R o z d z i a ł 3

Ustalenia szczegółowe dla terenów wydzielonych

liniami rozgraniczającymi

§ 16

1 MW

1. Zespół istniejących budynków d. koszar – do adaptacji na cele mieszkalnictwa wielorodzinnego i/lub lokali usługowych lub administracji.

2. Ustala się wymóg zachowania gabarytów i formy istniejącej zabudowy, dopuszczając zmiany wynikające z koniecznych remontów ze względu na ich stany techniczne oraz w związku z wymaganymi pracami adaptacyjnymi.

3. Portiernia istniejąca przy wjeździe od strony ul. Złotoryjskiej – do wyburzenia lub adaptacji np. na cele usługowe, pod warunkiem dostosowanie jej formy do sąsiedniej istniejącej zabudowy (kąt spadku połaci dachowych, rodzaj pokrycia).

4. Obsługa komunikacyjna – z ulicy 22 KDW. W rysunku planu ustalono lokalizacje 3 wjazdów.

5. Wartościowe drzewa – do zachowania, przy zapewnieniu dostępu wód opadowych do ich brył korzeniowych.

6. Dopuszcza się zaspokojenie potrzeb parkingowych mieszkańców i użytkowników zespołu poprzez realizację parkingów na terenie 5 MW,U,US lub w liniach rozgraniczających ulicę 24 KDW.

7. W obrębie zespołu należy zrealizować plac zabaw dla dzieci oraz urządzone tereny zielone (skwery).

8. Od strony ul. Złotoryjskiej i od północy dopuszcza się realizację ogrodzenia pełnego, pełniącego rolę ekranu akustycznego, przy zachowaniu trójkąta widoczności przy wlocie ulicy 22 KDW do ul. Złotoryjskiej.

9. Dopuszcza się dokonywanie wtórnych podziałów terenu 1 MW, wymagając – w wypadku ich przeprowadzania – wydzielania ulic dojazdowych liniami rozgraniczającymi o szerokości min. 10 m.

§ 17

2 MW

1. Zespół projektowanych budynków mieszkalnych wielorodzinnych ewentualnie z lokalami usługowymi.

2. Ustala się wymóg realizowania nowej zabudowy o gabarytach i charakterze architektonicznym zbliżonym do budynków istniejących na terenie 1 MW.

3. W rysunku planu ustalono obowiązującą linię zabudowy od strony ulicy 22 KDW i linię nieprzekraczalną od północy.

4. Obsługa komunikacyjna – z ulicy 22 KDW. W rysunku planu ustalono lokalizacje 2 wjazdów. Dopuszcza się realizację trzeciego wjazdu od południa, w środkowej części terenu.

5. Na terenie 2 MW dopuszcza się ustalenie służebności przejazdu do terenu 3 MW.

6. Wymaga się zaspokojenia potrzeb parkingowych mieszkańców i użytkowników zespołu poprzez realizację parkingów wg ustaleń zawartych w § 13 ust. 3.

7. W obrębie zespołu należy zrealizować plac zabaw dla dzieci oraz urządzone tereny zielone (skwery).

8. Od strony Lasku Złotoryjskiego dopuszcza się realizację ogrodzenia pełnego.

9. Dopuszcza się dokonywanie wtórnych podziałów terenu 2 MW, wymagając – w wypadku ich przeprowadzania – wydzielania ulic dojazdowych liniami rozgraniczającymi o szerokości min. 10 m.

§ 18

3 MW

1. Dwa istniejące budynki dopuszczane do adaptacji na cele mieszkaniowe i lokale usługowe lub/i hotel. Dopuszcza się – alternatywnie – wyburzenie istniejącej zabudowy i realizację na tym terenie nowych wielorodzinnych budynków mieszkalnych o gabarytach i charakterze architektonicznym zbliżonym do budynków istniejących na terenie 1 MW.

2. W wypadku adaptowania istniejącej zabudowy – nie ogranicza się możliwości dokonywania przebudów, pod warunkiem respektowania ustalonych w rysunku planu nieprzekraczalnych linii zabudowy. Ustala się maksymalną dopuszczalną wysokość zabudowy – 4 kondygnacje przy dachach płaskich lub 3 kondygnacje plus poddasze użytkowe.

