R o z d z i a ł II
Ustalenia szczegółowe dla terenów wydzielonych liniami rozgraniczającymi w zakresie funkcji i sposobu zagospodarowania
§ 5
1. Dla terenów oznaczonych symbolem MZ, MN, MN1 ustala się jako przeznaczenie podstawowe funkcję mieszkaniową i zagrodową .
2. Na terenach oznaczonych symbolem MZ, MN, MN1 jako przeznaczenie uzupełniające ustala się lokalizację:
1) usług komercyjnych wbudowanych, zajmujących nie więcej niż 50% powierzchni użytkowej budynku mieszkalnego lub zlokalizowanych samodzielnie na działkach wyodrębnionych o powierzchni co najmniej 250 m2,
2) zieleni o funkcjach ochronnych i rekreacyjnych,
3) usług publicznych,
4) obiektów infrastruktury technicznej i komunalnej,
5) miejsc parkingowych i garaży wolno stojących na potrzeby własne, z wykluczeniem parkowania samochodów o nośności powyżej 3,5 kN.
3. Wymagana obsługa komunikacyjna (niezależny dojazd na posesję, zapewnienie miejsc parkingowych na własnym terenie) dla funkcji przeznaczenia uzupełniającego.
4. Dla funkcji uzupełniającej zlokalizowanej wzdłuż drogi G1/2 wyklucza się bezpośrednie wjazdy z drogi nr 297.
5. Na terenach, o których mowa w ust. 1, wyklucza się lokalizację składów i wysypisk, w tym złomowisk, składowisk samochodów i ich poszczególnych części oraz odpadów budowlanych i przemysłowych.
6. Powierzchnia terenu obejmującego w sposób samodzielny funkcje związane z przeznaczeniem uzupełniającym, o których mowa w § 5 ust. 1 i 2, w stosunku do powierzchni obszaru wyznaczonego liniami rozgraniczającymi lub powierzchni wydzielonych samodzielnych działek, nie powinna stanowić więcej niż 50%.
7. Zewnętrzna obsługa komunikacyjna terenów odbywać się będzie poprzez drogi dojazdowe D1/2 i lokalne L1/2, oraz istniejące wjazdy z drogi nr 297.
§ 6
1. Dla terenów usług komercyjnych istniejących oznaczonych na rysunkach planu symbolem Uz ustala się jako przeznaczenie podstawowe usługi komercyjne.
2. Na terenach, o których mowa w ust. 1, jako przeznaczenie uzupełniające ustala się lokalizację:
1) funkcji mieszkaniowej, wbudowanej w obiekty usługowe,
2) obiektów produkcyjnych, handlu hurtowego oraz budownictwa (w tym zakłady rzemieślnicze, obiekty produkcji i obsługi rolnictwa),
3) usług publicznych,
4) obiektów infrastruktury technicznej oraz zaplecza technicznego gospodarki komunalnej,
5) parkingów.
3. Obiekty i urządzenia, o których mowa w ust. 2, można lokalizować pod warunkiem:
1) że stanowią uzupełnienie lub wzbogacenie przeznaczenia podstawowego,
2) zachowania zasady, aby powierzchnie działek istniejących lub projektowanych obiektów i urządzeń, nie zajęły łącznie więcej niż 50% terenu oznaczonego symbolem Uz.
4. Na terenach, o których mowa w ust. 1, wyklucza się lokalizację składów i wysypisk, w tym złomowisk, składowisk samochodów i ich poszczególnych części oraz odpadów budowlanych i przemysłowych.
5. Na terenach, o których mowa w ust. 1, nie zakłada się budowy obiektów handlowych o powierzchni sprzedażowej większej niż 1000 m2.
§ 7
1. Dla terenów usług komercyjnych projektowanych oznaczonych na rysunkach planu symbolem U, U1, U2 ustala się jako przeznaczenie podstawowe:
1) usługi komercyjne,
2) miejsca obsługi podróżnych,
3) stacje paliw,
4) parkingi.
2. Na terenach, o których mowa w ust. 1, jako przeznaczenie uzupełniające ustala się lokalizację:
1) funkcji mieszkaniowej, wbudowanej w obiekty usługowe,
2) obiektów produkcyjnych, handlu hurtowego oraz budownictwa (w tym zakłady rzemieślnicze, obiekty produkcji i obsługi rolnictwa),
3) usług publicznych,
4) obiektów infrastruktury technicznej oraz zaplecza technicznego gospodarki komunalnej.
