1984

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W TRZEBNICY

z dnia 25 marca 2004 r.

w sprawie zasad i trybu udzielania dotacji podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych, sposobu ich rozliczania oraz kontroli wykonania zleconego zadania

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (t.j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 118 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) Rada Miejska w Trzebnicy uchwala, co następuje:

§ 1

Podstawowym kryterium decydującym o przyznaniu dotacji jest prowadzenie przez podmiot działalności na rzecz Gminy Trzebnica i jej mieszkańców.

§ 2

1. Podmiot ubiegający się o udzielenie dotacji zobowiązany jest złożyć wniosek, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, należy załączyć:

a) akt utworzenia lub statut podmiotu,

b) aktualny wypis z sądu lub innego organu rejestrowego,

c) pełnomocnictwo do występowania w imieniu podmiotu ubiegającego się o dotację.

3. Wniosek należy składać w Urzędzie Miejskim w Trzebnicy w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok, w którym wniosek ma być realizowany.

4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość składania wniosków o dotację w terminie późniejszym niż określony w ust. 3.

§ 3

Informacje o możliwości składania wniosków podaje do publicznej wiadomości w terminie do 31 sierpnia roku poprzedzającego rok budżetowy poprzez informację w prasie o zasięgu lokalnym, na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego oraz w Biuletynie Informacji Publicznej - Sekretarz Gminy.

§ 4

1. O przyznaniu dotacji postanawia Burmistrz Gminy z zastrzeżenie ust.2.

2. Wnioski o przyznanie dotacji podlegają zaopiniowaniu przez odpowiednie merytoryczne Komisje Rady Miejskiej. Zaopiniowane wnioski Komisje przekazują Burmistrzowi Gminy w terminie do dnia 20 października roku poprzedzającego rok budżetowy.

§ 5

Informacje o przyznanych dotacjach, w tym:

- nazwę podmiotu otrzymującego dotację,

- nazwę zadania,

- kwotę przyznanej dotacji

podawane są do publicznej wiadomości w prasie o zasięgu lokalnym, na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Trzebnicy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

§ 6

Zlecenia zadania dokonuje się w formie umowy, której wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały, pod warunkiem rozliczenia dotacji za rok ubiegły.

§ 7

1. Kontrolę realizacji zadania mogą przeprowadzać na podstawie upoważnienia wydanego przez Burmistrza Gminy Trzebnica wyznaczone osoby jak również merytoryczne Komisje Rady Miejskiej, które opiniowały wnioski o przyznanie dotacji.

2. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół zawierający ocenę realizacji zadania.

3. W przypadku stwierdzenia w trakcie kontroli nieprawidłowości, na wniosek kontrolujących osób bądź Komisji, Burmistrz Gminy Trzebnica ma prawo rozwiązać umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia oraz żądać zwrotu dotacji wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia wpływu dotacji na rachunek dotowanego podmiotu.

§ 8

1. W celu rozliczenia dotacji podmiot zobowiązany jest do złożenia Skarbnikowi Gminy Trzebnica sprawozdania finansowego i merytorycznego z wykonania zadania. Wzór rozliczenia stanowi załącznik nr 3 do uchwały.

2. Do sprawozdania, o którym mowa w ust.1, należy dołączyć faktury oraz dowody księgowe potwierdzające dokonanie określonych operacji gospodarczych z potwierdzeniem za zgodność z oryginałem.

3. Wszystkie przedłożone do rozliczenia dokumenty należy opatrzyć klauzulą: “zapłacono z dotacji udzielonej przez Gminę Trzebnica”.

§ 9

W przypadku wykorzystania na realizację zadania części przekazanej dotacji, niewykorzystana część dotacji podlega zwrotowi.

§ 10

Przepisy niniejszej uchwały nie mają zastosowania wobec podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego, które otrzymują dotacje z budżetu Gminy na zasadach i w trybie określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

§ 11

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Trzebnica.

§ 12

Traci moc uchwała nr XIII/137/2000 Rady Miasta i Gminy Trzebnica z dnia 24 lutego 2000 r. w sprawie zasad i trybu udzielania dotacji podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych, sposobu ich rozliczania oraz kontroli wykonania zleconego zadania.

§ 13

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Trzebnicy z dnia 25 marca 2004 r. (poz. 1984)

Załącznik nr 2 do uchwały Rady Miejskiej w Trzebnicy z dnia 25 marca 2004 r. (poz. 1984)

Załącznik nr 3 do uchwały Rady Miejskiej w Trzebnicy z dnia 25 marca 2004 r. (poz. 1984)