2198 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W MILICZU z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych oraz ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży na terenie gminy Milicz Na podstawie art. 12 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 6 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1231 z późn. zm.) uchwala się, co następuje: |
§ 1
Przez użyte w uchwale określenia należy rozumieć:
1) punkt – miejsce sprzedaży lub podawania napojów alkoholowych,
2) sprzedaż – handel napojami alkoholowymi przeznaczonymi do spożycia poza miejscem sprzedaży w punktach, którymi są placówki handlu detalicznego,
3) podawanie – handel napojami alkoholowymi przeznaczonymi do spożycia w miejscu sprzedaży w punktach, którymi są placówki gastronomiczne.
§ 2
1. Zabrania się sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych na terenie:
1) obiektów sportowych,
2) basenów i kąpielisk,
3) obiektów służby zdrowia.
2. Sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów alkoholowych o zawartości do 4,5% alkoholu oraz piwa może odbywać się w miejscach wymienionych w ust. 1 pkt 1 i 2 – podczas organizowanych imprez, na podstawie udzielonego jednorazowego zezwolenia na sprzedaż tych napojów.
§ 3
Punkty podawania napojów alkoholowych o zawartości powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) nie mogą być usytuowane w:
1) pijalniach piwa,
2) punktach gastronomicznych prowadzących sprzedaż z okienka.
(Skarga Wojewody Dolnośląskiego do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego PN.II.0914-2/12/04 z dnia 23 czerwca 2004 r. o stwierdzenie nieważności § 3).
§ 4
1. Punkt podawania napojów alkoholowych musi być wyposażony w toaletę dla konsumentów, usytuowaną w obrębie tego punktu.
2. Dla klientów ogródka, w którym podawane są napoje zawierające do 4,5% alkoholu oraz piwo, zlokalizowanego poza punktem, musi być zapewniony dostęp do czynnej toalety, położonej w bezpośrednim sąsiedztwie tego ogródka, w miejscu zaakceptowanym przez wydającego zezwolenie.
(Skarga Wojewody Dolnośląskiego do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego PN.II.0914-2/12/04 z dnia 23 czerwca 2004 r. o stwierdzenie nieważności § 4).
§ 5
1. Dla punktów podawania napojów alkoholowych w budynkach zlokalizowanych na terenie osiedli domków jednorodzinnych, wymagane jest zasięgnięcie opinii użytkowników posesji sąsiadujących.
2. Dla punktów sprzedaży i podawania napojów alkoholowych usytuowanych w budynkach mieszkalno-użytkowych, o zwartej zabudowie oraz na osiedlach domków jednorodzinnych, w uzasadnionych przypadkach na wniosek Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, policji, straży miejskiej – może być ograniczony czas sprzedaży napojów alkoholowych w godzinach nocnych, tj. od 22oo do 8oo.
(Skarga Wojewody Dolnośląskiego do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego PN.II.0914-2/12/04 z dnia 23 czerwca 2004 r. o stwierdzenie nieważności § 5).
§ 6
Ustala się liczbę punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia:
1) poza miejscem sprzedaży – 40 (czterdzieści),
2) w miejscu sprzedaży – 65 (sześćdziesiąt pięć).
§ 7
Tracą moc uchwały:
1) nr XV/194/95 Rady Miejskiej w Miliczu z dnia 20 czerwca 1995 r. w sprawie zasad usytuowania na terenie gminy Milicz miejsc sprzedaży napojów alkoholowych,
2) nr XXVII/227/01 Rady Miejskiej w Miliczu z dnia 31 sierpnia 2001 r. w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży,
3) nr VI/37/03 Rady Miejskiej w Miliczu z dnia 27 marca 2003 r. w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.
§ 8
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Milicz.
§ 9
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY RADY |
EDWARD RYBKA |