3. Obiekty i urządzenia, o których mowa w ust. 2, można lokalizować pod warunkiem:
1) że stanowią uzupełnienie lub wzbogacenie przeznaczenia podstawowego,
2) zachowania zasady, aby powierzchnie działek istniejących lub projektowanych obiektów i urządzeń, nie zajęły łącznie więcej niż 50% terenu oznaczonego symbolem U, U1.
4. Na terenach, o których mowa w ust. 1, wyklucza się lokalizację składów i wysypisk, w tym złomowisk, składowisk samochodów i ich poszczególnych części oraz odpadów budowlanych i przemysłowych.
5. Na terenach, o których mowa w ust. 1, nie zakłada się budowy obiektów handlowych o powierzchni sprzedażowej większej niż 1000 m2.
6. Zewnętrzna obsługa komunikacyjna terenu odbywać się będzie poprzez projektowane wjazdy z drogi G1/2 nr 297 i z drogi lokalnej L1/2.
§ 8
1. Dla terenów usług sportu i rekreacji, oznaczonych na rysunkach planu symbolem Us, ustala się jako przeznaczenie podstawowe usługi sportu i rekreacji.
2. Na terenach, o których mowa w ust. 1, jako przeznaczenie uzupełniające ustala się lokalizację:
1) usług komercyjnych w zakresie:
• handlu
• gastronomii,
• campingu
2) obiektów infrastruktury technicznej oraz zaplecza technicznego gospodarki komunalnej.
3. Obiekty i urządzenia, o których mowa w ust. 2, można lokalizować pod warunkiem:
1) że stanowią uzupełnienie lub wzbogacenie przeznaczenia podstawowego,
2) zachowania zasady, aby powierzchnie działek istniejących lub projektowanych obiektów i urządzeń, nie zajęły łącznie dla:
• funkcji komercyjnych – więcej niż 10% terenu oznaczonego symbolem Us,
• obiektów infrastruktury technicznej oraz zaplecza technicznego gospodarki komunalnej – według potrzeb.
4. Na terenach, o których mowa w ust. 1, wyklucza się lokalizację:
1) składów i wysypisk oraz obiektów związanych ze składowaniem, gospodarczym wykorzystaniem i utylizacją odpadów oraz surowców wtórnych, w tym w szczególności obejmujących złomowiska, składowiska samochodów i ich poszczególnych części oraz odpadów budowlanych i przemysłowych,
2) hurtowni, magazynów oraz obiektów produkcyjnych.
5. Zewnętrzna obsługa komunikacyjna terenu odbywać się będzie poprzez gminne drogi dojazdowe D1/2.
§ 9
1. Wyznacza się tereny działalności gospodarczej istniejące oznaczone na rysunkach planu symbolem Pu.
2. Na terenach, o których mowa w ust. 1, jako przeznaczenie uzupełniające ustala się lokalizację:
1) usług komercyjnych,
2) obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej i komunalnej,
3) zieleni izolacyjnej, zabudowy mieszkaniowej właściciela posesji .
3. Na terenach, o których mowa, wyklucza się ponadto lokalizowanie:
1) zieleni rekreacyjnej,
2) ogródków działkowych,
3) terenów sportowych,
4) obiektów i urządzeń o uciążliwości mogącej przekroczyć granicę terenów mieszkaniowych i usługowych.
4. Zewnętrzna obsługa komunikacyjna terenu odbywać się będzie poprzez gminne drogi dojazdowe D1/2.
§ 10
1. Wyznacza się tereny zieleni nieurządzonej, wód i eksploatacji powierzchniowej, oznaczone na rysunkach planu symbolem ZN/W/PE.
2. Na omawianym terenie obowiązuje zakaz wznoszenia jakichkolwiek trwałych obiektów kubaturowych, zezwala się wyłącznie na instalowanie obiektów i urządzeń technologicznych na czas prowadzenia eksploatacji.
3. Eksploatacja żwiru winna odbywać się zgodnie z warunkami określonymi w uzyskanych koncesjach, poprzedzonych udokumentowaniem i kategoryzacją złoża, w granicach docelowo prowadzonej eksploatacji powierzchniowej zgodnie z “Prawem geologicznym i górniczym”.
