1902 UCHWAŁA SKŁADU ORZEKAJĄCEGO z dnia 28 kwietnia 2004 r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu zaplanowanego Na podstawie art. 13 pkt 2, art. 19 ust 2 ustawy z 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (t. j. Dz. U. z 2001 r. Nr 55, poz. 577 ze zm.), w związku z art. 115 ust.1 pkt 1 i 2 ustawy z 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2003 Nr 15, poz.148 ze zm.) oraz zarządzenia nr 4/2003 Prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej Wydać pozytywną opinię o możliwości sfinansowania deficytu budżetu gminy Nowa Ruda na 2004 rok oraz prawidłowości załączonej do tego budżetu prognozy kwoty długu gminy. |
Uzasadnienie
I. Uchwała Rady Gminy Nowa Ruda nr 78/XVII/04 z dnia 29 marca 2004 roku w sprawie budżetu Gminy Nowa Ruda na rok 2004 wpłynęła do Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu
Z przedmiotowej uchwały wynika, że:
1) w budżecie gminy Nowa Ruda na 2004 rok zaplanowano:
a) dochody w wysokości
b) wydatki w wysokości
- 19.404.010 złc) deficyt budżetowy w wysokości
- 2.168.000 złd) przychody budżetu -planowany do zaciągnięcia kredyt
w wysokości
- 2.400.000 złe) rozchody budżetu
- spłata kredytów, pożyczek w wysokości - 232.000 zł2) prognoza długu gminy Nowa Ruda obejmuje lata 2004- 2011.
II. Skład Orzekający stwierdza, że:
1) wskazane źródło pokrycia planowanego deficytu budżetowego jest zgodne z art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy o finansach publicznych,
2) dług gminy Nowa Ruda z tytułu zaciągniętych w poprzednich latach kredytów i pożyczek według stanu na 31 grudnia 2003 roku wynosił 876.000 zł, co stanowiło 5,31% wykonanych dochodów roku 2003. Spłata tego zadłużenia zaplanowana w 2004 roku oraz zaciągnięcie nowych zobowiązań (kredyt bankowy) w wysokości 2.400.000 zł na finansowanie wydatków nieznajdujących pokrycia w planowanych dochodach gminy spowoduje, że na koniec 2004 roku dług gminy wyniesie 3.044.000 zł, co stanowić będzie 17,66% planowanych dochodów gminy na 2004 rok.
W latach 2004- 2011 dług gminy nie przekroczy granicy 60%, o której mowa w art. 114 ustawy o finansach publicznych. Również łączna spłata zaciągniętych zobowiązań wraz z odsetkami oraz potencjalnych spłat kwot wynikających z udzielonych przez gminę poręczeń nie przekroczy w poszczególnych latach progu 15%, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych.
III. Uchwała niniejsza zgodnie z art. 115 ust. 2 ustawy o finansach publicznych podlega opublikowaniu w trybie przewidzianym dla opublikowania uchwały budżetowej.
Na niniejszą uchwałę Składu Orzekającego zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z 7 października 1992 roku o regionalnych izbach obrachunkowych, Wójtowi Gminy Kłodzko przysługuje odwołanie do pełnego składu Kolegium Izby w terminie 14 dni od daty jej doręczenia
PRZEWODNICZĄCA |
SKŁADU ORZEKAJĄCEGO |
DANUTA JONAS |