REGULAMIN NADANIA TYTUŁU

HONOROWEGO OBYWATELA GMINY PIESZYCE

§ 1

1. Tytuł Honorowego Obywatela Gminy zwany dalej “tytułem”, jest wyrazem najwyższego wyróżnienia i uznania przez Radę osoby szczególnie zasłużonej dla Gminy oraz innej wybitnej osoby.

2. Tytuł nadawany jest przez Radę. O przyznaniu tytułu decyduje Rada zwykłą większością głosów.

§ 2

1. Tytuł może być nadawany obywatelom polskim i cudzoziemcom.

2. Honorowe obywatelstwo może być nadane tej samej osobie tylko raz.

§ 3

1. Z wnioskiem o nadanie tytułu Honorowego Obywatela Gminy mogą wystąpić:

1) Przewodniczący Rady,

2) Komisja Rady,

3) Burmistrz Miasta,

4) klub radnych.

2. Wniosek pisemny o nadanie tytułu powinien zawierać:

1) podstawowe informacje o kandydacie,

2) określenie zasług uzasadniających wyróżnienie kandydata.

3. Wniosek powinien być rozpatrzony przez Radę w terminie nie dłuższym niż 60 dni od daty jego złożenia w Biurze Rady.

4. Wniosek powinien być opiniowany przez wszystkie komisje stałe Rady.

§ 4

1. Osoba wyróżniona otrzymuje Akt Nadania Tytułu Honorowego Obywatela Gminy, zwany dalej “Aktem Nadania”.

2. Akt Nadania jest drukiem o formie A-4. Podstawową treść Aktu Nadania przedstawia wzór nr 1 do niniejszego załącznika.

§ 5

Wręczenie Aktu Nadania dokonuje w imieniu Rady Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący na sesji Rady Miejskiej.

§ 6

Osobie wyróżnionej tytułem Honorowego Obywatela Gminy przysługują następujące przywileje:

1) używanie tytułu “Honorowy Obywatel Gminy Pieszyce”,

2) uczestniczenie na prawach honorowego gościa, we wszystkich sesjach Rady oraz innych uroczystości o charakterze miejskim.

§ 7

Ewidencje osób wyróżnionych honorowym obywatelstwem prowadzi pracownik Biura Rady w “Księdze Honorowego Obywatela Gminy Pieszyce” zgodnie ze wzorem nr 2 do niniejszego załącznika.

Wzór nr 1

Wzór nr 2