3. Wymaga się realizacji miejsc postojowych dla samochodów osobowych mieszkańców i użytkowników (por. ustalenia w § 13 ust. 3) oraz – w wypadku hotelu – dla autokaru. Dopuszcza się zaspokojenie potrzeb parkingowych poprzez realizację parkingów na terenie 10 KS,U.

4. Obsługa komunikacyjna – z ulicy 27 KDW poprzez ustaloną służebność przejazdu przez teren 10 KS,U lub/i przez teren 2 MW. Dopuszcza się realizację wjazdu od północy, od strony ul. Zwycięstwa.

§ 19

4 MW

1. Istniejący budynek d. koszar – do adaptacji na cele mieszkalnictwa wielorodzinnego i/lub lokali usługowych lub administracji.

2. Ustala się wymóg zachowania gabarytu i formy istniejącej zabudowy, dopuszczając zmiany wynikające z koniecznych remontów ze względu na stan techniczny lub w związku z wymaganymi pracami adaptacyjnymi.

3. Obsługa komunikacyjna – z ulicy 23 KDW. W rysunku planu ustalono lokalizację wjazdu.

4. Wartościowe drzewa – do zachowania, przy zapewnieniu dostępu wód opadowych do ich brył korzeniowych.

5. Dopuszcza się zaspokojenie potrzeb parkingowych mieszkańców i użytkowników budynku poprzez realizację parkingu na terenie 5 MW,U,US lub w liniach rozgraniczających ulicę 24 KDW.

6. Od strony ul. Złotoryjskiej i od północy dopuszcza się realizację ogrodzenia pełnego, pełniącego rolę ekranu akustycznego, przy zachowaniu trójkątów widoczności przy wlotach ulic 22 KDW i 23 KDW do ul. Złotoryjskiej.

7. Dopuszcza się dokonywanie wtórnych podziałów terenu, wymagając – w ich wypadku przeprowadzania – wydzielania ulic dojazdowych liniami rozgraniczającymi o szerokości min. 10 m.

§ 20

5 MW,U,US

1. Teren dawniej użytkowany jako plac sportowy. Była sala gimnastyczna – do trwałej adaptacji na cele sportowe.

2. Dopuszcza się przebudowę istn. budynku polegającą na jego rozbudowie, przy respektowaniu ustalonych w planie przebiegów nieprzekraczalnych linii zabudowy.

3. Na pozostałym wolnym od zabudowy terenie dopuszcza się realizację nowego zainwestowania kubaturowego – zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej ewentualnie z lokalami usługowymi lub/i zainwestowania usługowego. Ustala się maksymalny wskaźnik zabudowy terenu – 20%.

4. Gabaryty projektowanej zabudowy i charakter architektoniczny – zbliżony do istniejącej zabudowy na terenie 1 MW, przy zachowaniu ustalonych w planie nieprzekraczalnych linii zabudowy.

5. Istniejąca wartościowa zieleń wysoka – do zachowania.

6. Obsługa komunikacyjna – z ulic 22 KDW i 23 KDW. Lokalizacje wjazdów ustalono w rysunku planu.

7. Dopuszcza się zasypanie istniejącego basenu. We wskazanym w rysunku planu punkcie formalnie ważnym – na zamknięciu osi wglądów z ulicy 25 KDW i od strony wjazdów z ul. Złotoryjskiej – wymaga się usytuowania atrakcyjnego elementu małej architektury – fontanna, rzeźba, zegar lub tp.

§ 21

6 MW,MN,U,KS

1. Teren przeznaczony pod lokalizację nowego zespołu zabudowy mieszkaniowej – wielo- lub jednorodzinnej lub/i zabudowy usługowej oraz parkingów.

2. W rysunku planu ustalono przebiegi nieprzekraczalnych linii zabudowy. Ustala się maksymalny wskaźnik zabudowy terenu – 20%.

3. Ustala się maksymalną dopuszczalną wysokość zabudowy – 3 kondygnacje przy dachach płaskich lub 2 kondygnacje plus poddasze użytkowe.

4. We wskazanym w rysunku planu punkcie formalnie ważnym – na zamknięciu osi widokowej ulicy 23 KDW – wymaga się zaprojektowania atrakcyjnej architektury lub podkreślenia tego miejsca odpowiednim elementem małej architektury.

