1407

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W JAWORZE

z dnia 31 marca 2004 r.

zmieniająca uchwałę w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących

w skład mieszkaniowego zasobu gminy

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. Nr 71, poz. 733 z późn. zm.) i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska w Jaworze uchwala, co następuje:

§ 1

W uchwale nr XLVI/336/02 Rady Miejskiej w Jaworze z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 8:

a) dotychczasowa treść otrzymuje oznaczenie ust. 1,

b) po ust. 1 dodaje się ust. 2 w brzmieniu:

“2. Jeżeli zwolniony lokal nie może stanowić odrębnej jednostki mieszkaniowej nie stosuje się kryteriów powierzchniowych określonych w ust. 1.”,

2) § 12 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“2. Cenę wywołania w postępowaniu przetargowym stanowi stawka określona przez Burmistrza w odrębnym zarządzeniu. Cena ta nie może być niższa, od stawki czynszu określonej dla lokali mieszkalnych stanowiących mieszkaniowy zasób Gminy Jawor.”,

3) § 14 dodaje się ust. 8 w brzmieniu:

“8. Osoby umieszczone na listach mają obowiązek aktualizować informacje zawarte we wnioskach bez wezwania, w terminie do 30 listopada każdego roku kalendarzowego, dotyczące w szczególności:

1) zmiany struktury rodziny (np. rozwód, zawarcie związku małżeńskiego, urodzenie dziecka, zgon itp.),

2) zmiany adresu zamieszkania,

3) zmiany sytuacji mieszkaniowej,

4) aktualnych dochodów gospodarstwa domowego (z okresu 6 miesięcy)

Informacje zawarte w punktach 1–3 wnioskodawca składa w formie oświadczenia.

Informacje zawarte w punkcie 4 zgodnie z zasadami obowiązującymi przy składaniu wniosku.

Osoby, które w określonym terminie nie dostarczą wymaganych informacji tracą prawo do ubiegania się o najem lokalu wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu gminy.”,

4) § 17 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 17

1. Wynajmujący może zawrzeć umowę najmu lokalu stanowiącego własność gminy z zstępnymi, wstępnymi, rodzeństwem i osobami przysposobionymi najemcy, którzy pozostali w lokalu po wyprowadzeniu się głównego najemcy, jeżeli dotychczasowy najemca:

1) uzyskał tytuł prawny do innego lokalu w wyniku zawarcia związku małżeńskiego,

2) uzyskał tytuł prawny do innego lokalu, w którym – w przypadku przekwaterowania wszystkich osób uprawnionych – nastąpiłoby przegęszczenie poniżej 5 m2 łącznej powierzchni pokoi na 1 osobę.

2. Poza osobami określonymi w treści art. 691 § 1 Kodeksu Cywilnego o wstąpienie w stosunek najmu lokalu mieszkalnego, w razie śmierci najemcy tego lokalu, może ubiegać się zstępny najemcy, który stale zamieszkiwał z najemcą w tym lokalu do chwili jego śmierci i na ten dzień był pełnoletni, jeżeli nie ma zaległości czynszowych lub zawarł ugodę w sprawie spłaty zaległych i bieżących należności.”,

5) § 18 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 18

Definiuje się pojęcie pustostanu w rozumieniu uchwały:

Pustostan w rozumieniu uchwały jest to niezamieszkany lokal mieszkalny znajdujący się w zasobach mieszkaniowych Gminy Jawor, spełniający łącznie następujące warunki:

1) spełnia wymogi w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie w zakresie pomieszczeń przeznaczonych na pobyt stały ludzi,

2) nie jest zgłoszony do zasiedlenia w Urzędzie Miejskim zgodnie z obowiązującą procedurą,

3) ma uregulowany stan prawny – nie ma osoby, która może mieć prawo do lokalu,

4) nie znajduje się w budynku przewidzianym do rozbiórki lub remontu kapitalnego, z którego celowo przesiedlono mieszkańców,

5) nie został wycofany z eksploatacji z uwagi na zły stan techniczny,

6) stan techniczny lokalu pozwala na jego natychmiastowe zasiedlenie lub zakres remontu może być wykonany siłami własnymi najemcy,

7) nie został zgłoszony jako pustostan przez inną osobę.”,

6) po § 18 dodaje się § 18a i § 18 b w brzmieniu:

Ҥ 18a

Zasady nabywania uprawnienia do zawarcia umowy najmu pustostanu.

