2236 UCHWAŁA RADY GMINY GROMADKA z dnia 17 czerwca 2004 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gromadce Na podstawie art. 40 ust. 2 pkt 2 z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Gminy Gromadka uchwala, co następuje: |
§ 1
Uchwala Statut Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gromadce.
I. Postanowienia ogólne
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gromadce działa na podstawie:
1. Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2004 r. Nr 64, poz. 593 tekst jednolity z późniejszymi zmianami).
2. Zarządzenie Wójta Gminy Gromadka w części dotyczącej utworzenia Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gromadce.
II. Organizacja Ośrodka
1. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gromadce, zwany dalej Ośrodkiem, jest jednostką organizacyjną gminy Gromadka, prowadzącą gospodarkę finansową na zasadach określonych dla jednostek budżetowych.
2. Podstawą działania Ośrodka są akty prawne o pomocy społecznej, uchwały Rady Gminy – o utworzeniu Ośrodka i inne, porozumienia z wojewodą dotyczące wykonywania zadań zleconych gminie oraz inne akty prawne regulujące funkcjonowanie jednostek gminnych.
3. Działalność Ośrodka finansowana jest – w zakresie zadań własnych gminy – z budżetu gminy, w zakresie zadań zleconych – z budżetu Wojewody Dolnośląskiego, poprzez dotacje przekazywane na rachunek budżetu gminy.
4. Siedziba Ośrodka mieści się w Gromadce przy ul. 11 Listopada 38.
5. Ośrodkiem kieruje kierownik powoływany przez Wójta Gminy, który zatrudnia pracowników o odpowiednich kwalifikacjach i odpowiada za działalność Ośrodka.
6. Organizację wewnętrzną Ośrodka i tryb jego pracy określa odrębny regulamin wewnętrzny Ośrodka, ustalany przez kierownika Ośrodka.
7. W Ośrodku tworzy się komórkę organizacyjną do realizacji świadczeń rodzinnych.
III. Zadania Ośrodka
1. Ośrodek realizuje zadania w zakresie pomocy społecznej wynikające z ustawy o pomocy społecznej.
2. Ośrodek dokonuje wypłat dodatków mieszkaniowych przyznanych przez Wójta Gminy.
3. Kierownik Ośrodka prowadzi postępowanie i przyznaje świadczenia wynikające z ustawy o świadczeniach rodzinnych. Wypłaty tych świadczeń dokonuje Ośrodek Pomocy Społecznej.
IV. Nadzór nad działalnością Ośrodka
1. Nadzór nad działalnością Ośrodka sprawuje Rada Gminy, Wójt Gminy, Wojewoda Dolnośląski oraz Skarbnik Gminy i Regionalna Izba Obrachunkowa w Legnicy – każdy z organów wg swojej właściwości.
2. Kierownik Ośrodka składa corocznie sprawozdania z działalności Ośrodka oraz przedstawia potrzeby w zakresie pomocy społecznej.
3. Kierownik Ośrodka przygotowuje dla potrzeb Rady i Wójta Gminy inne informacje i sprawozdania z zakresu pracy Ośrodka.
4. Kierownik Ośrodka składa inne sprawozdania, których sporządzenie wynika z przepisów prawa.
V. Współpraca Ośrodka z innymi Podmiotami
Ośrodek współpracuje w wykonywaniu zadań z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami społecznymi, kościołem katolickim, innymi kościołami, zakładami opieki zdrowotnej, fundacjami, stowarzyszeniami, pracodawcami oraz osobami fizycznymi.
VI. Postanowienia końcowe
Zmiana Statutu Ośrodka następuje w drodze jego uchwalenia.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3
Traci moc uchwała nr VIII/45/03 Rady Gminy w Gromadce z dnia 27 czerwca 2003 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gromadce.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego z mocą od 1 maja 2004 r.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY GMINY |
ADAM KOZIOŁ |