1315 UCHWAŁA RADY GMINY KŁODZKO z dnia 17 marca 2004 r. w sprawie Młodzieżowej Rady Gminy Kłodzko Na podstawie art. 5b ust. 2 i 3, art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, zm.: Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 113, poz. 984, Nr 214, |
§ 1
Uchylić swoja uchwałę nr 116/IV/2004 z dnia 4 marca 2004 r. w sprawie powołania Młodzieżowej Rady Gminy Kłodzko.
§ 2
1. Powołać Młodzieżową Radę Gminy Kłodzko.
2. Nadać jej statut o treści:
“Statut Młodzieżowej Rady Gminy Kłodzko
§ 1
1. Młodzieżowa Rad Gminy Kłodzko zwana dalej Radą jest dobrowolną nieposiadającą osobowości prawnej organizacją działającą na obszarze administracyjnym Gminy Kłodzko na podstawie:
1) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1581 ze zm.),
2) niniejszego Statutu.
2. Siedzibą Rady jest miasto Kłodzko, ul. Okrzei 8a.
§ 2
Rada ma charakter konsultacyjny.
Do jej zadań należy w szczególności:
1) wskazywanie (nakreślanie) kierunków działań merytorycznych gminie Kłodzko w zakresie kultury, kultury fizycznej, oświaty, sportu i rekreacji w okresach rocznych i wieloletnich,
2) opiniowanie gminnych projektów aktów prawnych w sferze kultury, kultury fizycznej, oświaty, sportu i rekreacji,
3) współpraca z organami Gminy, Wójtem, pracownikami Urzędu Gminy, instytucjami kultury na terenie
Gminy Kłodzko działającymi na rzecz młodzieży a także organami działającymi w tym zakresie na terenie innych gmin,
4) pośredniczenie między uczniami szkół podstawowych i gimnazjów gminy Kłodzko a Gminą Kłodzko w sferze uzgodnień kultury, kultury fizycznej, oświaty, sportu i rekreacji,
5) opiniowanie kandydata na stanowisko pracownika upowszechniania kultury zatrudnionego w świetlicach wiejskich.
§ 3
1. Rada skład się z 15 członków wybranych spośród uczniów szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych przez Gminę Kłodzko, tj.:
– 3 członków w Gimnazjum Publicznym w Kłodzku,
– 2 członków w Szkole Podstawowej w Krasnowicach,
– 1 członka w Szkole Podstawowej w Bierkowicach,
– 1 członka w Szkole Podstawowej w Jaszkowej Dolnej,
– 1 członka w Szkole Podstawowej w Jaszkowej Górnej,
– 1 członka w Szkole Podstawowej w Ołdrzychowicach,
– 1 członka w Szkole Podstawowej w Starym Wielisławiu,
– 1 członka w Szkole Podstawowej w Szalejowie Dolnym,
– 1 członka w Szkole Podstawowej w Szalejowie Górnym,
– 1 członka w Szkole Podstawowej w Wojborzu,
– 1 członka w Gimnazjum Publicznym w Wojborzu,
– 1 członka w Szkole Podstawowej w Żelaźnie.
2. Pierwsze wybory do Rady przeprowadza przedstawiciel Gminy wyznaczony przez Wójta w terminie 60 dni od utworzenia Rady.
3. Prawo wyboru członków maja wszyscy uczniowie szkoły, z tym że każdy z nich ma jeden głos.
4. Wybranym może być uczeń, którego zachowanie jest minimum dobre.
5. Wyboru członków dokonuje się w dwóch etapach:
I etap: uczniowie każdej klasy dokonują wyboru i kandydata na listę wyborczą zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym bez względu na liczbę uczniów biorących udział w głosowaniu,
II. etap: wyboru członków dokonują uczniowie spośród kandydatów na liście wyborczej zwykłą większością w głosowaniu jawnym bez względu na liczbę uczniów biorących udział w głosowaniu.
Wybór przeprowadzany jest w poszczególnych klasach.
6. Mandat członka Młodzieżowej Rady Gminy wygasa w przypadku rezygnacji. Wygaśnięcie mandatu stwierdza Młodzieżowa Rada Gminy. Na miejscu członka, którego mandat wygasł, wchodzi następna osoba z listy.
§ 4
Rada wybiera ze swego grona Lidera, który reprezentuje ją na zewnątrz i prowadzi obrady Rady oraz dwóch zastępców Lidera.
§ 5
Członkowie Rady mogą być objęci systemem szkoleń unijnych w szczególności w zakresie sporządzania wniosków i projektów unijnych.
§ 6
1. Rada obraduje na sesjach zwoływanych przez Lidera w miarę potrzeby. Pierwszą sesję nowo wybranej Rady zwołuje Wójt Gminy Kłodzko.
2. Uchwały Rady zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy statutowego składu Rady, w głosowaniu jawnym.
§ 7
Kadencja Rady trwa 2 lata, licząc od dnia wyborów.
§ 8
Działalność Rady jest jawna.
§ 9
Zmiany do Statutu może wprowadzać Rada Gminy Kłodzko.”.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kłodzko.
§ 4
1. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY GMINY |
KAZIEMIERZ SOŁOTWIŃSKI |