5. Obsługa komunikacyjna – ze wszystkich ulic otaczających teren. Ustalone i dopuszczane wjazdy – jak w rysunku planu.

6. Wymaga się nasadzenia ozdobnego szpaleru zieleni wysokiej wzdłuż zachodniej granicy terenu.

7. Dopuszcza się dokonywanie wtórnych podziałów terenu, wymagając – w ich wypadku przeprowadzania – wydzielania ulic dojazdowych liniami rozgraniczającymi o szerokości min. 10 m.

§ 22

7 A,U

1. Teren przeznaczony pod administrację lub/i usługi. Dopuszcza się adaptację istniejących obiektów wskazanych w rysunku planu, dopuszczając również ich rozbudowę w granicach określonych w rysunku planu nieprzekraczalnych linii zabudowy.

2. Dopuszcza się wyburzenie istniejącego zainwestowania i zastąpienie go nową zabudową o reprezentacyjnym – ze względu na eksponowaną lokalizację – charakterze. Zainwestowanie kubaturowe należy realizować w obrębie ustalonych w rysunku planu linii zabudowy.

3. Z zastrzeżeniem § 10 ust. 1 – nie ogranicza się maksymalnej dopuszczanej wysokości projektowanej zabudowy. Ustala się minimalną wysokość nowej zabudowy – 2 kondygnacje.

4. Obsługa komunikacyjna od strony ulicy 23 KDW i od wschodu, jak w rysunku planu.

§ 23

8 MN,MW,U

1. Teren przeznaczony pod lokalizację nowego zespołu zabudowy mieszkaniowej – wielo- lub jednorodzinnej lub/i usług.

2. Dopuszcza się adaptację i rozbudowę istniejących obiektów lub ich wyburzenie i zastąpienie nową zabudową, respektując ustalone w rysunku planu nieprzekraczalne linie zabudowy.

3. Ustala się maksymalną dopuszczalną wysokość zabudowy – 3 kondygnacje przy dachach płaskich lub 2 kondygnacje plus poddasze użytkowe.

4. Obsługa komunikacyjna – z ulic 23 KDW i 28 KDW. Ustalone wjazdy – jak w rysunku planu.

5. Dopuszcza się dokonywanie wtórnych podziałów terenu, wymagając – w ich wypadku przeprowadzania – wydzielania ulic dojazdowych liniami rozgraniczającymi o szerokości min. 10 m.

§ 24

9 MN,MW,U

1. Teren przeznaczony pod lokalizację nowego zespołu zabudowy mieszkaniowej – wielo- lub jednorodzinnej lub/i usług.

2. Dopuszcza się adaptację i rozbudowę istniejących obiektów lub ich wyburzenie i zastąpienie nową zabudową, respektując ustalone w rysunku planu nieprzekraczalne linie zabudowy.

3. Ustala się maksymalną dopuszczalną wysokość zabudowy – 3 kondygnacje przy dachach płaskich lub 2 kondygnacje plus poddasze użytkowe.

4. Obsługa komunikacyjna – z ulic 23 KDW i 28 KDW. Ustalone wjazdy – jak w rysunku planu.

5. Dopuszcza się dokonywanie wtórnych podziałów terenu, wymagając – w ich wypadku przeprowadzania – wydzielania ulic dojazdowych liniami rozgraniczającymi o szerokości min. 10 m.

§ 25

10 KS,U

1. Teren przeznaczony pod realizację nowego zainwestowania usługowego i parkingów.

2. Ustala się maksymalną dopuszczalną wysokość zabudowy – 2 kondygnacje plus poddasze użytkowe.

3. W rysunku planu ustalono nieprzekraczalne linie zabudowy.

4. Obsługa komunikacyjna – z ulicy 27 KDW przynajmniej jednym wjazdem (jak w rysunku planu).

5. Na terenie 10 KS,U ustala się służebność przejazdu do działek 2/34 i 2/36 oraz dopuszcza się ustalenie służebności przejazdu do terenu 3 MW.

6. Dopuszcza się dokonywanie wtórnych podziałów terenu, wymagając – w ich wypadku przeprowadzania – wydzielania ulic dojazdowych liniami rozgraniczającymi o szerokości min. 10 m.

