2300

UCHWAŁA RADY MIASTA W JEDLINIE ZDROJU

z dnia 31 marca 2004 r.

w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji celowych z budżetu Gminy Jedlina Zdrój podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, sposobu ich rozliczania oraz kontroli wykonania zadań zleconych

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 118 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) oraz art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. wprowadzającej ustawę o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 874) Rada Miasta Jedlina Zdrój uchwala, co następuje:

§ 1

1. Podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymywać z budżetu Gminy Jedlina Zdrój dotacje celowe na cele publiczne związane z realizacją zadań Gminy innych, niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zmian.).

2. Podstawą udzielenia dotacji jest złożenie wniosku o przyznanie dotacji.

§ 2

1. Wniosek o przyznanie dotacji powinien zawierać w szczególności:

1) nazwę, adres oraz numer REGON podmiotu składającego wniosek;

2) formę prawną podmiotu;

3) nazwę banku i numer rachunku bankowego;

4) określenie celu publicznego, jaki ma być osiągnięty po wykonaniu zadania;

5) szczegółowy opis zadania i harmonogram jego wykonania;

6) określenie wysokości wnioskowanej dotacji z budżetu Gminy oraz warunki i terminy jej przekazywania;

7) kwotę własnych środków finansowych, jakie podmiot przeznacza na wykonanie zadania;

8) zobowiązanie się podmiotu do realizacji zadania zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. o zamówieniach publicznych;

9) oświadczenie o niezaleganiu z zapłatą zobowiązań wobec ZUS i urzędów skarbowych;

10) zobowiązanie się do poddania się kontroli przeprowadzonej przez Gminę w zakresie wykorzystania środków z dotacji.

2. Do wniosku należy dołączyć statut lub inny dokument organizacyjny lub rejestracyjny podmiotu składającego wniosek, z którego wynikają jego zadania statutowe oraz pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli.

3. Wniosek musi być podpisany przez osobę lub osoby uprawnione do składania oświadczeń woli.

4. Wniosek zawierający braki lub wady nie będzie rozpatrywany.

§ 3

1. Podmiot składa Burmistrzowi Miasta wniosek o udzielenie dotacji z budżetu Gminy na kolejny roku budżetowy w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.

2. W szczególnych przypadkach, wymagających uzasadnienia w formie pisemnej, dopuszcza się złożenie wniosku po terminie określonym w ust. 1.

3. Złożone wnioski Burmistrz Miasta rozpatruje w terminie do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy, a w przypadku określonym powyżej w ust. 2 – w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku, i dokonane oceny dołącza do materiałów planistycznych dotyczących projektu budżetu.

4. Przy rozpatrywaniu wniosków o udzielenie dotacji uwzględnia się w szczególności:

1) znaczenie zadania dla osiągnięcia celów realizowanych przez Gminę;

2) ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji w stosunku do zakresu rzeczowego zadania;

3) wysokość deklarowanych środków własnych Podmiotu zaangażowanych w realizację zadania;

4) analizę i ocenę wykonania zadań zleconych podmiotowi w okresie poprzednim z uwzględnieniem terminowości ich realizacji oraz rozliczenia otrzymanych na ten cel środków finansowych.

§ 4

1. Zlecenie realizacji zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Gminą a podmiotem, o którym mowa w § 1.

2. Umowa, o której mowa w ust. 1, powinna być zgodna z zaakceptowanym wnioskiem oraz zawierać w szczególności:

1) dokładne oznaczenie stron umowy;

2) szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania oraz miejsce jego realizacji;

3) termin wykonania zadania;

4) wzory dokumentacji umożliwiającej okresową ocenę realizacji zadania, terminy i sposób jej przekazywania;

5) kwotę dotacji oraz terminy i zasady jej przekazywania;

6) zobowiązanie podmiotu do prowadzenia dokumentacji w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym;

7) określenie sankcji z tytułu nienależytego wykonania umowy lub wykorzystania dotacji na inne cele niż określone w umowie;

8) określenie przeznaczenia przychodów uzyskanych w trakcie realizacji zadania, których nie można było przewidzieć przy ustalaniu wysokości dotacji;

9) ustalenie zasad, terminów oraz formy rozliczeń między stronami umowy.

