2257

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W SYCOWIE

z dnia 27 maja 2004 r.

w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 40 ust. 8 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. z 2000 r. Dz. U. Nr 71, poz. 838 z późn. zm.) Rada Miejska w Sycowie uchwala, co następuje:

§ 1

Niniejsza uchwała określa stawki opłat za zajęcie pasa drogowego dróg zarządzanych przez Gminę Syców zwanych dalej “drogami gminnymi" na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg dotyczące:

1) prowadzenia robót w pasie drogowym,

2) umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,

3) umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam,

4) zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w punktach 1–3.

§ 2

1. Za zajęcie 1 m2 powierzchni jezdni pasa drogowego dróg gminnych , o którym mowa w § 1 pkt. 1 i 4, ustala się następujące stawki opłat za każdy dzień zajęcia:

1) przy zajęciu jezdni do 20% szerokości – 1,00 zł,

2) przy zajęciu jezdni powyżej 20% do 50% szerokości – 3,00 zł,

3) przy zajęciu jezdni powyżej 50% do całkowitego zajęcia jezdni – 5,00 zł.

2. Stawkę określoną w ust. 1 pkt 1 stosuje się także do poboczy, chodników, placów, zatok postojowych i autobusowych, ścieżek rowerowych i ciągów pieszych.

3. Do elementów pasa drogowego niewymienionych w ust. 1 i 2 ustala się stawkę opłat za każdy dzień zajęcia 1 m2 pasa drogowego w wysokości – 0,50 zł.

4. Zajęcie pasa drogowego przez czas krótszy niż 24 godziny jest traktowane jak zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.

(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-2/21/04 z 30 czerwca 2004 r. stwierdzono nieważność § 2 ust. 4).

§ 3

1. Za zajęcie pasa drogowego, o którym mowa w § 1 pkt 2 ustala się następujące roczne stawki opłat za 1 m2 powierzchni pasa drogowego, drogi gminnej zajętego przez rzut poziomy umieszczanego urządzenia:

1) poza obszarem zabudowanym – 3,00 zł,

2) w obszarze zabudowanym – 6,00 zł,

3) na drogowym obiekcie inżynierskim – 80,00 zł.

2. Roczne stawki opłat w wysokości określonej w ust. 1 obejmują pełny rok kalendarzowy umieszczenia urządzenia w pasie drogowym.

3. Za niepełny rok kalendarzowy wysokość rocznych stawek opłat obliczana jest proporcjonalnie do liczby miesięcy umieszczenia urządzenia w pasie drogowym.

(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-2/21/04 z 30 czerwca 2004 r. stwierdzono nieważność § 3 ust. 2 i 3).

§ 4

Za zajęcie pasa drogowego, o którym mowa w § 1 pkt 3, ustala się następujące stawki opłat za 1 m2 powierzchni za jeden dzień:

1) pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy obiektu handlowego lub usługowego:

a) poza terenem zabudowanym – 0,40 zł,

b) na parkingach, poza terenem zabudowanym – 0,20 zł,

c) w terenie zabudowanym – 0,60 zł,

2) pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy innych obiektów – 0,20 zł,

3) reklamy – 1,20 zł.

§ 5

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Syców.

§ 6

Uchwala wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

KAZIMIERZ CICHOŃ