2236

UCHWAŁA RADY GMINY GROMADKA

z dnia 17 czerwca 2004 r.

w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gromadce

Na podstawie art. 40 ust. 2 pkt 2 z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Gminy Gromadka uchwala, co następuje:

§ 1

Uchwala Statut Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gromadce.

I. Postanowienia ogólne

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gromadce działa na podstawie:

1. Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2004 r. Nr 64, poz. 593 tekst jednolity z późniejszymi zmianami).

2. Zarządzenie Wójta Gminy Gromadka w części dotyczącej utworzenia Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gromadce.

II. Organizacja Ośrodka

1. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gromadce, zwany dalej Ośrodkiem, jest jednostką organizacyjną gminy Gromadka, prowadzącą gospodarkę finansową na zasadach określonych dla jednostek budżetowych.

2. Podstawą działania Ośrodka są akty prawne o pomocy społecznej, uchwały Rady Gminy – o utworzeniu Ośrodka i inne, porozumienia z wojewodą dotyczące wykonywania zadań zleconych gminie oraz inne akty prawne regulujące funkcjonowanie jednostek gminnych.

3. Działalność Ośrodka finansowana jest – w zakresie zadań własnych gminy – z budżetu gminy, w zakresie zadań zleconych – z budżetu Wojewody Dolnośląskiego, poprzez dotacje przekazywane na rachunek budżetu gminy.

4. Siedziba Ośrodka mieści się w Gromadce przy ul. 11 Listopada 38.

5. Ośrodkiem kieruje kierownik powoływany przez Wójta Gminy, który zatrudnia pracowników o odpowiednich kwalifikacjach i odpowiada za działalność Ośrodka.

6. Organizację wewnętrzną Ośrodka i tryb jego pracy określa odrębny regulamin wewnętrzny Ośrodka, ustalany przez kierownika Ośrodka.

7. W Ośrodku tworzy się komórkę organizacyjną do realizacji świadczeń rodzinnych.

III. Zadania Ośrodka

1. Ośrodek realizuje zadania w zakresie pomocy społecznej wynikające z ustawy o pomocy społecznej.

2. Ośrodek dokonuje wypłat dodatków mieszkaniowych przyznanych przez Wójta Gminy.

3. Kierownik Ośrodka prowadzi postępowanie i przyznaje świadczenia wynikające z ustawy o świadczeniach rodzinnych. Wypłaty tych świadczeń dokonuje Ośrodek Pomocy Społecznej.

IV. Nadzór nad działalnością Ośrodka

1. Nadzór nad działalnością Ośrodka sprawuje Rada Gminy, Wójt Gminy, Wojewoda Dolnośląski oraz Skarbnik Gminy i Regionalna Izba Obrachunkowa w Legnicy – każdy z organów wg swojej właściwości.

2. Kierownik Ośrodka składa corocznie sprawozdania z działalności Ośrodka oraz przedstawia potrzeby w zakresie pomocy społecznej.

3. Kierownik Ośrodka przygotowuje dla potrzeb Rady i Wójta Gminy inne informacje i sprawozdania z zakresu pracy Ośrodka.

4. Kierownik Ośrodka składa inne sprawozdania, których sporządzenie wynika z przepisów prawa.

V. Współpraca Ośrodka z innymi Podmiotami

Ośrodek współpracuje w wykonywaniu zadań z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami społecznymi, kościołem katolickim, innymi kościołami, zakładami opieki zdrowotnej, fundacjami, stowarzyszeniami, pracodawcami oraz osobami fizycznymi.

VI. Postanowienia końcowe

Zmiana Statutu Ośrodka następuje w drodze jego uchwalenia.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3

Traci moc uchwała nr VIII/45/03 Rady Gminy w Gromadce z dnia 27 czerwca 2003 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gromadce.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego z mocą od 1 maja 2004 r.

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

ADAM KOZIOŁ