REGULAMIN NADANIA TYTUŁU
HONOROWEGO OBYWATELA GMINY PIESZYCE
§ 1
1. Tytuł Honorowego Obywatela Gminy zwany dalej “tytułem”, jest wyrazem najwyższego wyróżnienia i uznania przez Radę osoby szczególnie zasłużonej dla Gminy oraz innej wybitnej osoby.
2. Tytuł nadawany jest przez Radę. O przyznaniu tytułu decyduje Rada zwykłą większością głosów.
§ 2
1. Tytuł może być nadawany obywatelom polskim i cudzoziemcom.
2. Honorowe obywatelstwo może być nadane tej samej osobie tylko raz.
§ 3
1. Z wnioskiem o nadanie tytu
łu Honorowego Obywatela Gminy mogą wystąpić:1) Przewodniczący Rady,
2) Komisja Rady,
3) Burmistrz Miasta,
4) klub radnych.
2. Wniosek pisemny o nadanie tytułu powinien zawierać:
1) podstawowe informacje o kandydacie,
2) określenie zasług uzasadniających wyróżnienie kandydata.
3. Wniosek powinien być rozpatrzony przez Radę w terminie nie dłuższym niż 60 dni od daty jego złożenia w Biurze Rady.
4. Wniosek powinien być opiniowany przez wszystkie komisje stałe Rady.
§ 4
1. Osoba wyróżniona otrzymuje Akt Nadania Tytułu Honorowego Obywatela Gminy, zwany dalej “Aktem Nadania”.
2. Akt Nadania jest drukiem o formie A-4. Podstawową treść Aktu Nadania przedstawia wzór nr 1 do niniejszego załącznika.
§ 5
Wręczenie Aktu Nadania dokonuje w imieniu Rady Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący na sesji Rady Miejskiej.
§ 6
Osobie wyróżnionej tytułem Honorowego Obywatela Gminy przysługują następujące przywileje:
1) używanie tytułu “Honorowy Obywatel Gminy Pieszyce”,
2) uczestniczenie na prawach honorowego gościa, we wszystkich sesjach Rady oraz innych uroczystości o charakterze miejskim.
§ 7
Ewidencje osób wyróżnionych honorowym obywatelstwem prowadzi pracownik Biura Rady w “Księdze Honorowego Obywatela Gminy Pieszyce” zgodnie ze wzorem nr 2 do niniejszego załącznika.