1759 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W MIĘDZYLESIU z dnia 23 marca 2004 r. w sprawie trybu zlecania zadań publicznych i udzielania dotacji z budżetu Gminy podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych, prowadzącym działalność pożytku publicznego i niedziałających dla osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zlecanego Na podstawie art. 5 i art. 11 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873) oraz art. 118 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych |
§ 1
Ilekroć w uchwale jest mowa o:
1) Gminie – rozumie się przez to Gminę Międzylesie,
2) Podmiocie – rozumie się przez to jednostkę nienależącą do sektora finansów publicznych i niedziałającą w celu osiągnięcia zysku lub jednostkę organizacyjna podległą lub nadzorowana przez Gminę,
3) Referacie – rozumie się przez to właściwie merytorycznie referaty i samodzielne stanowiska Urzędu Miasta i Gminy,
4) Ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. Nr 76, poz. 873),
5) Zadaniu publicznym – rozumie się przez to zadania określone w art. 4 ust. 1 ustawy, należące do zadań własnych Gminy.
§ 2
Określony w uchwale tryb postępowania stosuje się do powierzania zadań i udzielania dotacji z budżetu Gminy na realizacje zadań publicznych podmiotom, o których mowa w § 1 pkt 2.
§ 3
Decyzje o przeznaczeniu zadania do powierzania Podmiotowi i ogłoszenia konkursu ofert podejmuje Burmistrz po uwzględnieniu:
1) Znaczenia zadania dla celów Gminy.
2) Kwalifikacji zadania do realizacji w drodze powierzenia.
3) Możliwości wydatkowania środków publicznych i ich przewidywanej wysokości.
§ 4
1. Oferty na realizację zadań publicznych można składać w terminie umożliwiającym wprowadzenie zadania do budżetu, a więc do dnia 15 września roku poprzedzającego rok budżetowy. W szczególnie uzasadnionych interesem Gminy przypadkach – do dnia 30 października lub wyjątkowo, w miarę posiadanych środków, również w trakcie roku budżetowego.
2. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych lub innych istotnych wad w ofercie, Burmistrz wzywa Podmiot do ich usunięcia w terminie 7 dni, pod rygorem pozostawienia oferty bez dalszego biegu.
§ 5
1. Powierzania zadań następuje po przeprowadzeniu konkursu ofert.
2. Burmistrz przeprowadza konkurs z własnej inicjatywy lub w odpowiedzi na złożoną ofertę Podmiotu, jeżeli uzna to za celowe i uzasadnione z punktu widzenia priorytetów i interesu Gminy.
3. Ogłoszenie konkursu następuje z przynajmniej 30-dniowym wyprzedzeniem.
4. Konkurs przeprowadza komisja konkursowa powołana i pracująca w sposób określony w zarządzeniu Burmistrza.
5. Oferta Podmiotu musi być sporządzona zgodnie z wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. oraz podpisana przez osobę uprawnioną do składania za Podmiot oświadczeń woli.
6. Ostateczna decyzja o powierzchni zadania należy do Burmistrza i ma formę zatwierdzenia bądź odmowy zatwierdzenia protokołu z posiedzenia komisji.
7. Decyzja Burmistrza w sprawie jest ostateczna.
§ 6
1. Warunkiem powierzenia zadania jest zawarcie umowy określającej szczegółowo wzajemne relacje, prawa i obowiązki stron.
2. Umowa musi zawierać elementy określone w art. 71 ust. 2 ustawy o finansach publicznych, a ponadto:
1) Zobowiązanie Podmiotu do prowadzenia dokumentacji finansowej i określenie jej szczegółowości,
2) Zobowiązanie do stosowania ustawy o zamówieniach publicznych,
3) Określenie sankcji z tytułu nienależytego wykonania umowy lub wykorzystania dotacji, przy czym podstawą natychmiastowego rozwiązania może być w szczególności nieterminowa realizacja, nieprawidłowe rozliczenie i dokumentowanie dotacji, a także inne istotne stwierdzone w wyniku kontroli uchybienia w wykonywaniu powierzonego zadania.
4) Warunki wypowiedzenia umowy.
5) Zastrzeżenie o zakazie przenoszenia na inne podmioty praw i obowiązków wynikających z umowy.
§ 7
1. Burmistrz zapewnia wprowadzenie powierzonych zadań do budżetu Gminy. W tym celu w trakcie postępowania o powierzenie zadania konsultuje zamiar powierzenia z właściwymi merytorycznie Komisjami Rady Miejskiej.
2. Wykaz powierzonych zadań, oraz wysokości dotacji na ich realizację na dany rok budżetowy określa załącznik do uchwały budżetowej.
§ 8
1. Rozliczenia dotacji za dany rok dokonuje Referat Finansowy po uzyskaniu pisemnej informacji z merytorycznego Referatu o stwierdzonym na podstawie kontroli, sposobie realizacji zadania w trakcie roku, oraz na podstawie przedłożonych przez Podmiot w terminie do dnia 20 stycznia sprawozdań i rozliczeń.
2. Wynik rozliczenia, o którym mowa w ust. 1, stanowi podstawę do dyspozycji wypłacenia dotacji na kolejny objęty umową rok.
3. Zadanie nie może być powierzone na dłuższy niż 3 lata.
4. Podmiot jest zobowiązany do informowania społeczeństwa o źródłach finansowania.
§ 9
1. Burmistrz za pośrednictwem Referatów zapewni kontrolę Podmiotu w zakresie powierzenia.
2. Kontrola obejmuje w szczególności:
1) realizacje celów i priorytetów powierzonego zadania;
2) gospodarowanie przekazaną dotacją;
3) prawidłowość i zgodność z umową prowadzonej dokumentacji, w tym dokumentacji finansowej.
3. W przypadku stwierdzenia przez Referat poważnych nieprawidłowości, kontrola zostaje ponowiona przez Skarbnika Miasta i Gminy, którego wnioski i ustalenia stanowią dla Burmistrza podstawę do zastosowania sankcji umownych.
§ 11
Traci moc uchwała nr IX/60/2003 Rady Miejskiej w Międzylesiu z dnia 2 lipca 2003 r. w sprawie udzielenia z budżetu Gminy Międzylesie dotacji dla podmiotów niezaliczonych do sektorów publicznych.
§ 12
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIEJSKIEJ |
JERZY MARCINEK |