2271

UCHWAŁA RADY GMINY PODGÓRZYN

z dnia 26 maja 2004 r.

w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. Nr 142 z 2001 r., poz. 1591 z późn. zm.) oraz art 40 ust. 8 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 71, poz. 838 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

§ 1

Uchwala się stawki opłat za zajęcie pasa drogowego na drogach gminnych przebiegających w granicach administracyjnych Gminy Podgórzyn, na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, dotyczące:

1) prowadzeniem robót w pasie drogowym,

2) umieszczanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,

3) umieszczanie w pasie drogowym obiektów niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam,

4) zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt 1–3.

§ 2

1. Za zajęcie 1 m2 powierzchni jezdni pasa dróg gminnych, o których mowa w § 1 pkt 1 i 4, ustala się następujące stawki opłat za każdy dzień zajęcia:

– przy zajęciu jezdni do 20% szerokości – 3,00 zł,

– przy zajęciu jezdni pow. 20% do 50% szerokości – 5,00 zł,

– przy zajęciu jezdni pow. 50% do całkowitego zajęcia jezdni – 8,00 zł.

2. Stawki określone w ust. 1 stosuje się także do chodników, placówek zatok postojowych i autobusowych, ścieżek rowerowych i ciągów pieszych.

3. Do elementów pasa drogowego niewymienionych w ust. 1 i 2 – pobocza i pasa zieleni, ustala się opłatę za każdy dzień zajęcia 1 m2 pasa drogowego w wysokości – 2,00 zł.

4. Zajęcie pasa drogowego przez czas krótszy niż 24 godziny jest traktowane jako zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.

§ 3

1. Za zajęcie pasa drogowego, o którym mowa w § 1 pkt 2, ustala się następujące roczne stawki opłat za 1 m2 powierzchni pasa drogi gminnej, zajętego przez rzut poziomy umieszczonego urządzenia:

1) urządzenia w pasie drogowym poza terenem zabudowanym – 15,00 zł,

2) urządzenia w terenie zabudowanym – 40,00 zł,

3) urządzenia na obiekcie mostowym – 200,00 zł,

4) przy umieszczeniu urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych stosuje się stawki w wysokości 50% określone w pkt 1–3.

2. Roczne stawki opłat w wysokości określonej w ust. 1 obejmuje pełny rok kalendarzowy umieszczenia urządzenia w pasie drogowym.

3. Za niepełny rok kalendarzowy wysokość rocznych stawek opłat oblicza się proporcjonalnie do liczby miesięcy (wliczając miesiące niepełne) umieszczenia urządzenia w pasie drogowym).

(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-6/7/04 z 29 czerwca 2004 r. stwierdza się nieważność § 3 ust. 2 i 3).

§ 4

Za każdy dzień umieszczenia w pasie drogowym reklamy ustala się stawkę opłaty za 1 m2 powierzchni - 2,00 zł.

§ 5

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

MAURYCJUSZ ŻUKOWSKI