1967

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W ŻMIGRODZIE

z dnia 29 kwietnia 2004 r.

w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, sposobu ich

rozliczania oraz kontroli wykonywania zadań zleconych

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 118 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 28 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity z 2003 r. Dz. U. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

§ 1

Podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymać z budżetu gminy Żmigród dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy innych niż określone w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873).

§ 2

Ilekroć w uchwale mowa jest o:

1. gminie – rozumie się przez to Gminę Żmigród;

2. Burmistrzu – rozumie się przez to Burmistrza Miasta i Gminy Żmigród;

3. podmiocie – rozumie się przez to podmiot niezaliczony do sektora finansów publicznych, nie działający w celu osiągnięcia zysku, prowadzący działalność statutową związaną z realizacją zadań gminy, o którym mowa w § 1.

§ 3

1. Podmiot składa wniosek o udzielenie dotacji z budżetu gminy zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały w terminie do dnia 15 września poprzedzającego rok budżetowy.

2. W przypadkach szczególnych, wymagających uzasadnienia w formie pisemnej, wniosek może być złożony po upływie ww. terminu.

3. Do wniosku powinien być dołączony statut lub inny dokument organizacyjny i rejestracyjny podmiotu, z którego wynikają jego zadania statutowe oraz pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli.

4. Wniosek powinien być podpisany przez osobę lub osoby uprawnione na podstawie pełnomocnictw do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu.

5. Burmistrz może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w ustalonym terminie dodatkowych informacji i wyjaśnień lub dokumentów.

6. Niezłożenie wskazanych dokumentów lub niezłożenie wyjaśnień w terminie spowoduje wykluczenie podmiotu z postępowania o udzielenie dotacji.

§ 4

1. Decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Burmistrz po zasięgnięciu opinii właściwej komisji Rady Miejskiej w Żmigrodzie, uwzględniając w szczególności:

1) znaczenie zadania dla realizacji celów gminy,

2) wysokość środków budżetu gminy przeznaczonych na realizację zadań zleconych podmiotom,

3) ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym relacji do zakresu rzeczowego zadania,

4) ocenę możliwości realizacji zadania przez podmiot,

5) analizę wykonania zadań zleconych podmiotowi w okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji i rozliczenia otrzymania na ten cel środków.

2. Burmistrz dokonuje wyboru najkorzystniejszych ofert realizacji zadania, uwzględniając przepisy ustawy o zamówieniach publicznych.

§ 5

1. Warunkiem zlecenia przez gminę realizacji zadania i udzielenie dotacji jest zawarcie pisemnej umowy przez Burmistrza z podmiotem reprezentowanym przez osoby, o których mowa w § 3 ust. 3.

2. Umowa, o której mowa w ust. 1, powinna zawierać w szczególności:

1) dokładne oznaczenie stron umowy,

2) szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania, terminu i miejsce jego realizacji,

3) określenie czasu jego realizacji,

4) zobowiązanie podmiotu do prowadzenia dokumentacji według wymagań określonych przez Burmistrza umożliwiającej ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym, finansowym oraz jakościowym,

5) zobowiązanie podmiotu do poddania się w każdym czasie bez wcześniejszego powiadomienia, kontroli prowadzonej przez Burmistrza lub osobę przez niego pisemnie upoważnioną w zakresie objętym umową,

6) określenie wysokości dotacji jaka zostanie przekazana podmiotowi z tytułu realizacji umowy oraz sposób i termin jej przekazywania,

7) ustalenie zasad i terminów oraz formy rozliczeń między stronami umowy,

8) warunki wypowiedzenia umowy,

9) szczegółowo określone zasady odpowiedzialności podmiotu z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zleconego zadania lub wykorzystania dotacji na cele inne niż określone w umowie, w szczególności:

a) termin zwrotu kwoty dotacji przeznaczonej na inne cele lub wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem,

b) termin zwrotu dotacji w wypadku niewykonania lub częściowego niewykonania zleconego zadania.

§ 6

1. Burmistrz lub osoba przez niego upoważniona zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania umów oraz oceny ich realizacji, uwzględniając kryteria efektywności, rzetelności, ciągłości, terminowości oraz jakości świadczenia.

