1995

UCHWAŁA RADY GMINY W JEMIELNIE

z dnia 22 marca 2004 r.

w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy Jemielno,
sposobu ich rozliczania oraz kontroli wykonania zadań zleconych

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 118 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) Rada Gminy Jemielno uchwala, co następuje:

§ 1

Określone w niniejszej uchwale zasady i tryb postępowania stosuje się do udzielania dotacji z budżetu gminy podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy.

§ 2

1. O udzielenie dotacji mogą ubiegać się podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, prowadzące działalność statutową związaną z realizacją zadań gminy.

2. Oferty na realizację zadań powinny być złożone w terminie do 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy.

3. W przypadkach szczególnych wniosek może być złożony po tym terminie, ale w takim przypadku wymagane jest uzasadnienie w formie pisemnej.

§ 3

1. Wniosek - oferta winna być złożona przez zainteresowanego wg wzoru załączonego do rozporządzenia Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego (...) Dz. U. z 2003 r. Nr 193, poz. 1891).

2. Do wniosku powinien być dołączony statut lub inny dokument podmiotu, w którym określone są zadania statutowe oraz pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli.

3. Wniosek powinien także zawierać poświadczenia z Urzędu Skarbowego oraz ZUS o niezaleganiu podmiotu z opłatą składek oraz obowiązkowych należności publiczno-prawnych.

4. Wniosek powinien być podpisany przez osobę lub osoby uprawnione, na podstawie aktualnych pełnomocnictw, do składania oświadczeń woli w imieniu danego podmiotu - wnioskodawcy.

5. Wójt może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w ustalonym terminie dodatkowych informacji, wyjaśnień lub dokumentów.

6. Niezłożenie żądanych dokumentów lub wyjaśnień w zakreślonym terminie spowoduje wykluczenie podmiotu z postępowania o udzielenie dotacji w trybie art. 118 ustawy o finansach publicznych.

§ 4

1. Decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Wójt po zasięgnięciu opinii właściwej Komisji Rady Gminy, uwzględniając w szczególności:

a) znaczenie zadania dla realizacji ustawowych zadań samorządu gminnego,

b) wysokość środków budżetu gminy przeznaczonych na realizację zadania,

c) ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów, realizacji zadania, w tym realizacji do rzeczowego zakresu zadania,

d) ocenę możliwości realizacji zadania przez wnioskodawcę, przy uwzględnieniu informacji zawartych we wniosku,

e) analizę wykonania zadań zleconych wnioskodawcy w okresie poprzednim z uwzględnieniem terminowości i rzetelności ich realizacji.

2. Wójt dokonuje wyboru najkorzystniejszych ofert realizacji zadania, uwzględniając przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.

§ 5

Warunkiem zlecenia przez Wójta realizacji zadania jest zawarcie pisemnej umowy z podmiotem - wnioskodawcą reprezentowanym przez osoby, o których mowa w § 3 ust. 2. Umowę zawiera się według wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie (...) ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego (...) (Dz. U. z 2003 r. Nr 193, poz. 1891).

§ 6

1. Wójt zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania umów oraz oceny ich realizacji uwzględniając kryteria efektywności, rzetelności, ciągłości, terminowości oraz jakości ich świadczenia.

2. Nadzór nad wykonywaniem umowy prowadzony jest w sposób określony w umowie, a w szczególności poprzez:

a) analizę okresowej oceny realizacji zadania sporządzonej przez podmiot realizujący,

b) kontrolę realizacji zadania w trybie określonym w umowie.

§ 7

1. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania następuje na podstawie:

a) sprawozdania z wykonania wg określonego wzoru ustalonego w załączniku do umowy,

b) kserokopii opisanych rachunków i faktur VAT dotyczących wydatków zleceniobiorcy faktycznie poniesionych na realizację zadania.

2. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje w terminie określonym w umowie.

§ 8

Sprawy związane z postępowaniem w sprawie przyjmowania wniosków, przyznawaniem i rozliczaniem dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania prowadzi referat finansowy Urzędu Gminy.

§ 9

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 10

Traci moc uchwała Rady Gminy z dnia 23 sierpnia 1999 r. nr XIII/101/99 w sprawie zasad i trybu udzielania dotacji na zadania publiczne podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych.

§ 11

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

JANUSZ KUROWSKI ZDANOWICZ