R o z d z i a ł 4
Zasady kształtowania układu komunikacyjnego i lokalizacji miejsc postojowych
§ 7
1. Przebieg oraz klasyfikację dróg i ulic określają rysunki planu i uchwała.
2. Układ ulic i dróg tworzą:
1) droga krajowa nr 39 o klasie technicznej zbiorczej ”Z” (do czasu budowy obejścia plan zachowuje klasę techniczną główną “G”),
2) rezerwa terenu dla drogi krajowej nr 39 o klasie technicznej głównej – “G”,
3) rezerwa terenu dla drogi wojewódzkiej nr 395 o klasie technicznej głównej – “G”,
4) drogi i ulice o klasie technicznej lokalnej ”L”,
5) drogi i ulice o klasie technicznej dojazdowej ”D”,
6) drogi i ulice pieszo-jezdne – “KJ”.
3. Układ komunikacji drogowej uzupełniają drogi wewnętrzne.
4. Minimalna szerokość jezdni winna wynosić:
1) droga główna: 7,0 m,
2) droga i ulica zbiorcza: 6,0 m,
3) droga i ulica lokalna: 5,0 m,
4) droga i ulica dojazdowa: 4,5 m na terenie zabudowy i 5,0 m poza terenem zabudowy,
5) ulica pieszo-jezdna: 4,5 m do 5,0 m,
6) droga wewnętrzna: od 4,5 m do 5,0 m.
5. Minimalna szerokość linii rozgraniczających winna wynosić:
1) droga główna: 25,0 m,
2) droga i ulica zbiorcza: 20,0 m,
3) droga i ulica lokalna: 12,0 m na terenie zabudowy i 15,0 m poza terenem zabudowy,
4) ulica dojazdowa: 10,0 m na terenie zabudowy i 15,0 m poza terenem zabudowy.
6. Minimalna odległość linii zabudowy dla nowo projektowanej zabudowy winna wynosić:
1) droga główna: 30,0 m dla obiektów wrażliwych na szkodliwy wpływ ruchu samochodowego i 8 m dla pozostałych obiektów,
2) droga i ulica zbiorcza: 8,0 m na terenie zabudowy, 20,0 m poza terenem zabudowy,
3) droga i ulica lokalna: 6,0 m na terenie zabudowy i 15,0 m poza terenem zabudowy,
4) droga i ulica dojazdowa: 6,0 m na terenie zabudowy i 15,0 m poza terenem zabudowy,
5) ulice pieszo-jezdne i wewnętrzne: 6,0 m.
7. Rezerwowane tereny dla dróg krajowej i wojewódzkiej do czasu ich realizacji pozostają w użytkowaniu zgodnie z dotychczasowym przeznaczeniem.
§ 8
1. Adaptuje się istniejącą obsługę terenów i działek z drogi “G”. Dopuszczenie nowych zjazdów możliwe tylko za zgodą zarządcy drogi.
2. Dopuszcza się konieczne poszerzenia pasów drogowych na cele związane z poprawą bezpieczeństwa ruchu i użytkowników terenów przylegających do drogi oraz ochrony zdrowia ludzi.
3. W obrębie przekroju ulicznego i drogowego, w uzgodnieniu z zarządcą drogi, w zależności od klasy ulicy lub drogi, zaleca się realizację ścieżek rowerowych, miejsc postojowych oraz pasów zieleni na warunkach określonych w przepisach szczególnych.
4. Przy budowie, przebudowie i modernizacji ulic należy uwzględnić zasady lokalizacji sieci infrastruktury technicznej wynikające z przepisów szczególnych
§ 9
1. W granicach działek budowlanych, należy zapewnić odpowiednią do potrzeb i przepisów szczególnych liczbę miejsc postojowych.
2. Minimalną liczbę miejsc postojowych na działkach budowlanych należy ustalić w oparciu o następujące wskaźniki:
1) na terenach zabudowy mieszkaniowej – 1 mp/1 mieszkanie,
2) na terenach usług:
a) sale widowiskowe, klu- kultury |
- 1 m.p./10 miejsc |
b) biura, urzędy |
- m.p./50 m2 p.u. |
c) obiekty sportowo- -rekreacyjne, sale wi- dowiskowe |
- 1 m.p./10 użyt-kowników |
d) przychodnie zdrowia |
- 1 m.p./100 m2p.u. |
e) pensjonaty, motele i inne obiekty turys- tyczne |
- 1 m.p./4 łóżka |
f) restauracje, kawiarnie |
- 1 m.p./5 miejsckonsumpcyjnych |
g) obiekty handlowe |
- 1 m.p./50m2 p.u. |
2. W bilansie miejsc postojowych dopuszcza się uwzględnienie przyulicznych miejsc postojowych za zgodą zarządcy drogi.
3. Wydzielenie drogi wewnętrznej lub ustanowienie służebności drogowej dla obsługi działek niemających dostępu do drogi publicznej winno uwzględniać warunki wynikające z obowiązujących przepisów szczególnych oraz parametry określone w niniejszej uchwale.
§ 10
Ustala się następujące tereny do wytyczenia ścieżek rowerowych:
1. tereny drogi klasy “L” biegnącej z Piotrowic przez Pęcz do Strzelina – wyłącznie za zgodą i na warunkach określonych przez zarządcę drogi,
§ 11
1. W zakresie zasad obsługi komunikacyjnej terenów plan utrzymuje istniejący układ komunikacji kolejowej, na który składa się linia kolejowa nr 276 relacji Wrocław – Międzylesie – granica państwa, o znaczeniu pierwszorzędnym, na odcinkach dwutorowa, zelektryfikowana.
2. Minimalna odległość linii zabudowy dla nowo projektowanej zabudowy winna wynosić 10 m od granicy obszaru kolejowego oraz 20 m od skrajnych torów.
3. Na terenach przemysłu i działalności gospodarczej wyklucza się działalność związaną z produkcją i obrotem substancjami łatwopalnymi, wybuchowymi, żrącymi i pylącymi stanowiącymi potencjalne zagrożenie dla ruchu kolejowego.
4. Place składowe, dojazdy manewrowe oraz parkingi bezpośrednio przyległe do od obszaru kolejowego winny być utwardzone, ze spadkiem w kierunku przeciwnym od terenu kolei.