1315

UCHWAŁA RADY GMINY KŁODZKO

z dnia 17 marca 2004 r.

w sprawie Młodzieżowej Rady Gminy Kłodzko

Na podstawie art. 5b ust. 2 i 3, art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, zm.: Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 113, poz. 984, Nr 214,
poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717) Rada Gminy Kłodzko uchwala:

§ 1

Uchylić swoja uchwałę nr 116/IV/2004 z dnia 4 marca 2004 r. w sprawie powołania Młodzieżowej Rady Gminy Kłodzko.

§ 2

1. Powołać Młodzieżową Radę Gminy Kłodzko.

2. Nadać jej statut o treści:

“Statut Młodzieżowej Rady Gminy Kłodzko

§ 1

1. Młodzieżowa Rad Gminy Kłodzko zwana dalej Radą jest dobrowolną nieposiadającą osobowości prawnej organizacją działającą na obszarze administracyjnym Gminy Kłodzko na podstawie:

1) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1581 ze zm.),

2) niniejszego Statutu.

2. Siedzibą Rady jest miasto Kłodzko, ul. Okrzei 8a.

§ 2

Rada ma charakter konsultacyjny.

Do jej zadań należy w szczególności:

1) wskazywanie (nakreślanie) kierunków działań merytorycznych gminie Kłodzko w zakresie kultury, kultury fizycznej, oświaty, sportu i rekreacji w okresach rocznych i wieloletnich,

2) opiniowanie gminnych projektów aktów prawnych w sferze kultury, kultury fizycznej, oświaty, sportu i rekreacji,

3) współpraca z organami Gminy, Wójtem, pracownikami Urzędu Gminy, instytucjami kultury na terenie

Gminy Kłodzko działającymi na rzecz młodzieży a także organami działającymi w tym zakresie na terenie innych gmin,

4) pośredniczenie między uczniami szkół podstawowych i gimnazjów gminy Kłodzko a Gminą Kłodzko w sferze uzgodnień kultury, kultury fizycznej, oświaty, sportu i rekreacji,

5) opiniowanie kandydata na stanowisko pracownika upowszechniania kultury zatrudnionego w świetlicach wiejskich.

§ 3

1. Rada skład się z 15 członków wybranych spośród uczniów szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych przez Gminę Kłodzko, tj.:

– 3 członków w Gimnazjum Publicznym w Kłodzku,

– 2 członków w Szkole Podstawowej w Krasnowicach,

– 1 członka w Szkole Podstawowej w Bierkowicach,

– 1 członka w Szkole Podstawowej w Jaszkowej Dolnej,

– 1 członka w Szkole Podstawowej w Jaszkowej Górnej,

– 1 członka w Szkole Podstawowej w Ołdrzychowicach,

– 1 członka w Szkole Podstawowej w Starym Wielisławiu,

– 1 członka w Szkole Podstawowej w Szalejowie Dolnym,

– 1 członka w Szkole Podstawowej w Szalejowie Górnym,

– 1 członka w Szkole Podstawowej w Wojborzu,

– 1 członka w Gimnazjum Publicznym w Wojborzu,

– 1 członka w Szkole Podstawowej w Żelaźnie.

2. Pierwsze wybory do Rady przeprowadza przedstawiciel Gminy wyznaczony przez Wójta w terminie 60 dni od utworzenia Rady.

3. Prawo wyboru członków maja wszyscy uczniowie szkoły, z tym że każdy z nich ma jeden głos.

4. Wybranym może być uczeń, którego zachowanie jest minimum dobre.

5. Wyboru członków dokonuje się w dwóch etapach:

I etap: uczniowie każdej klasy dokonują wyboru i kandydata na listę wyborczą zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym bez względu na liczbę uczniów biorących udział w głosowaniu,

II. etap: wyboru członków dokonują uczniowie spośród kandydatów na liście wyborczej zwykłą większością w głosowaniu jawnym bez względu na liczbę uczniów biorących udział w głosowaniu.

Wybór przeprowadzany jest w poszczególnych klasach.

6. Mandat członka Młodzieżowej Rady Gminy wygasa w przypadku rezygnacji. Wygaśnięcie mandatu stwierdza Młodzieżowa Rada Gminy. Na miejscu członka, którego mandat wygasł, wchodzi następna osoba z listy.

§ 4

Rada wybiera ze swego grona Lidera, który reprezentuje ją na zewnątrz i prowadzi obrady Rady oraz dwóch zastępców Lidera.

§ 5

Członkowie Rady mogą być objęci systemem szkoleń unijnych w szczególności w zakresie sporządzania wniosków i projektów unijnych.

§ 6

1. Rada obraduje na sesjach zwoływanych przez Lidera w miarę potrzeby. Pierwszą sesję nowo wybranej Rady zwołuje Wójt Gminy Kłodzko.

2. Uchwały Rady zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy statutowego składu Rady, w głosowaniu jawnym.

§ 7

Kadencja Rady trwa 2 lata, licząc od dnia wyborów.

§ 8

Działalność Rady jest jawna.

§ 9

Zmiany do Statutu może wprowadzać Rada Gminy Kłodzko.”.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kłodzko.

§ 4

1. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia.

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

KAZIEMIERZ SOŁOTWIŃSKI