1398 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ GMINY STRZEGOM z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie budżetu Gminy Strzegom na rok 2002 Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 pkt 9 lit. d oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) oraz art. 109, 116, 124, 128 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.), oraz art. 420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627) Rada Miejska Gminy Strzegom uchwala, co następuje: |
§ 1
Uchwala się dochody budżetu gminy
w wysokości 31 795 129 zł
z tego:
1. Dochody z podatków i opłat 11 006 900 zł
w tym z tytułu wydawania zezwoleń
na sprzedaż napojów alkoholowych 300 000 zł
2. Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa 4 780 000 zł
3. Dochody jednostek budżetowych 243 000 zł
4. Dochody z majątku gminy 1 140 000 zł
5. Pozostałe dochody własne 226 000 zł
6. Dotacje celowe na zadania zlecone gminie z zakresu administracji rządowej 2 103 020 zł
7. Dotacje celowe na zadania własne gminy 700 000 zł
8. Dotacje celowe na zadania przyjęte w drodze porozumień 2 200 zł
9. Subwencja ogólna 11 594 009 zł
z tego:
– część podstawowa 12 945 zł
– część oświatowa 10 244 582 zł
– część rekompensująca 1 336 482 zł
Szczegółowy podział dochodów według źródeł zawiera załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Uchwala się wydatki budżetu gminy
w wysokości 35 235 129 zł
Z wydatków, o których mowa w ust. 1, przeznacza się łącznie na:
1) wydatki bieżące 30 655 129 zł
w tym:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 15 651 021 zł
b) dotacje dla zakładów budżetowych 2 111 343 zł
c) dotacje dla podmiotów niepublicznych na cele związane z realizacją zadań gminy 351 000 zł
d) dotacje dla instytucji kultury 1 175 000 zł
e) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej 2 103 020 zł
f) wydatki na zadania przyjęte w drodze porozumień 2 200 zł
g) wydatki na obsługę długu gminy 950 000 zł
h) pozostałe wydatki 8 311 545 zł
2) wydatki majątkowe 4 580 000 zł
w tym wydatki inwestycyjne 4 580 000 zł
3) kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych 300 000 zł
Szczegółowy podział wydatków i dochodów budżetowych w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej zawierają załączniki nr 2 i 3 do uchwały budżetowej.
§ 3
Deficyt budżetowy (różnica między planowanymi dochodami a wydatkami) wynosi 3 440 000 zł
1. Spłata przypadających w roku budże-
towym pożyczek i kredytów wynosi 598 723 zł
z tego:
a) spłata pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Wałbrzychu na kanalizację wsi
Międzyrzecze 69 600 zł
b) spłata pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Wałbrzychu na kanalizację wsi
Morawa 53 040 zł
c) spłata kredytu zaciągniętego w Banku Ochrony Środowiska we Wrocławiu na zakup śmieciarki 60 480 zł
d) spłata kredytu zaciągniętego na remonty popowodziowe mieszkań komunalnych – Bank Zachodni
WBK S.A. o/Strzegom 68 943 zł
e) spłata kredytu zaciągniętego w BISE w Warszawie na kanalizację sanitarną wsi Morawa 81 500 zł
f) spłata pożyczki zaciągniętej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska we Wrocławiu na kanalizację
sanitarną wsi Stanowice 83 400 zł
g) spłata pożyczki zaciągniętej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska we Wrocławiu na wodociągo-
wanie wsi Morawa 49 960 zł
h) spłata kredytu zaciągniętego w Banku Ochrony Środowiska we Wrocławiu na wodociągowanie
wsi Wieśnica 46 800 zł
Stanowice 85 000 zł
2. Deficyt budżetowy pokryty zostanie:
– emisją drugiej transzy obligacji komunalnych w kwocie 3 000 000 zł
– kredytem na realizację zadań inwestycyjnych w kwocie 800 000 zł
– wolnymi środkami jako nadwyżką środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikającą
z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych 238 723 zł
§ 4
Uchwala się:
1. Przychody i rozchody zakładów budżetowych:
– przychody 15 273 602 zł
w tym dotacje z budżetu gminy 2 111 343 zł
– rozchody 15 268 443 zł
w tym wynagrodzenia łącznie z pochodnymi 8 088 013 zł
2. Przychody i rozchody środków specjalnych:
– przychody 50 000 zł
– rozchody 52 000 zł
3. Przychody o rozchody Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej: (zgodnie z za-łącznikiem nr 5a)
– przychody 151 000 zł
– rozchody 181 467 zł
§ 5
Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 306 956 zł.
§ 6
Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w 2002 roku zawiera załącznik nr 4.
§ 7
Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec roku budżetowego w wysokości 6 367 260 zł.
§ 8
Upoważnia się Zarząd Miasta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetowego do wysokości 1 000 000 zł,
2) dokonywania zmian w planie wszystkich wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 9
Określa się wysokość sumy, do której Zarząd Miasta może samodzielnie zaciągnąć zobowiązania, na kwotę 1 000 000 zł.
§ 10
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta w Strzegomiu.
§ 11
1. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązująca od 1 stycznia 2002 roku.
2. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.