4. Po uzyskaniu koncesji na wydobycie inwestor sporządza:
1) miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenu górniczego,
2) projekt budowlany inwestycji
3) plan ruchu zakładu górniczego.
5. Jeżeli przewidywane szkodliwe wpływy na środowisko będą nieznaczne, Rada Gminy może odstąpić od sporządzenia dla terenu górniczego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
6. Sposób kształtowania czaszy wyrobiska oraz technologia górnicza winny zapewniać maksymalne wykorzystanie złoża, przy pełnym respektowaniu zasad ochrony środowiska przyrodniczego. Szczególne warunki wyznaczenia filara ochronnego oraz zasad rekultywacji zwałowiska nakładu i odpadów poeksploatacyjnych, a także wyrobiska należy ustalić w projekcie zagospodarowania złoża, uzgodnionym z właściwym organem nadzoru górniczego. Program rekultywacji wyrobiska należy uzgodnić z władzami gminy przed zakończeniem eksploatacji.
7. W projekcie złoża rozwiązać, a w trakcie jego eksploatacji zapewnić z przyległych terenów odprowadzenie wód rowami melioracyjnymi.
8. Tereny istniejących wód otwartych można wykorzystywać na cele wędkarskie.
9. Zewnętrzna obsługa komunikacyjna terenu odbywać się będzie poprzez gminne drogi dojazdowe D1/2, które należy przystosować do transportu ciężkiego.
§ 11
1. Wyznacza się tereny zieleni ochronnej, oznaczone na rysunkach planu symbolem Zi.
2. Na terenach, o których mowa w ust. 1, ustala się zakaz:
1) lokalizacji budynków,
2) wysypywania oraz wylewania odpadów i innych nieczystości.
§ 12
1. Wyznacza się tereny parkingu, oznaczone na rysunkach planu symbolem Ks.
2. Na terenach, o których mowa w ust. 1, ustala się zakaz:
1) lokalizacji budynków,
2) wysypywania oraz wylewania odpadów i innych nieczystości.
3. Zewnętrzna obsługa komunikacyjna terenu odbywać się będzie poprzez gminną drogę dojazdową D1/2.
§ 13
1. Ustala się tereny lasów, oznaczone na rysunkach planu symbolem RL.
2. Dla terenów lasów, o których mowa w ust. 1, zagospodarowanie i użytkowanie winno wynikać z planów urządzenia lasów oraz przebiegu granicy rolno-leśnej z wyłączeniem lasów wykorzystywanych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa Państwa.
§ 14
1. Ustala się tereny dolesień, oznaczone na rysunku planu nr 1 symbolem RL1.
2. Dla terenów lasów, o których mowa w ust. 1, zagospodarowanie i użytkowanie winno wynikać z planów urządzenia lasów oraz przebiegu granicy rolno-leśnej.
§ 15
1. Wyznacza się tereny rolne oznaczone na rysunkach planu symbolem Rp.
2. Na terenach, o których mowa w ust. 1, wyklucza się zabudowę, w tym zabudowę mieszkaniową i zagrodową oraz związaną z produkcją rolną i inną działalnością gospodarczą.
3. Na terenach, o których mowa w ust. 1, ustala się:
1) lokalizację sieci, nieuciążliwych obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej i komunalnej,
2) ochronę istniejących zakrzewień i zadrzewień śródpolnych.
§ 16
1. Wyznacza się tereny wód otwartych, oznaczone na rysunkach planu symbolem W.
2. Dla terenów wód otwartych ustala się ochronę istniejących cieków wraz z ochroną szaty roślinnej w ich otoczeniu.
§ 17
Wyznacza się tereny specjalne, oznaczone na rysunku planu nr 1symbolem Is.
§ 18
1. Wyznacza się tereny kolei określone na rysunkach planu symbolem KK.
2. Ustala się, że przeznaczenie podstawowe terenu stanowią linie komunikacji kolejowej wraz z niezbędną infrastrukturą.
3. Wszelkie budowy i przebudowy na terenach sąsiadujących z terenami wymienionymi w pkt 1 należy uzgadniać z zarządcą PKP.
