2002

UCHWAŁA RADY GMINY ŚWIĘTA KATARZYNA

z dnia 27 kwietnia 2004 r.

w sprawie trybu postępowania o udzielanie dotacji podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, sposobu ich rozliczania oraz kontroli wykonywania zadań zleconych

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 118 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 ze zm.) Rada Gminy Święta Katarzyna uchwala, co następuje:

§ 1

Podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymać z budżetu gminy dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy innych niż określone w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U.
Nr 96, poz. 873).

§ 2

1. Podmiot ubiegający się o udzielenie dotacji z budżetu gminy składa wniosek na formularzu stanowiącym załącznik do uchwały w terminie do 15 września roku poprzedzającego rok budżetowy.

2. W przypadkach szczególnych, wymagających uzasadnienia w formie pisemnej, wniosek może być złożony po upływie ww. terminu.

3. Do wniosku powinien być dołączony statut lub inny dokument organizacyjny i rejestracyjny podmiotu, z którego wynikają jego zadania statutowe oraz pełnomocnictwa dla osób uprawnionych do składania oświadczeń woli.

4. Wójt może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w ustalonym terminie dodatkowych informacji i wyjaśnień lub dokumentów.

5. Niezłożenie wskazanych dokumentów lub niezłożenie wyjaśnień w terminie spowoduje wykluczenie podmiotu z postępowania o udzielenie dotacji.

§ 3

Decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Wójt uwzględniając w szczególności:

1) znaczenie zadania dla realizacji celów gminy;

2) wysokość środków budżetu gminy przeznaczonych na realizację zadań zleconych podmiotom;

3) ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym relacji do zakresu rzeczowego zadania;

4) ocenę możliwości realizacji zadania przez podmiot;

5) analizę wykonania zadań zleconych podmiotowi w okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji i rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.

§ 4

1. Warunkiem zlecenia przez gminę realizacji zadania i udzielenie dotacji jest zawarcie pisemnej umowy przez Wójta z podmiotem reprezentowanym przez osoby, o których mowa w § 2 ust. 3 uchwały.

2. Umowa, o której mowa w ust. 1, powinna zawierać w szczególności:

1) dokładne oznaczenie stron umowy,

2) szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania, termin i miejsce jego realizacji,

3) określenie czasu jego realizacji,

4) zobowiązanie podmiotu do prowadzenia dokumentacji według wymagań określonych przez Wójta umożliwiającej ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym, finansowym oraz jakościowym,

5) zobowiązanie podmiotu do poddania się w każdym czasie bez wcześniejszego powiadomienia, kontroli prowadzonej przez Wójta lub osobę przez niego pisemnie upoważnioną w zakresie objętym umową,

6) określenie wysokości dotacji jaka zostanie przekazana podmiotowi z tytułu realizacji umowy oraz sposób i termin jej przekazywania,

7) ustalenie zasad i terminów oraz formy rozliczeń między stronami umowy,

8) warunki wypowiedzenia umowy,

9) szczegółowo określone zasady odpowiedzialności podmiotu z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zleconego zadania lub wykorzystania dotacji na cele inne niż określone w umowie, w szczególności:

a) termin zwrotu kwoty dotacji przeznaczonej na inne cele lub wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem,

b) termin zwrotu kwoty dotacji w wypadku niewykonania lub częściowego niewykonania zleconego zadania.

§ 5

1. Wójt lub osoba przez niego upoważniona jest uprawniony do prowadzenia kontroli w zakresie wykonywania umów, oceny ich realizacji uwzględniając kryteria efektywności, rzetelności, ciągłości, terminowości, jakości świadczenia oraz do wglądu w dokumentację związana z wykorzystaniem dotacji.

2. Nadzór finansowy nad wykonywaniem umowy sprawuje Skarbnik Gminy oraz osoby upoważnione przez Wójta.

§ 6

1. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania następuje na podstawie:

1) sprawozdania z wykonania zadania według określonego wzoru ustalonego w załączniku umowy,

2) kserokopii opisanych rachunków i faktur VAT dotyczących wydatków podmiotu faktycznie poniesionych na realizację zadania (dofinansowanie z budżetu gminy nie może obejmować kosztów wynagrodzeń osób zatrudnionych przez podmiot oraz pochodnych od wynagrodzeń, z wyjątkiem opłat sędziowskich, wynagrodzeń trenerów, instruktorów lub specjalistów niebędących organizacyjnie powiązanych z podmiotem wnioskującym).

2. Realizacja zadania za kwotę niższą niż określono w umowie powoduje obowiązek zwrotu dotacji proporcjonalnie do poniesionych wydatków.

3. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje w terminie określonym w umowie.

§ 7

Traci moc uchwała nr XVII/121/99 z dnia 3 grudnia 1999 r. w sprawie trybu i warunków udzielania podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych dotacji z budżetu gminy oraz uchwała nr XXI/54/2000 z dnia 10 marca 2000 r. w sprawie zmiany uchwały Rady Gminy Święta Katarzyna nr XVII/121/99 z dnia 3 grudnia 1999 r. dotyczącej trybu i warunków udzielania podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych dotacji z budżetu gminy.

§ 8

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 9

Uchwała wchodzi w życie od dnia 1 lipca 2004 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY RADY

LEOPOLD GOMUŁKIEWICZ

Załącznik do uchwały Rady Gminy Święta Katarzyna z dnia 27 kwietnia 2004 r. (poz. 2002)