2. Nadzór nad wykonywaniem umowy prowadzony jest w sposób określony w umowie, w szczególności poprzez:

1) analizę okresowej oceny realizacji zadania, sporządzonej przez podmiot,

2) kontrolę realizacji zadania w trybie określonym w umowie.

§ 7

1. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania następuje na podstawie:

1) sprawozdania z wykonania według określonego wzoru ustalonego w załączniku do umowy,

2) kserokopii opisanych rachunków i faktur VAT dotyczących wydatków podmiotu faktycznie poniesionych na realizację zadania.

2. Rozliczenia wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje w terminie określonym w umowie.

§ 8

Sprawy związane z postępowaniem w sprawie przyjmowania wniosków, przyznawaniem dotacji z zachowaniem zasady jawności i postępowania prowadzone są w Referacie Spraw Organizacyjnych i Obywatelskich, a rozliczanie dotacji i kontrola należy do Referatu Finansowo-Budżetowego Urzędu Miasta i Gminy Żmigród.

§ 9

Traci moc uchwała nr 113/XII/2000 Rady Gminy i Miasta Żmigród z dnia 29 lutego 2000 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie kontroli wykonywania zleconego zadania przez podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych.

§ 10

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Żmigród.

§ 11

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

RYSZARD WOJTKOWIAK

Załącznik do uchwały Rady Miejskiej w Żmigrodzie z dnia 29 kwietnia 2004 r. (poz. 1967)

WNIOSEK

o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Żmigród podmiotów niezaliczonych

do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku,

na cele publiczne związane z realizacją zadań Gminy

na rok ..........

w zakresie .........................................................................................................................

.........................................................................................................................................

(innych niż określone w art. 4 ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie)

I. Wnioskodawca

1. Nazwa podmiotu – .....................................................................................................

2. Siedziba – .................................................................................................................

3. Dokładny adres – .......................................................................................................

4. Status prawny – ........................................................................................................

5. Data zarejestrowania podmiotu – ..................................................................................

6. Osoby uprawnione do reprezentacji ich funkcja – ............................................................

7. Aktualny nr konta bankowego – ...................................................................................

II. Dane o wnioskodawcy

1. Przedmiot działania – ..................................................................................................

................................................................................................................................

2. Zakres działania – .......................................................................................................

................................................................................................................................

3. Nazwa i adres organu rejestrowego – ............................................................................

................................................................................................................................

4. Nr w Krajowym Rejestrze Sądowym – ...........................................................................

5. Odpis statutu lub innego dokumentu potwierdzającego zakres rzeczowy i miejscowy działania – .............................................................................................................................

................................................................................................................................

III. Nazwa i opis zadania przejmowanego do realizacji:

1. Cel i rodzaj zadania – ..................................................................................................

................................................................................................................................

................................................................................................................................

................................................................................................................................

................................................................................................................................

2. Sposób realizacji – ......................................................................................................

................................................................................................................................

................................................................................................................................

................................................................................................................................

................................................................................................................................

................................................................................................................................

................................................................................................................................

3. Termin i miejsce realizacji – .........................................................................................

IV. Kalkulacja kosztów

Lp.

Wyszczególnienie

elementów wydatków

Koszty

ogółem

Przewidywana realizacja ze środków

własnych

jednostki

samorządu

terytorialnego

innych źródeł,

w tym

zagranicznych

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

Razem

 

 

 

 

V. Kwota wnioskowanej dotacji ..................................................................................... zł.

VI. Termin rozliczenia dotacji ..............................................................................................

VII. Opis dotychczasowych przedsięwzięć i efektów osiągniętych w zakresie realizacji zadań o charakterze publicznym

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

VIII. Wysokość i cele dotychczasowych dotacji udzielanych z budżetu gminy w trybie art. 118 ustawy o finansach publicznych

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

IX. Osoba odpowiedzialna z ramienia wnioskodawcy za realizację zadania oraz wykorzystania i rozliczenia przyznanych środków

..................................................................................................................................

 

Oświadczam, iż dane i informacje zawarte we wniosku są prawdziwe i zgodne ze stanem faktycznym.

........................., dnia ................. ................................................

Podpis i pieczęć wnioskodawcy

Załączniki do wniosku:

1. Statut.

2. Pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu.

3. Zaświadczenie o aktualności rejestracji lub poświadczenie braku obowiązku rejestracji.

4. Inny dokument potwierdzający formę organizacyjną lub ustawa wskazująca podstawę działania.