1608

UCHWAŁA RADY GMINY ŁAGIEWNIKI

z dnia 29 marca 2001 r.

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Łagiewniki na 2001 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 1996 r. Dz. U. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.), art. 109,
art. 115 ust. 1, art. 116 ust. 1, 4, 5, art. 124 ust. 1 pkt 1, 2 lit. a i b,
pkt 5, 6, 8, 9, 10, ust. 2 pkt 2, ust. 3, art. 128 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014
z późn. zm.), art. 87 b ust. 1 i art. 88 ustawy o ochronie i kształtowaniu środowiska (tekst jednolity z 1994 r. Dz. U. Nr 49, poz. 196 z późn. zm.) Rada Gminy Łagiewniki uchwala, co następuje:

§ 1

I. Dochody budżetu gminy

w wysokości – 8.633.583 zł

w tym:

1) dochody z podatków i opłat – 2.890.998 zł
2) udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa – 948.328 zł
3) dochody z majątku gminy – 297.500 zł
4) pozostałe dochody własne – 152.481 zł
5) dotacje celowe na zadania zlecone
z zakresu administracji rządowej – 509.712 zł
6) dotacje celowe na realizację własnych zadań bieżących gmin – 29.009 zł
7) subwencja ogólna – 3.805.555 zł

w tym:

część podstawowa – 7.571 zł
część oświatowa – 3.389.776 zł
część rekompensująca – 408.208 zł
z tego:
kwota rekompensująca dochody utracone w związku z częściową likwidacją podatku od środków transportowych – 408.208 zł
Szczegółowy podział dochodów według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

II. Wydatki budżetu gminy

w wysokości – 8.365.583 zł

w tym:

– wydatki bieżące – 7.733.583 zł
z tego:
– wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń – 4.455.138 zł
– dotacje – 626.200 zł
– wydatki na obsługę długu – 217.580 zł
– wydatki na realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej – 509.712 zł
– wydatki majątkowe – 632.000 zł
w tym:
inwestycyjne – 632.000 zł
Szczegółowe zestawienie wydatków według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej przedstawia załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 2

Spłata przypadających w 2001 roku rat pożyczki z WFOŚiGW we Wrocławiu oraz kredytu z BGŻ Oddz. we Wrocławiu w łącznej kwocie – 268.000 zł dokonana zostanie z dochodów budżetu gminy pochodzących z wpływów z podatku rolnego.

§ 3

Plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych:

– przychody – 2.672.430 zł
w tym:
– dotacje z budżetu – 390.000 zł
– wydatki – 2.742.066 zł
w tym:
– wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń – 1.601.857 zł
– wydatki inwestycyjne – 7.000 zł
– wpłata do budżetu – –

Szczegółowe zestawienie przychodów i wydatków zakładów budżetowych określa załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 4

Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej:

1) przychody – 34.000 zł
2) wydatki – 34.000 zł

Zestawienie przychodów i wydatków Funduszu określa załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 5

Dotację dla przedszkola w wysokości – 290.000 zł na zrównoważenie planu finansowego jednostki opracowanego na zasadach określonych w uchwale o zakresie i zasadach przyznawania dotacji.

Dotację dla Zakładu Usług Komunalnych w wysokości – 100.000 zł na sfinansowanie części kosztów eksploatacji oczyszczalni ścieków, utrzymania dróg i cmentarzy wg zasad określonych w uchwale o zakresie i zasadach przyznawania dotacji dla zakładów budżetowych.

Kwoty dotacji zostały zawarte w załączniku nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 6

Dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej:

– dochody – 509.712 zł
– wydatki – 509.712 zł

Szczegółowe zestawienie dochodów i wydatków zawiera załącznik nr 5 do niniejszej uchwały.

§ 7

Rezerwy budżetowe ogółem w wysokości – 30.000 zł

z tego:

– rezerwę ogólną – 30.000 zł

§ 8

Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w 2001 roku określa załącznik nr 6 do niniejszej uchwały.

§ 9

Dotacje w kwocie – 50.000 zł na cele publiczne związane z realizacją zadań własnych gminy.

§ 10

Dotacje z budżetu gminy dla innych jednostek określa załącznik nr 8 do niniejszej uchwały.

§ 11

Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych:

– dochody 73.235 zł
– wydatki 73.235 zł

§ 12

Upoważnia się Zarząd Gminy do spłaty zobowiązań w kwocie – 268.000 zł z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytu.

§ 13

Prognozę długu gminy Łagiewniki przez okres spłaty kredytu i pożyczek zawiera załącznik nr 7 do niniejszej uchwały.

§ 14

Upoważnia się Zarząd Gminy do:

1) dokonywania zmian w budżecie gminy Łagiewniki dotyczących przeniesień planowanych wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu klasyfikacji budżetowej,

2) przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym gminy za wyjątkiem:

– wynagrodzeń i pochodnych,
– wydatków inwestycyjnych,
– dotacji.

§ 15

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Łagiewniki.

§ 16

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2001 roku i podlega ogłoszeniu na tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy Łagiewniki i sołectw gminy Łagiewniki.

PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY
JERZY NIŻAŁOWSKI
ZAŁĄCZNIKI:     nr 1,     nr 2,   nr 3,4,5,    nr 6,7