1304 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ GMINY GRYFÓW ŚLĄSKI z dnia 2 marca 2004 r. w sprawie Regulaminu Cmentarzy Komunalnych na terenie gminy i miasta Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 13, art. 18 ust. 1 i art. 40 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity |
§ 1
Wprowadza się Regulamin Cmentarzy Komunalnych Miasta i Gminy Gryfów Śląski:
REGULAMIN CMENTARZY KOMUNALNYCH
GMINY GRYFÓW ŚLĄSKI
I. Cmentarze komunalne na terenie Gminy Gryfów Śląski stanowią mienie gminne.
1. Cmentarzem w Gryfowie Śląskim przy ul. Osiedle Horyzont administruje Zakład Budżetowy Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Gryfowie Śląskim:
– siedziba i adres administratora Cmentarza Komunalnego w Gryfowie Śląskim: Zakład Budżetowy Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Gryfów Śląski, ul. Floriańska 1, biuro administracji cmentarzy czynne jest w dni robocze w godz. 8:00–14:00
2. Cmentarzem położonym w Krzewiu Wielkim administruje Rada Sołecka Wsi Krzewie Wielkie
– siedziba i adres administracji: Krzewie Wielkie 74
3. Cmentarzem Komunalnym w Młyńsku administruje Rada Sołecka Wsi Młyńsko
– siedziba i adres administracji: Młyńsko 78
4. Cmentarzem Komunalnym w Uboczu administruje Rada Sołecka Wsi Ubocze
– siedziba i adres administracji: Ubocze 115
II. Obowiązki Administratora:
1. prowadzenie księgi wieczystej osób pochowanych na cmentarzach w układzie rocznikowym,
2. prowadzenie księgi grobów,
3. prowadzenie alfabetycznego spisu osób pochowanych na cmentarzach w układzie rocznikowym,
4. przyjmowanie zwłok do pochowania na cmentarz komunalny po uprzednim przedstawieniu karty zgonu, zawierającej adnotację Urzędu Stanu Cywilnego o zarejestrowaniu zgonu,
5. wyznaczanie miejsca na groby i miejsca rezerwacji na przyszłe pochówki,
6. przygotowanie i udostępnianie kaplicy dla ceremonii pogrzebowych,
7. utrzymanie ładu i porządku na głównych alejkach cmentarza oraz w pomieszczeniach i obiektach pogrzebowych,
8. wydawanie zezwoleń na postawienie nagrobka,
9. zapewnienie prawidłowego funkcjonowania wszystkich urządzeń znajdujących się na cmentarzach.
10. Pobieranie opłat za korzystanie z cmentarza i usługi cmentarne, wysokość których określa odrębne Zarządzenie Burmistrza Gminy i Miasta Gryfów Śląski.
11. Administrator cmentarza upoważniony jest do kontrolowania pojazdów wwożących i wywożących ładunki na terenie cmentarza.
12. Likwidacja grobu winna być poprzedzona informacją umieszczoną na grobie oraz tablicy informacyjnej na co najmniej 3 miesiące przed terminem likwidacji.
III. Obowiązki korzystających z cmentarzy komunalnych:
1. dokonywanie opłat obowiązujących na cmentarzach komunalnych (potwierdzone odpowiednim dokumentem wystawionym przez administratora cmentarza),
2. utrzymanie ładu i porządku wokół grobu,
3. Wszelkie prace na terenie cmentarza wykonywane przez zakłady pogrzebowe, kamieniarskie itp. wymagają uzgodnienia z administratorem cmentarza.
4. firmy obsługujące uroczystości pogrzebowe zobowiązane są do:
– dbałości o urządzenia cmentarne z których korzystają,
– nieniszczenia grobów i nagrobków już istniejących,
– nieniszczenia zieleni,
5. firmy przygotowujące groby, nagrobki i grobowce:
– ponoszą całkowitą odpowiedzialność za szkody powstałe na skutek ich działań i zobowiązane są do pokrycia kosztów ich naprawy,
– ziemię wydobytą z miejsca pod grobowiec należy wywieźć z cmentarza,
6. Składowanie nieczystości odbywać się może wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych.
7. Umieszczanie ławek oraz obsadzanie grobów krzewami dopuszczalne jest wyłącznie w granicach wykupionego miejsca pochówku.
8. Umieszczanie reklam, ogłoszeń itp. dozwolone jest wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych i po uzyskaniu zgody administratora cmentarza.
9. Wjazd na cmentarz jest dopuszczalny po uzyskaniu zgody administratora cmentarza.
IV. Na terenie cmentarza zakazuje się:
1. zakłócania ciszy, porządku i powagi miejsca,
2. zrywania kwiatów i niszczenia zieleni,
3. niszczenia urządzeń cmentarnych i nagrobków,
4. wprowadzania zwierząt,
5. przebywania w stanie nietrzeźwym i spożywania alkoholu,
6. przebywania dzieci w wieku przedszkolnym bez opieki dorosłych.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Gryfów Śląski.
§ 3
Upoważnia się Burmistrza Gminy i Miasta Gryfów Śląski do ustalenia cennika za korzystanie z cmentarzy komunalnych i usługi cmentarne, przy uwzględnieniu, że pobierane opłaty uwzględniać będą koszty utrzymania cmentarzy.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCA |
RADY MIEJSKIEJ |
BOŻENA RAUBO |