§ 26

11 U,EE,KS

1. Teren przeznaczony pod usługi i parkingi. Istniejąca trafostacja – do zachowania lub wyburzenia.

2. Dopuszcza się adaptację i rozbudowę istniejącego obiektu na cele usługowe lub jego wyburzenie i zastąpienie nową zabudową, respektując ustalone w rysunku planu nieprzekraczalne linie zabudowy.

3. Ustala się maksymalną dopuszczalną wysokość zabudowy – 3 kondygnacje plus poddasze użytkowe.

4. Obsługa komunikacyjna – z ulic 27 KDW i 28 KDW.

5. Istniejąca zieleń wysoka – do zachowania.

6. Dopuszcza się dokonywanie wtórnych podziałów terenu, w szczególności dla wydzielenia dojazdu do trafostacji, który może być również zapewniony poprzez ustalenia służebności przejazdu.

§ 27

12 US,ZP

1. Teren przeznaczany pod urządzenia sportowe i rekreacyjne oraz zieleń urządzoną.

2. Na całym terenie dopuszcza się realizowanie terenowych urządzeń sportowych (boisk, kortów, bieżni, skoczni itp.) i/lub rekreacyjnych oraz realizację zainwestowania kubaturowego, w tym usług gastronomii.

3. Istniejące oczko wodne – po przebadaniu ze względu na prawdopodobne zanieczyszczenie metalami ciężkimi – do uporządkowania i zachowania lub likwidacji.

4. Obsługa komunikacyjna – z ulicy 28 KDW oraz poprzez służebność przejazdu z terenu 10 KS,U. Dopuszcza się realizację dojazdu od strony ul. Zwycięstwa.

5. Wymaga się, aby projekt zagospodarowania terenu zawierał projekt zieleni dostosowany do lokalnych warunków gruntowo-wodnych.

6. Nie ogranicza się możliwości realizowania nowych nasadzeń zieleni wysokiej i krzewów. Ustala się minimalny wskaźnik powierzchni biologicznie czynnej – 80%.

§ 28

13 W,ZP

1. Niewielki teren, przez który przebiegają magistralne wodociągi przewidywane do trwałej adaptacji.

2. Ustala się zakaz prowadzenia prac ziemnych niezwiązanych z eksploatacją lub rozbudową komunalnego systemu wodociągowego.

3. Ustala się zakaz ogradzania terenu od strony ul. Zwycięstwa.

4. Powierzchnie terenu należy zagospodarować urządzoną zielenią niską o funkcji rekreacyjnej.

§ 29

14 UC,A,U,US,KS,ZP,P

1. Teren przeznaczany pod alternatywne zagospodarowanie: usługowe – w tym wielkopowierzchniowe obiekty handlowe, o których mowa w § 5 ust. 1, zespół wystawienniczy lub/i administrację, urządzenia i obiekty sportowe, parkingi i zieleń urządzoną i przemysł nieuciążliwy.

2. W obrębie terenu ograniczonego w rysunku planu nieprzekraczalnymi liniami zabudowy dopuszcza się sytuowanie zabudowy kubaturowej i wiat.

3. Z zastrzeżeniem § 10 ust. 1 – ustala się maksymalną dopuszczalną wysokość projektowanych obiektów – 15 m od poziomu terenu do najwyższego punktu kalenicy.

4. Zaleca się, aby w punktach formalnie ważnych wskazanych na rysunku planu nie lokalizować zapleczy, składów opakowań itp. Zaleca się, aby na zamknięciach osi ulic dojazdowych sytuowane były atrakcyjne elementy zagospodarowania lub wejścia.

5. Ustala się warunek nasadzenia pasa intensywnej zieleni wysokiej i krzewów ozdobnych w północnej części terenu, w sąsiedztwie terenów projektowanej zabudowy mieszkaniowej.

6. Wymaga się przeprowadzenia szczegółowych badań gruntu w sąsiedztwie wyjazdu na obwodnicę – działka nr 2/13, gdzie funkcjonowała kiedyś stacja paliw – ze względu na ewentualna potrzebę podjęcia działań na rzecz likwidacji skażenia gruntu produktami ropopochodnymi.

7. Wymaga się, aby projekt zagospodarowania terenu zawierał projekt zieleni dostosowany do lokalnych warunków gruntowo-wodnych.

