1398

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ GMINY STRZEGOM

z dnia 28 grudnia 2001 r.

w sprawie budżetu Gminy Strzegom na rok 2002

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 pkt 9 lit. d oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) oraz art. 109, 116, 124, 128 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.), oraz art. 420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627) Rada Miejska Gminy Strzegom uchwala, co następuje:

§ 1

Uchwala się dochody budżetu gminy

w wysokości 31 795 129 zł

z tego:

1. Dochody z podatków i opłat 11 006 900 zł

w tym z tytułu wydawania zezwoleń

na sprzedaż napojów alkoholowych 300 000 zł

2. Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa 4 780 000 zł

3. Dochody jednostek budżetowych 243 000 zł

4. Dochody z majątku gminy 1 140 000 zł

5. Pozostałe dochody własne 226 000 zł

6. Dotacje celowe na zadania zlecone gminie z zakresu administracji rządowej 2 103 020 zł

7. Dotacje celowe na zadania własne gminy 700 000 zł

8. Dotacje celowe na zadania przyjęte w drodze porozumień 2 200 zł

9. Subwencja ogólna 11 594 009 zł

z tego:

– część podstawowa 12 945 zł

– część oświatowa 10 244 582 zł

– część rekompensująca 1 336 482 zł

Szczegółowy podział dochodów według źródeł zawiera załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2

Uchwala się wydatki budżetu gminy

w wysokości 35 235 129 zł

Z wydatków, o których mowa w ust. 1, przeznacza się łącznie na:

1) wydatki bieżące 30 655 129 zł

w tym:

a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 15 651 021 zł

b) dotacje dla zakładów budżetowych 2 111 343 zł

c) dotacje dla podmiotów niepublicznych na cele związane z realizacją zadań gminy 351 000 zł

d) dotacje dla instytucji kultury 1 175 000 zł

e) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej 2 103 020 zł

f) wydatki na zadania przyjęte w drodze porozumień 2 200 zł

g) wydatki na obsługę długu gminy 950 000 zł

h) pozostałe wydatki 8 311 545 zł

2) wydatki majątkowe 4 580 000 zł

w tym wydatki inwestycyjne 4 580 000 zł

3) kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych 300 000 zł

Szczegółowy podział wydatków i dochodów budżetowych w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej zawierają załączniki nr 2 i 3 do uchwały budżetowej.

§ 3

Deficyt budżetowy (różnica między planowanymi dochodami a wydatkami) wynosi 3 440 000 zł

1. Spłata przypadających w roku budże-

towym pożyczek i kredytów wynosi 598 723 zł

z tego:

a) spłata pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Wałbrzychu na kanalizację wsi

Międzyrzecze 69 600 zł

b) spłata pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Wałbrzychu na kanalizację wsi

Morawa 53 040 zł

c) spłata kredytu zaciągniętego w Banku Ochrony Środowiska we Wrocławiu na zakup śmieciarki 60 480 zł

d) spłata kredytu zaciągniętego na remonty popowodziowe mieszkań komunalnych – Bank Zachodni

WBK S.A. o/Strzegom 68 943 zł

e) spłata kredytu zaciągniętego w BISE w Warszawie na kanalizację sanitarną wsi Morawa 81 500 zł

f) spłata pożyczki zaciągniętej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska we Wrocławiu na kanalizację

sanitarną wsi Stanowice 83 400 zł

g) spłata pożyczki zaciągniętej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska we Wrocławiu na wodociągo-

wanie wsi Morawa 49 960 zł

h) spłata kredytu zaciągniętego w Banku Ochrony Środowiska we Wrocławiu na wodociągowanie

wsi Wieśnica 46 800 zł

    1. spłata kredytu zaciągniętego w BIG Banku Gdańskim o/Świdnica na kanalizację sanitarną wsi

Stanowice 85 000 zł

2. Deficyt budżetowy pokryty zostanie:

– emisją drugiej transzy obligacji komunalnych w kwocie 3 000 000 zł

– kredytem na realizację zadań inwestycyjnych w kwocie 800 000 zł

– wolnymi środkami jako nadwyżką środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikającą

z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych 238 723 zł

§ 4

Uchwala się:

1. Przychody i rozchody zakładów budżetowych:

– przychody 15 273 602 zł

w tym dotacje z budżetu gminy 2 111 343 zł

– rozchody 15 268 443 zł

w tym wynagrodzenia łącznie z pochodnymi 8 088 013 zł

2. Przychody i rozchody środków specjalnych:

– przychody 50 000 zł

– rozchody 52 000 zł

3. Przychody o rozchody Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej: (zgodnie z za-łącznikiem nr 5a)

– przychody 151 000 zł

– rozchody 181 467 zł

§ 5

Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 306 956 zł.

§ 6

Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w 2002 roku zawiera załącznik nr 4.

§ 7

Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec roku budżetowego w wysokości 6 367 260 zł.

§ 8

Upoważnia się Zarząd Miasta do:

1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetowego do wysokości 1 000 000 zł,

2) dokonywania zmian w planie wszystkich wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 9

Określa się wysokość sumy, do której Zarząd Miasta może samodzielnie zaciągnąć zobowiązania, na kwotę 1 000 000 zł.

§ 10

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta w Strzegomiu.

§ 11

1. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązująca od 1 stycznia 2002 roku.

2. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ GMINY
MAREK KOLANO
Załącznik nr 1: DOCHODY BUDŻETU GMINY STRZEGOM
Załącznik nr 2: WYDATKI BUDŻETU GMINY STRZEGOM
Załącznik nr 3: BUDŻET GMINY STRZEGOM
Załącznik nr 4: WYKAZ ZADAŃ INWESTYCYJNYCH PLANOWANYCH (W PLN)
Załącznik nr 5: PRZYCHODY I ROZCHODY ZAKŁADÓW BUDŻETOWYCH I ŚRODKÓW SPECJALNYCH
Załącznik nr 6: PLAN FINANSOWY ZADAŃ ZLECONYCH GMINIE STRZEGOM Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ
Załącznik nr 7: WYKAZ DOTACJI DLA INNYCH JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH
Załącznik nr 8: PROGNOZA KWOTY DŁUGU NA 2002 ROK I LATA NASTĘPNE (W PLN)