2429 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ LĄDKA ZDROJU z dnia 24 czerwca 2004 r. w sprawie zasad umieszczania reklam na obiektach i terenach Gminy Lądek Zdrój i pobierania opłat z tego tytułu Na podstawie art. 40 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r. z późn. zm.) Rada Miejska Lądka Zdroju uchwala, co następuje: |
§ 1
Umieszczenie reklam na terenach lub obiektach gminnych możliwe jest wyłącznie po spełnieniu następujących warunków:
a) uzyskaniu zgody zarządcy terenu lub obiektu,
b) uzyskaniu pozytywnej opinii projektu reklamy, wydanej przez Wydział Rozwoju Urzędu Miasta i Gminy Lądek Zdrój,
c) uzyskaniu wszelkich innych wymaganych prawem zezwoleń.
§ 2
Przez pojęcie reklamy rozumie się:
a) szyldy i tablice informacyjne o powierzchni większej niż 0,5 m2 umieszczane na istniejących budynkach,
b) bariery i transparenty umieszczane nad ciągami komunikacyjnymi,
c) inne obiekty o jednoznacznym charakterze reklamowym.
§ 3
1. Gmina prowadzi gminny rejestr reklam.
2. Pracownikiem upoważnionym przez Burmistrza do prowadzenia gminnego rejestru reklam jest inspektor ds. polityki informacyjnej i promocji.
§ 4
1. Umieszczanie reklam na terenach i nieruchomościach będących własnością Gminy wymaga zawarcia umowy cywilno-prawnej z zarządcą nieruchomości.
2. Po wygaśnięciu umowy, o której mowa w ust. 1, właściciel reklamy zobowiązany jest do jej niezwłocznego usunięcia na koszt własny oraz do przywrócenia stanu pierwotnego terenu lub nieruchomości.
§ 5
1. Za umieszczanie reklam na terenach i nieruchomościach będących własnością Gminy pobierane będą miesięczne opłaty przez zarządcę nieruchomości według stawek określonych w zarządzeniu Burmistrza Lądka Zdroju.
2. Opłaty, o których mowa w ust. 2, pobierane będą z góry przez zarządcę nieruchomości do 10-tego dnia każdego miesiąca.
3. Zwolnione z opłat są wszystkie jednostki organizacyjne Gminy.
§ 6
Wszyscy dotychczasowi właściciele reklam, którzy do dnia 31 grudnia 2004 r. zgłoszą je do gminnego rejestru reklam zostaną zwolnieni z wszelkich opłat, nakładanych przez niniejszą uchwałę, od dnia wejścia w życie niniejszej uchwały do końca czerwca 2005 r.
§ 7
Burmistrz na wniosek właściciela reklamy może odstąpić od pobierania opłat za umieszczanie reklam jeżeli taka decyzja będzie uzasadniona interesem Gminy.
§ 8
Na właścicielu reklamy ciąży obowiązek utrzymania jej w należytym stanie estetycznym i technicznym. Niewywiązywanie się z tego obowiązku może być podstawą do natychmiastowego rozwiązania umowy, o której mowa w § 4.
§ 9
1. Właściciele reklam, którzy umieścili reklamy niezgodnie z warunkami określonymi w niniejszej uchwale, mogą zostać wezwani do dopełnienia odpowiednich czynności lub usunięcia reklam na własny koszt.
2. W przypadku niezastosowania się do powyższego wezwania, reklama zostanie usunięta przez zarządcę nieruchomości na koszt i ryzyko właściciela reklamy.
§ 10
Szczegółowa procedurę zgłaszania reklamy do gminnego rejestru reklam, opiniowania jej projektu, określa załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 11
Nadzór nad prawidłowością zastosowania się do zasad ustalonych w niniejszej uchwale sprawuje Wydział Rozwoju.
§ 12
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Lądka Zdroju.
§ 13
Traci moc uchwała Zarządu Miasta i Gminy Lądka Zdroju nr 14/99 z dnia 22 lutego 1999 r. w sprawie określenia zasad prowadzenia działalności reklamowej na gruntach lub obiektach budowlanych stanowiących wyłączną własność Gminy Lądek Zdrój, zarządzanych przez Gminę lub Zarząd Budynków Komunalnych oraz pasach drogowych dróg publicznych zarządzanych przez Gminę Lądek Zdrój.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIEJSKIEJ |
LESZEK PAZDYK |
Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej Lądka Zdroju z dnia 24 czerwca 2004 r. (poz. 2429)
Tryb postępowania
przy zgłaszaniu reklamy do gminnego rejestru reklam oraz opiniowania jej projektu
przy umieszczaniu reklam na obiektach i terenach Gminy Lądek Zdrój
1. Inwestor ubiegający się o umieszczenie reklamy składa w Wydziale Infrastruktury i Środowiska następujące dokumenty:
– zgodę zarządcy obiektu lub terenu na umieszczenie reklamy (wraz z potwierdzeniem wyłącznej własności Gminy),
– zdjęcie obiektu lub szkic z zaznaczonym usytuowaniem reklamy lub podkład geodezyjny w skali 1:500 z zaznaczeniem usytuowania reklamy,
– inne wymagane prawem pozwolenia.
2. Dokumenty, o których mowa w pkt 1, wraz z pozytywną opinią Wydziału Infrastruktury i Środowiska oraz dokumentacją projektowa zawierającą projekt graficzny reklamy, inwestor przedkłada Inspektorowi ds. polityki informacyjnej w celu zaakceptowania.
3. Pozytywnie zweryfikowane dokumenty oraz pozytywne opinie Wydziału Infrastruktury i Środowiska oraz Inspektora ds. polityki informacyjnej i promocji stanowią podstawę do zawarcia umowy cywilno-prawnej z zarządcą budynku lub terenu.
4. Po podpisaniu stosownej umowy zarządca terenu lub budynku informuje o tym fakcie Inspektora ds. polityki informacyjnej i promocji.