2233

UCHWAŁA RADY GMINY JERZMANOWA

z dnia 16 czerwca 2004 r.

w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg, których zarządcą jest Gmina Jerzmanowa

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 i art. 40 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 40 ust. 8 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 71, poz. 838 z późn. zm.) Rada Gminy Jerzmanowa uchwala, co następuje:

§ 1

Uchwała określa stawki opłat za zajęcie 1 m2 pasa drogowego dróg, których zarządcą jest Wójt Gminy Jerzmanowa, zwanych dalej “drogami gminnymi”, na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, dotyczące:

1) prowadzenia robót w pasie drogowym;

2) umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego;

3) umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam;

4) zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione w pkt 1–3.

§ 2

1. Za zajęcie 1 m2 powierzchni dróg gminnych, o których mowa w § 1 pkt 1 i 4, ustala się następujące stawki opłat za każdy dzień zajęcia:

1) chodników, poboczy, placów w ciągach dróg gminnych, ścieżek rowerowych, ciągów pieszych i pieszojezdnych oraz pasów dzielących – 1,00 zł;

2) jezdni do 20% szerokości, zatok postojowych i autobusowych oraz elementów drogi wymienionych w pkt 1, jeżeli znajdują się w skrajni drogowej – 2,00 zł;

3) jezdni powyżej 20% do 50% szerokości – 4,00 zł;

4) jezdni powyżej 50% do 100% szerokości – 8,00 zł;

5) pozostałych elementów pasa drogowego – 0,50 zł.

2. Zajęcie pasa drogowego na czas krótszy niż 24 go-dziny jest traktowane jak zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.

(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-13/59/04 z dnia 30 czerwca 2004 r. stwierdzono nieważność § 2 ust. 2).

§ 3

1. Za zajęcie pasa drogowego, o którym mowa w § 1 pkt 2, ustala się następujące roczne stawki opłat za 1 m2 powierzchni pasa drogowego drogi gminnej, zajętego przez rzut poziomy umieszczanego urządzenia:

Lp.

Lokalizacja urządzenia w terenie

Lokalizacja urządzenia w pasie drogowym

w poprzek drogi

wzdłuż drogi

w jezdni

poza jezdnią

1.

Poza obszarem zabudowanym

40,00 zł

16,00 zł

8,00 zł

2.

W obszarze zabudowanym

20,00 zł

8,00 zł

4,00 zł

2. Za umieszczenie urządzenia na drogowym obiekcie inżynierskim ustala się roczną stawkę opłat za 1 m2 powierzchni pasa drogowego drogi gminnej zajętego przez rzut poziomy umieszczonego urządzenia w wysokości – 180,00 zł.

3. Roczne stawki opłat w wysokości określonej w ust. 1 i 2 obejmują pełny rok kalendarzowy umieszczenia urządzenia w pasie drogowym lub na drogowym obiekcie inżynierskim. Za niepełny rok kalendarzowy wysokość rocznych stawek opłat obliczana jest proporcjonalnie do liczby miesięcy umieszczenia urządzenia w pasie drogowym lub na drogowym obiekcie inżynierskim.

(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-13/59/04 z dnia 30 czerwca 2004 r. stwierdzono nieważność § 3 ust. 3).

§ 4

1. Za zajęcie pasa drogowego, o którym mowa w § 1 pkt 3, ustala się następujące stawki opłat za każdy dzień zajęcia 1 m2 powierzchni:

1) pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy obiektu budowlanego, niezwiązanego z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego:

a) w terenie zabudowanym – 0,30 zł;

b) poza terenem zabudowanym – 0,40 zł.

2) reklamy:

a) o powierzchni nieprzekraczającej 1m2, umieszczonej nad lub na obiekcie, w którym prowadzona jest działalność gospodarcza, zawierającej wyłącznie informacje o prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej – 0,50 zł;

b) zawierającej informację o gminie, powiecie lub województwie w szczególności w postaci planów, map, tablic lub plansz – 0,10 zł.

3) Reklamy inne niż wymienione w pkt 2 – 1,80 zł.

(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-13/59/04 z dnia 30 czerwca 2004 r. stwierdzono nieważność § 4 ust. 1 pkt 2 i 3).

2. Dla reklam świetlnych i podświetlanych stawkę opłaty określonej w ust. 1 pkt 2 lit. a i pkt 3 podwyższa się o 100%.

§ 5

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZACY RADY

JERZY WOLSKI