3. Podmiot nie może wykorzystywać środków uzyskanych na podstawie umowy na inne cele, niż określone w umowie.

4. Prawa i obowiązku stron umowy nie mogą być przenoszone na osoby trzecie.

5. Umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym w przypadku potwierdzenia w wyniku kontroli nieprawidłowego jej wykonania.

§ 5

1. Podmiot zobowiązany jest do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dotyczącej otrzymanej dotacji na realizację zadania oraz wydatków z tym związanych, o ile obowiązujące przepisy nie stanowią inaczej.

2. W przypadku wykorzystania na realizację zadania tylko części kwoty dotacji, niewykorzystana część dotacji podlega zwrotowi na rachunek budżetu Gminy.

3. Zwrot dotacji w sytuacji, o której mowa w ust. 2, następuje w terminach określonych umową, nie później jednak niż do dnia 31 stycznia następnego roku budżetowego.

§ 6

1. Wykaz podmiotów, którym przyznano dotację celową na realizację zadań zleconych, określa załącznik do uchwały budżetowej.

2. Burmistrz Miasta, w terminie 21 dni od dnia uchwalenia przez Radę Miasta budżetu Gminy, informuje podmioty o wysokości przyznanej dotacji.

3. Podpisanie umowy o dotację następuje po podjęciu uchwały budżetowej na dany rok.

4. Uruchomienie środków finansowych w ramach przyznanej dotacji odbywa się po zawarciu umowy o dotację pod warunkiem rozliczenia się podmiotu z dotacji przyznanej w roku poprzednim.

5. Uruchomienie środków następuje stosownie do przyjętego harmonogramu realizacji zadania, zgodnie z postanowieniami umowy. Przekazanie kolejnej raty może być dokonane po rozliczeniu raty poprzedniej.

§ 7

1. Podmiot jest zobowiązany do przedstawienia rozliczenia zadania pod względem rzeczowym i finansowym.

2. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje na podstawie:

a) sprawozdania z wykonania umowy według określonego wzoru stanowiącego załącznik do umowy;

b) kserokopii opisanych rachunków i faktur VAT (oryginał) dotyczących wydatków zleceniobiorcy faktycznie poniesionych na realizację zadania.

3. Rozliczenie, o którym mowa w ust. 1, powinno nastąpić w terminie do 30 dni po zakończeniu realizacji zadania, a w przypadku zadań, którym termin realizacji upływa z dniem 31 grudnia – w terminie do 20 stycznia roku następnego.

4. Zatwierdzenia rozliczenia zadania dokonuje Burmistrz nie później niż do 31 stycznia następnego roku budżetowego.

§ 8

1. Pracownicy Referatu Finansowo-Budżetowego oraz merytoryczni pracownicy Urzędu Miasta obowiązani są do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania umowy na zasadach w niej określonych, w szczególności w zakresie:

– sposobu i jakości realizacji zadania zleconego;

– prawidłowego wykorzystania przekazanej dotacji;

– prowadzenia przez podmiot dokumentacji umożliwiającej ustalenie kosztów zleconego zadania.

2. Na podstawie przekazanej dokumentacji oraz prowadzonego nadzoru merytoryczni pracownicy Urzędu Miasta dokonują oceny stanu realizacji zleconego zadania i prawidłowości wykorzystania dotacji na jego realizację.

§ 9

Od chwili złożenia wniosku do zakończenia postępowania określonego niniejszą uchwałą, zapewnia się pełną jawność jego uczestnikom w szczególności przez:

a) publiczne ogłoszenie wykazu złożonych wniosków;

b) zapewnienie uczestnikom postępowania wglądu do wydanych opinii na temat złożonych wniosków;

c) podanie do publicznej wiadomości rozstrzygnięć w sprawie złożonych wniosków.

§ 10

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.

§ 11

Traci moc uchwała nr XIII/72/99 Rady Miejskiej w Jedlinie Zdroju z dnia 29 października 1999 r. w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie z budżetu gminy Jedlina Zdrój dotacji, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonywania zleconego zadania przez podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku.

§ 12

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSIEJ

ROMUALD WYSOCKI