1408 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W JEDLINIE ZDROJU z dnia 19 grudnia 2001 r. w sprawie budżetu Gminy Jedlina Zdrój na 2002 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9, lit. d oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591), art. 109, 116 ust. 1 i 4, 124, 128 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.) Rada Miejska w Jedlinie Zdroju uchwala, co następuje: |
§ 1
1. Ustala się dochody budżetu gminy w wysokości – 6.820.285 zł
w podziale na działy, rozdziały i paragrafy,
zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
2. Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1, obejmuje:
§ 2
1. Ustala się wydatki budżetu gminy w wysokości – 6.299.006 zł
w podziale na działy, rozdziały i paragrafy,
zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.
2. Z wydatków, o których mowa w ust. 1, wyodrębnia się:
a) wydatki bieżące w wysokości – 6.086.006 zł
w tym:
b) wydatki majątkowe na kwotę – 213.000 zł
w tym:
wydatki inwestycyjne – 213.000 zł
zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.
c) wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych – 70.000 zł
§ 3
1. Nadwyżkę dochodów nad wydatkami w wysokości 521.279 zł przeznacza się na przypadające do spłaty raty kredytów bankowych.
2. Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu gminy, o których mowa w ust. 1, zawiera załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 4
Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec roku budżetowego w wysokości 1.405.342 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.
§ 5
Określa się wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem środków na finansowanie poszczególnych programów, zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 6
Ustala się przychody i wydatki środków specjalnych, w następujących kwotach:
a) przychody w wysokości – 56.669 zł
b) wydatki w wysokości – 43.200 zł
zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały.
§ 7
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej:
zgodnie z załącznikiem nr 8 do niniejszej uchwały.
§ 8
1. Ustala się plan dotacji przedmiotowych oraz ich zakres dla zakładu budżetowego, w wysokości – 104.666 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9 do niniejszej uchwały.
2. Ustala się plan dotacji podmiotowej dla instytucji kultury w wysokości – 100.000 zł.
3. Ustala się plan dotacji dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych w wysokości – 177.500 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10 do niniejszej uchwały.
§ 9
Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami,
zgodnie z załącznikami nr 11, 12 i 13 do niniejszej uchwały.
§ 10
Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, w wysokości – 18.300 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 14 do niniejszej uchwały.
§ 11
Tworzy się rezerwę budżetową – ogólną w wysokości 20.000 zł na wydatki nieprzewidziane w budżecie.
§ 12
Upoważnia się Zarząd Miejski do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych, w przypadku nieterminowej realizacji dochodów w maksymalnej kwocie 200.000 zł. Zaciągnięty kredyt winien być spłacony do 31 grudnia roku budżetowego,
2) dokonywania wszystkich zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
4) spłaty zobowiązań Gminy Jedlina Zdrój.
§ 13
Określa się wysokość sumy, do której Zarząd może samodzielnie zaciągać zobowiązania na kwotę 500.000 zł (pięćset tysięcy złotych).
§ 14
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta Jedlina Zdrój.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, obowiązuje od dnia 1 stycznia 2002 roku i podlega ogłoszeniu przez rozplakatowanie obwieszczeń na tablicach informacyjnych w miejscach publicznych na terenie całej gminy oraz w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.