1304

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ GMINY GRYFÓW ŚLĄSKI

z dnia 2 marca 2004 r.

w sprawie Regulaminu Cmentarzy Komunalnych na terenie gminy i miasta
Gryfów Śląski

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 13, art. 18 ust. 1 i art. 40 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity
Dz. U. Nr 142, poz.1591 z 2001 roku późniejszymi zmianami) Rada Miejska Gminy Gryfów Śląski uchwala, co następuje:

§ 1

Wprowadza się Regulamin Cmentarzy Komunalnych Miasta i Gminy Gryfów Śląski:

REGULAMIN CMENTARZY KOMUNALNYCH

GMINY GRYFÓW ŚLĄSKI

I. Cmentarze komunalne na terenie Gminy Gryfów Śląski stanowią mienie gminne.

1. Cmentarzem w Gryfowie Śląskim przy ul. Osiedle Horyzont administruje Zakład Budżetowy Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Gryfowie Śląskim:

– siedziba i adres administratora Cmentarza Komunalnego w Gryfowie Śląskim: Zakład Budżetowy Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Gryfów Śląski, ul. Floriańska 1, biuro administracji cmentarzy czynne jest w dni robocze w godz. 8:00–14:00

2. Cmentarzem położonym w Krzewiu Wielkim administruje Rada Sołecka Wsi Krzewie Wielkie

– siedziba i adres administracji: Krzewie Wielkie 74

3. Cmentarzem Komunalnym w Młyńsku administruje Rada Sołecka Wsi Młyńsko

– siedziba i adres administracji: Młyńsko 78

4. Cmentarzem Komunalnym w Uboczu administruje Rada Sołecka Wsi Ubocze

– siedziba i adres administracji: Ubocze 115

II. Obowiązki Administratora:

1. prowadzenie księgi wieczystej osób pochowanych na cmentarzach w układzie rocznikowym,

2. prowadzenie księgi grobów,

3. prowadzenie alfabetycznego spisu osób pochowanych na cmentarzach w układzie rocznikowym,

4. przyjmowanie zwłok do pochowania na cmentarz komunalny po uprzednim przedstawieniu karty zgonu, zawierającej adnotację Urzędu Stanu Cywilnego o zarejestrowaniu zgonu,

5. wyznaczanie miejsca na groby i miejsca rezerwacji na przyszłe pochówki,

6. przygotowanie i udostępnianie kaplicy dla ceremonii pogrzebowych,

7. utrzymanie ładu i porządku na głównych alejkach cmentarza oraz w pomieszczeniach i obiektach pogrzebowych,

8. wydawanie zezwoleń na postawienie nagrobka,

9. zapewnienie prawidłowego funkcjonowania wszystkich urządzeń znajdujących się na cmentarzach.

10. Pobieranie opłat za korzystanie z cmentarza i usługi cmentarne, wysokość których określa odrębne Zarządzenie Burmistrza Gminy i Miasta Gryfów Śląski.

11. Administrator cmentarza upoważniony jest do kontrolowania pojazdów wwożących i wywożących ładunki na terenie cmentarza.

12. Likwidacja grobu winna być poprzedzona informacją umieszczoną na grobie oraz tablicy informacyjnej na co najmniej 3 miesiące przed terminem likwidacji.

III. Obowiązki korzystających z cmentarzy komunalnych:

1. dokonywanie opłat obowiązujących na cmentarzach komunalnych (potwierdzone odpowiednim dokumentem wystawionym przez administratora cmentarza),

2. utrzymanie ładu i porządku wokół grobu,

3. Wszelkie prace na terenie cmentarza wykonywane przez zakłady pogrzebowe, kamieniarskie itp. wymagają uzgodnienia z administratorem cmentarza.

4. firmy obsługujące uroczystości pogrzebowe zobowiązane są do:

– dbałości o urządzenia cmentarne z których korzystają,

– nieniszczenia grobów i nagrobków już istniejących,

– nieniszczenia zieleni,

5. firmy przygotowujące groby, nagrobki i grobowce:

– ponoszą całkowitą odpowiedzialność za szkody powstałe na skutek ich działań i zobowiązane są do pokrycia kosztów ich naprawy,

– ziemię wydobytą z miejsca pod grobowiec należy wywieźć z cmentarza,

6. Składowanie nieczystości odbywać się może wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych.

7. Umieszczanie ławek oraz obsadzanie grobów krzewami dopuszczalne jest wyłącznie w granicach wykupionego miejsca pochówku.

8. Umieszczanie reklam, ogłoszeń itp. dozwolone jest wyłącznie w miejscach do tego wyznaczonych i po uzyskaniu zgody administratora cmentarza.

9. Wjazd na cmentarz jest dopuszczalny po uzyskaniu zgody administratora cmentarza.

IV. Na terenie cmentarza zakazuje się:

1. zakłócania ciszy, porządku i powagi miejsca,

2. zrywania kwiatów i niszczenia zieleni,

3. niszczenia urządzeń cmentarnych i nagrobków,

4. wprowadzania zwierząt,

5. przebywania w stanie nietrzeźwym i spożywania alkoholu,

6. przebywania dzieci w wieku przedszkolnym bez opieki dorosłych.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Gryfów Śląski.

§ 3

Upoważnia się Burmistrza Gminy i Miasta Gryfów Śląski do ustalenia cennika za korzystanie z cmentarzy komunalnych i usługi cmentarne, przy uwzględnieniu, że pobierane opłaty uwzględniać będą koszty utrzymania cmentarzy.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCA

RADY MIEJSKIEJ

BOŻENA RAUBO