1155

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W ŚWIDNICY

z dnia 28 lutego 2003 r.

w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Miasta Świdnicy

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 oraz art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska w Świdnicy uchwala, co następuje:

§ 1

Uchwala się Statut Gminy Miasta Świdnicy w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Tracą moc:

1) uchwała nr XXIII/235/96 Rady Miejskiej w Świdnicy z dnia 9 lutego 1996 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Miasta Świdnicy,

2) uchwała nr XLVI/461/97 Rady Miejskiej w Świdnicy z dnia 24 października 1997 r. zmieniająca uchwałę nr XXIII/235/96 Rady Miejskiej w Świdnicy z dnia 9 lutego 1996 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Miasta Świdnicy,

3) uchwała nr IX/127/99 Rady Miejskiej w Świdnicy z dnia 17 września 1999 r. zmieniająca uchwałę nr XXIII/235/96 Rady Miejskiej w Świdnicy z dnia 9 lutego 1996 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Miasta Świdnicy,

4) uchwała nr XXX/356/01 Rady Miejskiej w Świdnicy z dnia 28 czerwca 2001 r. zmieniająca uchwałę nr XXIII/235/96 Rady Miejskiej w Świdnicy z dnia 9 lutego 1996 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Miasta Świdnicy.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Świdnicy.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY RADY

MICHAŁ OSSOWSKI

Załącznik do uchwały Rady Miejskiej w Świdnicy z dnia 28 lutego 2003 r. (poz. 1155)

Załącznik nr 1 do Statutu Miasta Świdnicy (poz. 1155)

Załącznik nr 2 do Statutu Miasta Świdnicy (poz. 1155)

Załącznik nr 3 do Statutu Miasta Świdnicy (poz. 1155)

Zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej

I. Postanowienia wstępne

§ 1

1. Komisja Rewizyjna zwana dalej komisją ma charakter stały.

2. Komisja działa na podstawie Statutu Gminy Miasta Świdnicy i niniejszych zasad.

§ 2

Zadaniem komisji jest kontrola działalności Prezydenta Miasta zwanego dalej Prezydentem i podporządkowanych mu jednostek organizacyjnych.

§ 3

1. Kontrole mogą być przeprowadzane jako: kompleksowe, problemowe, sprawdzające.

2. Komisja działa w oparciu o roczne plany pracy uchwalone przez Radę Miejską zwaną dalej Radą, w których określa się temat i rodzaj kontroli.

3. Rada może zlecić przeprowadzenie dodatkowej kontroli (poza planem), określając jej temat i rodzaj.

4. Komisja przeprowadza doraźne kontrole z własnej inicjatywy.

II. Przedmiot kontroli

§ 4

1. Przedmiotem kontroli są zadania własne określone w Statucie Miasta Świdnicy oraz innych przepisach zobowiązujących Prezydenta do ich wykonania, a w szczególności:

1) wykonanie uchwał Rady i innych zadań określonych przepisami prawa,

2) gospodarowanie mieniem Miasta,

3) wykonanie budżetu.

2. Kontrolę realizacji zadań przeprowadza się na podstawie kryterium zgodności z prawem, celowości, rzetelności i gospodarności.

III. Tryb przeprowadzania kontroli

§ 5

1. Pracami komisji kieruje jej przewodniczący lub zastępca.

2. Do przeprowadzenia kontroli uprawnia imienne upoważnienie wystawione przez przewodniczącego Rady.

3. Upoważnienie winno zawierać imię i nazwisko, nr dowodu osobistego, nazwę jednostki kontrolowanej, rodzaj i przedmiot kontroli oraz czas jej trwania. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 1 do niniejszych zasad.

§ 6

Kontrolę przeprowadza się w dniach i w godzinach pracy obowiązujących w jednostce kontrolowanej. W razie konieczności przeprowadzenia kontroli poza godzinami pracy lub w dni wolne od pracy kierownik kontrolowanej jednostki na wniosek kontrolującego wydaje niezbędne polecenia.

§ 7

Przed rozpoczęciem czynności kontrolujący zawiadamia kierownika jednostki kontrolowanej o przedmiocie kontroli, okazując upoważnienie oraz dokonuje każdorazowo adnotacji w księdze ewidencji kontrolnej prowadzonej przez jednostkę.

§ 8

Obowiązkiem kontrolującego jest rzetelne i obiektywne ustalenie stanu faktycznego i w razie stwierdzenia nieprawidłowości i uchybień ustalenie ich przyczyn i skutków oraz określenie osób za nie odpowiedzialnych, a w razie stwierdzenia osiągnięć i przykładów godnych upowszechnienia wskazanie osób, które się przyczyniły do nich w sposób szczególny.

§ 9

1. Kontrolujący dokonuje ustaleń na podstawie dowodów.

2. Do dowodów zalicza się w szczególności dokumenty i dowody rzeczowe, dane ewidencji i sprawozdawczości, zeznania świadków, opinie biegłych, jak również pisemne wyjaśnienia i oświadczenia.

3. Pracownicy kontrolowanej jednostki obowiązani są udzielać członkom komisji ustnych i pisemnych wyjaśnień w sprawach dotyczących przedmiotu kontroli.

§ 10

1. Ustalenia kontroli opisuje się w protokole, który powinien określać fakty stanowiące podstawę do oceny działalności jednostki kontrolowanej w badanym okresie, a w szczególności konkretne nieprawidłowości i uchybienia, ich przyczyny i skutki oraz osoby odpowiedzialne.

2. Protokół powinien zawierać ponadto:

1) nazwę jednostki kontrolowanej, jej adres oraz nazwę organu sprawującego nadzór,

2) datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli z wymienieniem ewentualnych przerw w kontroli,

3) imiona i nazwiska osób kontrolujących oraz daty i numery upoważnień do przeprowadzenia kontroli,

4) określenie przedmiotu kontroli i okresu objętego kontrolą,

5) imię i nazwisko kierownika jednostki kontrolowanej i okres jego zatrudnienia w tej jednostce,

6) dane o liczbie egzemplarzy sporządzonego protokołu oraz wzmiankę o doręczeniu jednego egzemplarza protokołu kierownikowi jednostki kontrolowanej.

§ 11

1. Protokół kontroli podpisują osoby kontrolujące i kierownik jednostki kontrolowanej oraz główny księgowy, jeżeli kontrola obejmowała sprawy finansowe lub ewidencji księgowej.

2. Protokół doręcza się przewodniczącemu Rady.

3. Wyniki kontroli wraz z wnioskami zmierzającymi do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości, zapobieżenia im na przyszłość oraz usprawnienia działalności, która była przedmiotem kontroli, Komisja przedkłada Radzie celem nadania dalszego biegu.

Załącznik nr 1 do zasad i trybu działania Komisji Rewizyjnej (poz. 1155)

U P O W A Ż N I E N I E

Na podstawie § 5 ust. 3 Zasad i trybu działania Komisji Rewizyjnej, stanowiących załącznik nr 3 do Statutu Miasta Świdnicy, u p o w a ż n i a m

Pana/ią/ .................................................

legitymującego /cą/ się dowodem osobistym nr .............................. wydanym przez ...................................

........................................ do przeprowadzenia kontroli ..........................................................................

(podać rodzaj)

w ............................................................... za okres od ......................................................................

do ........................... ..................................

Przedmiot kontroli .................................................................................................................................

................................................................

Czas trwania kontroli od ................... do .....................

Przewodniczący

Rady Miejskiej w Świdnicy