8. Obsługa komunikacyjna – z obwodnicy, jak w rysunku planu. Dopuszcza się realizację nowego włączenia do obwodnicy na terenie działki nr 2/43 po szczegółowym uzgodnieniu warunków włączenia z Zarządem Dróg Miejskich.

9. Przez teren działki nr 2/13 ustala się służebność przejazdu do terenu 15 A,U,KS.

10. Dopuszcza się realizację wjazdów od północy w przedłużeniu ulic 25 KDW, 26 KDW i 27 KDW pod warunkiem, że nie będą one służyły samochodom ciężarowym ani nie będą generowały uciążliwego dla mieszkańców sąsiednich terenów ruchu samochodów osobowych i dostawczych (np. tylko dojazdy pracowników).

11. Nie ogranicza się możliwości dokonywania wtórnych podziałów parcelacyjnych, pod warunkiem zapewnienia dojazdów do wszystkich działek wewnętrznymi ulicami dojazdowymi o szerokości min. 12 m w liniach rozgraniczających.

§ 30

15 A,U,KS

1. Zespół proj. zabudowy usługowej, administracji i parkingów.

2. W rysunku planu ustalono nieprzekraczalne linie zabudowy.

3. Z zastrzeżeniem § 10 ust. 1 – ustala się minimalną wysokość projektowanej zabudowy – 2 kondygnacje. Maksymalna dopuszczalna wysokość zabudowy – 12 m od poziomu terenu do najwyższego punktu kalenicy.

4. W punkcie formalnie ważnym eksponowanym z obwodnicy wymaga się sytuowania głównego wejścia, atrakcyjnej reklamy lub efektownego elementu małej architektury.

5. Obsługa komunikacyjna – od strony obwodnicy poprzez służebność przejazdu przez teren 14 UC,A,U,US,KS,ZP,P. Dopuszcza się dojazd od północy, z ulicy 28 KDW przy zachowaniu warunków określonych w § 29 ust. 10.

§ 31

16 KS,U,P

1. Zespół projektowanego zainwestowania produkcyjnego, szeroko rozumianych usług lub/i urządzeń obsługi komunikacji samochodowej (stacja paliw, myjnia, salon sprzedaży samochodów, parkingi itp.).

2. Ze względu na eksponowaną lokalizację wymaga się sytuowania w północno-zachodnim narożu terenu – w sąsiedztwie ronda – obiektów o szczególnie reprezentacyjnym charakterze i atrakcyjnej architekturze.

3. Z zastrzeżeniem § 10 ust. 1 – nie ogranicza się wysokości projektowanej zabudowy.

4. Obsługa komunikacyjna – z ulicy 20 KD i ewentualnie od południa. W zagospodarowaniu terenu należy respektować odległości od gazociągów określone w przepisach prawa powszechnego i w obowiązujących normach.

5. Nie ogranicza się możliwości dokonywania wtórnych podziałów parcelacyjnych, pod warunkiem zapewnienia dojazdów do wszystkich działek wewnętrznymi ulicami dojazdowymi o szerokości min. 12 m w liniach rozgraniczających.

§ 32

17 KS,U,P

1. Zespół projektowanego zainwestowania produkcyjnego, szeroko rozumianych usług lub/i urządzeń obsługi komunikacji samochodowej (stacja paliw, myjnia, salon sprzedaży samochodów, parkingi itp.).

2. Z zastrzeżeniem § 10 ust. 1 – nie ogranicza się wysokości projektowanej zabudowy.

3. Obsługa komunikacyjna – z ulic 20 KD i 21 KD.

4. Nie ogranicza się możliwości dokonywania wtórnych podziałów parcelacyjnych, pod warunkiem zapewnienia dojazdów do wszystkich działek wewnętrznymi ulicami dojazdowymi o szerokości min. 12 m w liniach rozgraniczających.

5. Zaleca się zachowanie istniejącej zieleni wysokiej.

§ 33

18 P,KS

1. Zespół projektowanego zainwestowania produkcyjnego lub/i urządzeń obsługi komunikacji samochodowej (stacja paliw, myjnia, salon sprzedaży samochodów, parkingi itp.).