1. O prawo do zawarcia umowy najmu pustostanu może ubiegać się tylko osoba, której wniosek został zakwalifikowany zgodnie z zasadami obowiązującymi w uchwale.

2. Prawo do ubiegania się o zawarcie umowy najmu pustostanu otrzymuje się po wskazaniu 2 lokali spełniających definicję pustostanu w rozumieniu uchwały, przy czym prawo to nabywa się dopiero do drugiego ze wskazanych lokali z zastrzeżeniem ust. 6.

Pierwszy wskazany pustostan jest przekazywany z chwilą zgłoszenia do realizacji list oczekujących.

3. Zgłoszone lokale podlegają weryfikacji pod względem zgodności z uchwałą przez pracowników Zarządu Lokalami Komunalnymi.

4. Zgłoszenia lokali wg powyższych zasad będą zapisywane w rejestrze prowadzonym przez Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Jaworze. Zasady prowadzenia rejestru reguluje § 18b uchwały.

5. Po spełnieniu warunku określonego w ust. 2 przyszłemu najemcy przysługuje prawo wyboru lokalu spośród wskazanych przez siebie pustostanów.

6. Wskazany pustostan musi odpowiadać pod względem wielkości, struktury i wyposażenia potrzebom mieszkaniowym wnioskodawcy oraz spełniać wymogi zawarte w uchwale.

7. Wszelkie niezbędne prace remontowe we wskazanym lokalu, wykonuje na swój koszt przyszły najemca, z zachowaniem obowiązujących przepisów prawa budowlanego oraz procedur obowiązujących w gminie, na warunkach określonych w umowie zawartej z zarządcą o udostępnieniu lokalu z przeznaczeniem na remont.

8. Skierowanie do zawarcia umowy najmu otrzymuje osoba spełniająca zasady określone w niniejszym rozdziale po wykonaniu niezbędnych prac remontowych, komisyjnym odbiorze i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie.

§ 18b

Rejestr zgłaszanych pustostanów.

1. Rejestr zgłaszanych pustostanów jest prowadzony w formie elektronicznej oraz pisemnej i zawiera następujące dane:

– numer porządkowy,

– datę zgłoszenia pustostanu,

– dane osoby dokonującej zgłoszenia (nazwisko, imię, adres, nr wniosku),

– adresy zgłoszonych lokali (ulica, nr domu, nr mieszkania),

– informację o poprawności dokonanego zgłoszenia zgodnie z definicją pustostanu,

– uwagi.

2. Wzór rejestru zgłaszanych pustostanów określa załącznik nr 1 do uchwały.

3. Osoba dokonująca zgłoszenia otrzymuje pisemne potwierdzenie o wpisie do rejestru.

4. Potwierdzenie zawiera następujące dane:

– pozycję rejestru,

– datę zgłoszenia,

– dane osoby zgłaszającej,

– adresy zgłoszonych lokali,

– czytelny podpis osoby przyjmującej zgłoszenie.

5. Wzór potwierdzenia zgłoszenia pustostanów określa załącznik nr 2 do uchwały”.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Jawora.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

MARIUSZ BARAŃSKI

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Jaworze z dnia 31 marca 2004 r. (poz. 1407)

Wzór rejestru zgłaszanych pustostanów

Numer

porządkowy

Data

zgłoszenia

Dane osoby dokonującej zgłoszenia

Adres

zgłaszanego

lokalu

Poprawność

zgłoszenia

(zgodność z definicją

pustostanu)

Uwagi

Nazwisko

i imię

Adres

zamieszkania

Nr

wniosku

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 2 do uchwały Rady Miejskiej w Jaworze z dnia 31 marca 2004 r. (poz. 1407)

Wzór potwierdzenia zgłoszenia pustostanów

Pozycja

rejestru

Data

zgłoszenia

Dane osoby dokonującej zgłoszenia

Adres

zgłaszanego

lokalu

Podpis osoby przyjmującej zgłoszenie

Nazwisko

i imię

Adres

zamieszkania

Nr

wniosku