REGULAMIN KOMISJI ETYKI
§ 1
1. Do niniejszego regulaminu mają zastosowanie przepisy definicyjne § 1 Statutu Miasta Lubań.
2. Ilekroć mowa o Komisji Etyki, rozumieć przez to należy Komisję Etyki Rady Miasta Lubań.
§ 2
Dla zbadania skarg na radnych w sprawie naruszenia podstawowych obowiązków wynikających ze ślubowania, jakie radni składają przed przystąpieniem do wykonywania mandatu, oraz naruszenia przez nich przepisów antykorupcyjnych powołuje się Komisję Etyki.
§ 3
1. Komisja Etyki jest Komisją doraźną powoływaną przez Radę, w skład której wchodzą przedstawiciele wszystkich klubów.
2. W uchwale Rada określa skład osobowy ze wskazaniem przewodniczącego Komisji Etyki i czas jej działania.
3. Orzeczenie Komisji Etyki przedstawiane jest podczas sesji Rady, ale jego upublicznienie wymaga zgody zainteresowanego, którego to dotyczy.
§ 4
1. Dla rozpatrzenia skargi na radnego i zbadania zarzutów Komisja Etyki przeprowadza postępowania wyjaśniające, wysłuchuje stron i wydaje orzeczenie w formie uchwały.
2. W wyniku rozpatrzenia skargi Komisja Etyki może:
1) oddalić skargę,
2) zwrócić radnemu uwagę,
3) udzielić radnemu upomnienia.
3. Od orzeczenia Komisja Etyki radnemu przysługuje – w terminie czternastu dni od jego doręczenia – prawo odwołania do Rady.
§ 5
1. Organy miasta i wszystkie jednostki podległe Radzie Miasta zobowiązane są udzielić wszelkiej niezbędnej pomocy członkom Komisji Etyki.
2. Działanie Komisji Etyki nie powinno zakłócać toku pracy tych organów i jednostek.
§ 6
1. Wszystkie materiały Komisji Etyki mają charakter poufny i po zakończeniu postępowania składane są w zapieczętowanych kopertach w Biurze Rady i ulegają zniszczeniu wraz z zakończeniem kadencji Rady.
2. Członków Komisji Etyki obowiązuje zachowanie całkowitej tajemnicy w sprawach, które badają.
3. Z tytułu wykonywania zadań członka Komisji Etyki radny powołany do składy orzekającego ponosi odpowiedzialność wyłącznie przed Radą Miasta.
§ 7
Zmiany w niniejszym regulaminie następują na wniosek Rady Miasta w trybie przyjętym dla jego uchwalenia.