4. Wszelkie inwestycje realizowane wzdłuż terenów kolejowych winny spełniać wymagania określone w ustawie o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 2003 r. Nr 86, poz. 789) oraz w przepisach szczególnych.
5. Wszystkie skrzyżowania dróg z linia kolejową w jednym poziomie wymagają spełnienia przepisów rozporządzenia Ministra Transportu i Gosp. Morskiej z dnia 9 listopada 2000 r. (Dz. U. Nr 100, poz. 1082).
6. Na terenach nieczynnych torowisk, do czasu ponownego odtworzenia ruchu kolejowego, dopuszcza się wykorzystanie terenów kolejowych i istniejącej infrastruktury na cele rekreacyjno-turystyczne, jako trasy rowerowe, ciągi pieszo-spacerowe, za zgodą zarządcy terenu.
§ 19
1. Wyznacza się tereny dróg publicznych o parametrach funkcjonalnych i technicznych określonych na rysunkach planu symbolami: G1/2, L1/2, D1/2.
2. Parametry przestrzenne, funkcjonalne i techniczno-eksploatacyjne dróg, ulic i ich połączeń oraz zasady rozmieszczenia miejsc postojowych w ciągu dróg należy określić w oparciu o rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430).
3. Szerokość linii rozgraniczających istniejących dróg i ulic głównych, lokalnych i dojazdowych zróżnicowana, dostosowana do istniejących uwarunkowań przestrzennych. Docelowo należy dążyć, aby szerokości linii rozgraniczających dróg istniejących i projektowanych wynosiły dla:
1) drogi głównej nr 297–25 m,
2) drogi lokalnej – 15 m,
3) dróg dojazdowych – 10 m.
4. W obrębie linii rozgraniczających nowych i modernizowanych ciągów układu komunikacyjnego można lokalizować, jeżeli względy techniczne umożliwiają:
1) ścieżki rowerowe o minimalnej szerokości 2,0 m (jednostronnie),
2) zieleń izolacyjną i ozdobną o szerokości 1,5–3,0 m (dwustronnie lub jednostronnie).
5. Dopuszcza się lokalizowanie, w obrębie linii rozgraniczających dróg, sieci infrastruktury technicznej (wod.-kan., energetyczne, gazowe, telekomunikacyjne) pod warunkiem spełnienia wymagań określonych w przepisach szczególnych, a także uzyskania zgody zarządcy drogi.
6. Drogi wewnętrzne i sięgacze, niezbędne do wewnętrznej obsługi zespołów zabudowy wyznaczonych w obrębie jednej działki – konieczne do realizacji w przypadku braku możliwości obsługi zabudowy wyznaczonymi w planie drogami i ulicami – winny spełniać parametry ulic klasy D1/2.
7. Nowe elementy układu komunikacyjnego służące pieszym (chodniki samodzielne, ciągi piesze i pieszo-rowerowe, pieszo-jezdne, przejścia przez jezdnię) oraz dojścia do obiektów usługowych należy dostosować do potrzeb osób niepełnosprawnych.
8. Obsługa komunikacyjna terenów U, U1 odbywać się będzie drogą nr 297. Projektowane wjazdy do drogi wojewódzkiej nr 297 należy uzgodnić z Zarządcą drogi nr 297.
9. Ze względu na uciążliwość hałasu od drogi wojewódzkiej nr 297 G1/2, ustala się strefę 20 m wyłączoną spod zabudowy mieszkaniowej (licząc od linii rozgraniczających drogi G1/2).
10. Dla pozostałej zabudowy ustala się minimalną odległość od krawędzi jezdni drogi wojewódzkiej nr 297 G1/2 – 8 m, ale co najmniej 1 m od ustalonej w ust. 3 pkt 1 linii rozgraniczającej tej drogi.
11. Obszar pomiędzy linią rozgraniczającą drogę wojewódzką nr 297 a linią zabudowy mieszkaniowej stanowi strefę lokalizacji środków ochrony czynnej, w której zarządca drogi może lokalizować budowle i urządzenia eliminujące jej uciążliwość.
12. Wszystkie projekty podziałów geodezyjnych posesji zlokalizowanych wzdłuż drogi głównej G1/2 nr 297 należy uzgadniać z zarządcą drogi.
§ 20
Wyznacza się tereny przepompowni ścieków, oznaczone na rysunkach plany symbolem NO.