1759

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W MIĘDZYLESIU

z dnia 23 marca 2004 r.

w sprawie trybu zlecania zadań publicznych i udzielania dotacji z budżetu Gminy podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych, prowadzącym działalność pożytku publicznego i niedziałających dla osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zlecanego
zadania

Na podstawie art. 5 i art. 11 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873) oraz art. 118 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych
(t.j. z 2003 r. Dz. U. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.), w związju art. 18 ust. 2
pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U.
z 2001 r. Nr 142, poz. 1591) Rada Miejska w Międzylesiu uchwala, co następuje:

§ 1

Ilekroć w uchwale jest mowa o:

1) Gminie – rozumie się przez to Gminę Międzylesie,

2) Podmiocie – rozumie się przez to jednostkę nienależącą do sektora finansów publicznych i niedziałającą w celu osiągnięcia zysku lub jednostkę organizacyjna podległą lub nadzorowana przez Gminę,

3) Referacie – rozumie się przez to właściwie merytorycznie referaty i samodzielne stanowiska Urzędu Miasta i Gminy,

4) Ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. Nr 76, poz. 873),

5) Zadaniu publicznym – rozumie się przez to zadania określone w art. 4 ust. 1 ustawy, należące do zadań własnych Gminy.

§ 2

Określony w uchwale tryb postępowania stosuje się do powierzania zadań i udzielania dotacji z budżetu Gminy na realizacje zadań publicznych podmiotom, o których mowa w § 1 pkt 2.

§ 3

Decyzje o przeznaczeniu zadania do powierzania Podmiotowi i ogłoszenia konkursu ofert podejmuje Burmistrz po uwzględnieniu:

1) Znaczenia zadania dla celów Gminy.

2) Kwalifikacji zadania do realizacji w drodze powierzenia.

3) Możliwości wydatkowania środków publicznych i ich przewidywanej wysokości.

§ 4

1. Oferty na realizację zadań publicznych można składać w terminie umożliwiającym wprowadzenie zadania do budżetu, a więc do dnia 15 września roku poprzedzającego rok budżetowy. W szczególnie uzasadnionych interesem Gminy przypadkach – do dnia 30 października lub wyjątkowo, w miarę posiadanych środków, również w trakcie roku budżetowego.

2. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych lub innych istotnych wad w ofercie, Burmistrz wzywa Podmiot do ich usunięcia w terminie 7 dni, pod rygorem pozostawienia oferty bez dalszego biegu.

§ 5

1. Powierzania zadań następuje po przeprowadzeniu konkursu ofert.

2. Burmistrz przeprowadza konkurs z własnej inicjatywy lub w odpowiedzi na złożoną ofertę Podmiotu, jeżeli uzna to za celowe i uzasadnione z punktu widzenia priorytetów i interesu Gminy.

3. Ogłoszenie konkursu następuje z przynajmniej 30-dniowym wyprzedzeniem.

4. Konkurs przeprowadza komisja konkursowa powołana i pracująca w sposób określony w zarządzeniu Burmistrza.

5. Oferta Podmiotu musi być sporządzona zgodnie z wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. oraz podpisana przez osobę uprawnioną do składania za Podmiot oświadczeń woli.

6. Ostateczna decyzja o powierzchni zadania należy do Burmistrza i ma formę zatwierdzenia bądź odmowy zatwierdzenia protokołu z posiedzenia komisji.

7. Decyzja Burmistrza w sprawie jest ostateczna.

§ 6

1. Warunkiem powierzenia zadania jest zawarcie umowy określającej szczegółowo wzajemne relacje, prawa i obowiązki stron.

2. Umowa musi zawierać elementy określone w art. 71 ust. 2 ustawy o finansach publicznych, a ponadto:

1) Zobowiązanie Podmiotu do prowadzenia dokumentacji finansowej i określenie jej szczegółowości,

2) Zobowiązanie do stosowania ustawy o zamówieniach publicznych,

3) Określenie sankcji z tytułu nienależytego wykonania umowy lub wykorzystania dotacji, przy czym podstawą natychmiastowego rozwiązania może być w szczególności nieterminowa realizacja, nieprawidłowe rozliczenie i dokumentowanie dotacji, a także inne istotne stwierdzone w wyniku kontroli uchybienia w wykonywaniu powierzonego zadania.

4) Warunki wypowiedzenia umowy.

5) Zastrzeżenie o zakazie przenoszenia na inne podmioty praw i obowiązków wynikających z umowy.

§ 7

1. Burmistrz zapewnia wprowadzenie powierzonych zadań do budżetu Gminy. W tym celu w trakcie postępowania o powierzenie zadania konsultuje zamiar powierzenia z właściwymi merytorycznie Komisjami Rady Miejskiej.

2. Wykaz powierzonych zadań, oraz wysokości dotacji na ich realizację na dany rok budżetowy określa załącznik do uchwały budżetowej.

§ 8

1. Rozliczenia dotacji za dany rok dokonuje Referat Finansowy po uzyskaniu pisemnej informacji z merytorycznego Referatu o stwierdzonym na podstawie kontroli, sposobie realizacji zadania w trakcie roku, oraz na podstawie przedłożonych przez Podmiot w terminie do dnia 20 stycznia sprawozdań i rozliczeń.

2. Wynik rozliczenia, o którym mowa w ust. 1, stanowi podstawę do dyspozycji wypłacenia dotacji na kolejny objęty umową rok.

3. Zadanie nie może być powierzone na dłuższy niż 3 lata.

4. Podmiot jest zobowiązany do informowania społeczeństwa o źródłach finansowania.

§ 9

1. Burmistrz za pośrednictwem Referatów zapewni kontrolę Podmiotu w zakresie powierzenia.

2. Kontrola obejmuje w szczególności:

1) realizacje celów i priorytetów powierzonego zadania;

2) gospodarowanie przekazaną dotacją;

3) prawidłowość i zgodność z umową prowadzonej dokumentacji, w tym dokumentacji finansowej.

3. W przypadku stwierdzenia przez Referat poważnych nieprawidłowości, kontrola zostaje ponowiona przez Skarbnika Miasta i Gminy, którego wnioski i ustalenia stanowią dla Burmistrza podstawę do zastosowania sankcji umownych.

§ 11

Traci moc uchwała nr IX/60/2003 Rady Miejskiej w Międzylesiu z dnia 2 lipca 2003 r. w sprawie udzielenia z budżetu Gminy Międzylesie dotacji dla podmiotów niezaliczonych do sektorów publicznych.

§ 12

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

JERZY MARCINEK