2. Z zastrzeżeniem § 10 ust. 1 – nie ogranicza się wysokości projektowanej zabudowy.

3. Obsługa komunikacyjna – z ulicy 21 KD i ewentualnie od południa.

4. Nie ogranicza się możliwości dokonywania wtórnych podziałów parcelacyjnych, pod warunkiem zapewnienia dojazdów do wszystkich działek wewnętrznymi ulicami dojazdowymi o szerokości min. 12 m w liniach rozgraniczających.

5. Zaleca się zachowanie istniejącej zieleni wysokiej.

Szczegółowe ustalenia dla dróg

§ 34

19 KD GP 2/2

1. Istniejąca zachodnia obwodnica Legnicy – docelowo droga główna ruchu przyspieszonego, dwujezdniowa, czteropasowa.

2. Ustala się trwałą adaptację stanu istniejącego, dopuszczając realizację nowego zjazdu przy zachowaniu warunków określonych w § 29 ust. 8.

§ 35

20 KD L 1/2

1. Projektowana droga lokalna, jednojezdniowa, dwupasowa.

2. Szerokość linii rozgraniczających – jak w rysunku planu.

3. Nie określa się charakteru przekroju drogi.

4. Zaleca się przedłużenie drogi na południe, do włączenia do istniejącej drogi biegnącej wzdłuż nieruchomości “Legmetu”.

§ 36

21 KD L 1/2

1. Projektowana droga lokalna, jednojezdniowa, dwupasowa.

2. Szerokość linii rozgraniczających – jak w rysunku planu z możliwością korekty przebiegu linii rozgraniczających na odcinku wschodnim.

3. Nie określa się charakteru przekroju drogi.

4. Zaleca się połączenie drogi z istniejącą drogą biegnącą wzdłuż nieruchomości “Legmetu”.

§ 37

22 KDW L 1/2

1. Częściowo istniejąca ulica lokalna, jednojezdniowa, dwupasowa. Przekrój uliczny.

2. Minimalna dopuszczalna szerokość linii rozgraniczających – 12 m.

3. Wymaga się zachowania szpaleru zieleni wysokiej, nie ograniczając możliwości realizowania nowych nasadzeń przyulicznych.

4. Na zamknięciu osi wjazdu z kierunku ul. Złotoryjskiej ustala się lokalizację atrakcyjnego elementu małej architektury.

§ 38

23 KDW L 1/2

1. Istniejąca ulica lokalna, jednojezdniowa, dwupasowa. Przekrój uliczny.

2. Szerokość linii rozgraniczających – jak w rysunku planu.

3. Niezależnie od charakteru ulicy – droga wewnętrzna – wymaga się zapewnienia dojazdu do terenu 7 A,U.

4. Wymaga się zachowania szpalerów zieleni wysokiej, nie ograniczając możliwości realizowania nowych nasadzeń przyulicznych.

§ 39

24 KDW L 1/2

1. Istniejąca ulica lokalna. Przy jezdni zachodniej – przekrój uliczny. Wzdłuż jezdni wschodniej ustala się obustronne lokalizacje miejsc postojowych – jak w rysunku planu.

2. Wymaga się zachowania istniejącej zieleni wysokiej.

§ 40

25 KDW D 1/2

Projektowana ulica dojazdowa, jednojezdniowa, dwupasowa. Minimalna szerokość linii rozgraniczających – 12 m. Przekrój uliczny.

§ 41

26 KDW D 1/2

Projektowana ulica dojazdowa, jednojezdniowa, dwupasowa. Minimalna szerokość linii rozgraniczających – 12 m. Przekrój uliczny.

§ 42

27 KDW D 1/2

1. Projektowana ulica dojazdowa, jednojezdniowa, dwupasowa.

2. Szerokość linii rozgraniczających ustalono w rysunku planu. Przekrój uliczny.

§ 43

28 KDW D 1/2

1. Projektowana ulica dojazdowa, jednojezdniowa, dwupasowa.

2. Szerokość linii rozgraniczających dla odcinka zachodniego ustalono w rysunku planu. Ustala się minimalną szerokość linii rozgraniczających dla odcinka wschodniego – 12 m. Przekrój uliczny lub półuliczny.

3. Zaleca się zachowanie istniejącej zieleni, wymagając realizacji nowych nasadzeń, jak w rysunku planu.