1997

UCHWAŁA RADY GMINY JORDANÓW ŚLĄSKI

z dnia 31 marca 2004 r.

w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji, sposobu jej rozliczania
oraz kontroli wykonywania zleconych przez gminę zadań

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220; Nr 62, poz. 558; Nr 113, poz. 984; Nr 214, poz. 1806;
z 2003 r. Nr 80, poz. 717; Nr 162, poz. 1568) oraz art. 118 ust. 2
pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U.
z 2003 r. Nr 15, poz. 148; Nr 45, poz. 391; Nr 65, poz. 594; Nr 166,
poz. 1611; Nr 189, poz. 1851) Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1

Uchwała reguluje:

1) tryb postępowania o udzielenie dotacji,

2) sposób rozliczenia dotacji,

3) sposób kontroli wykonania zadania,

4) sposób zapewnienia jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia.

§ 2

Dotacje z budżetu gminy mogą być udzielane na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy innych, niż przewidziane ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873).

§ 3

1. Postępowanie ofertowe ogłasza Wójt Gminy w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy, a także na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.

§ 4

1. Oferta powinna zawierać:

1) nazwę i adres siedziby wnioskodawcy,

2) rodzaj i wartość zadania,

3) specyfikację kosztów realizacji zadania,

4) wysokość wnioskowanej dotacji,

5) informacje o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych, wskazujących na możliwości wykonania zadania, w tym o wysokości środków finansowych wydatkowanych na realizację zadania z innych źródeł,

6) oświadczenie o sytuacji finansowej zapewniającej realizację zadania,

7) aktualny wyciąg z rejestru, statutu, informację o dotychczasowych osiągnięciach (lub inne dane uwiarygodniające Podmiot ubiegający się o dotację).

2. Oferty niekompletne, nieprawidłowo wypełnione i złożone po terminie wykluczają Podmiot z postępowania o udzielenie dotacji.

§ 5

1. Decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Wójt Gminy po uzyskaniu opinii właściwej komisji stałej Rady Gminy.

2. Opinię o której mowa w ust. 1, komisja przedkłada Wójtowi w terminie 7 dni od daty otrzymania oferty.

3. Wójt dokonując wyboru oferty uwzględnia w szczególności:

1) znaczenie zadania dla realizacji celów samorządowych gminy,

2) wysokość środków budżetu gminy przeznaczonych na realizację zadań zleconych Podmiotom ubiegającym się o dotację,

3) ocenę możliwości realizacji zadania przez Podmiot przy uwzględnieniu informacji zawartych w ofercie,

4) analizę wykonania zadań zleconych Podmiotom w okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji.

4. Wójt zawiadamia Podmiot o wyniku postępowania o udzielenie dotacji w terminie 14 dni od podjęcia decyzji.

5. Podmioty, których oferty zostały odrzucone, zostają pisemnie powiadomione o odmowie przyznania dotacji.

6. Wyniki postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia podlegają ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Jordanów Śląski, są publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Urzędu Gminy.

§ 6

1. Podmiot wykonujący zadanie obowiązany jest do złożenia pisemnego sprawozdania w terminie 10 dni po upływie terminu, na który umowa została zawarta.

2. Sprawozdanie zawierać ma w szczególności opis i spis rachunków:

- kserokopię rachunków i faktur VAT (oryginały do wglądu udzielającemu dotacji),

- oświadczenie Podmiotu o wydatkowaniu dotacji zgodnie z przepisami ustawy o zamówieniach publicznych.

§ 7

1. Wójt Gminy lub osoby działające z jego pisemnego upoważnienia maja prawo kontroli:

1) prawidłowości wykonywania zleconego zadania w czasie i określonym w umowie,

2) wydatkowania przekazanych środków finansowych w każdym czasie i miejscu,

3) dokumentacji dostarczonej lub udostępnionej przez podmiot wykonujący zadanie.

2. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół i doręcza Podmiotowi, który ma prawo w terminie 7 dni ustosunkować się do jego treści.

3. Podmiot wykonujący zadanie zobowiązany jest do udzielenia ustnie lub pisemnie w zależności od żądania kontrolującego w terminie przez niego określonym, wyjaśnień i informacji dotyczących realizacji zleconego zadania.

§ 8

Rejestry zawartych umów o udzielenie dotacji oraz nadzór realizacji postanowień umownych prowadzi Skarbnik Gminy oraz merytoryczne komórki Urzędu Gminy.

§ 9

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Jordanów Śląski.

§ 10

Traci moc uchwała Rady Gminy Jordanów Śląski nr XVII/96/2000 z dnia 29 grudnia 2000 r. w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonywania zleconych przez gminę zadań realizowanych przez podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych.

§ 11

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Jordanów Śląski.

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

ZENON FESZCZUK