiącym i kontrolnym w Gminie.
2. Ustawowy skład Rady wynosi 15 radnych.
§ 18
1. Rada działa na sesjach, poprzez swoje komisje oraz przez Burmistrza w zakresie w jakim wykonuje on uchwałę Rady.
2. Burmistrz i komisje pozostają pod kontrolą Rady, składają jej sprawozdania ze swojej działalności.
§ 19
Do wewnętrznych organów Rady należą:
1. Przewodniczący,
2. Wiceprzewodniczący,
3. Komisja Rewizyjna,
4. Komisje stałe,
5. Komisje doraźne.
§ 20
Rada powołuje następujące komisje stałe:
1. Komisja Rewizyjna,
2. Komisja Budżetu, Finansów, Gospodarki Komunalnej i Rozwoju Gospodarczego,
3. Komisja ds. Wsi, Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
4. Komisja Oświaty, Kultury i Sportu,
5. Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Społecznych.
§ 21
Rada może powołać komisje doraźne dla wykonania określonych zadań, określając ich skład oraz zakres działania.
§ 22
1. Przewodniczący Rady organizuje pracę Rady i prowadzi jej obrady.
2. Wyboru Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego dokonuje Rada nowej kadencji na pierwszej sesji.
3. Czynności związane ze zwołaniem pierwszej sesji obejmują:
1) określenie daty, godziny i miejsca pierwszej sesji nowo wybranej rady,
2) przygotowanie projektu porządku obrad,
3) dokonanie otwarcia sesji,
4) powierzenie przewodnictwa obrad najstarszemu wiekiem spośród radnych obecnych na sesji.
§ 23
Przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności Wiceprzewodniczący, w szczególności:
1) zwołuje sesje Rady,
2) przewodniczy obradom,
3) kieruje obsługą kancelaryjną posiedzeń Rady,
4) zarządza i przeprowadza głosowanie nad projektami uchwał,
5) podpisuje uchwały
Rady,6) czuwa nad zapewnieniem warunków niezbędnych do wykonania przez radnych ich mandatu.
§ 24
Przewodniczący, oprócz posiadania uprawnień przewidzianych w § 21 Statutu upoważniony jest do reprezentowania Rady na zewnątrz.
§ 25
Przewodniczący oraz Wiceprzewodniczący koordynują z ramienia Rady prace komisji Rady.
§ 26
Obsługę Rady i jej organów zapewnia pracownik Urzędu Miejskiego, zatrudniony na stanowisku ds. obsługi Rady. (Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-21/155/03 z dnia 24 września 2003 r. stwierdzono nieważność §
26).