1028 UCHWAŁA RADY GMINY RUDNA z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie budżetu Gminy Rudna na 2004 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 109 i 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 ze zm.) uchwala się, co następuje: |
§ 1
1. Dochody budżetu gminy w wysokości 23 723 565,00 zł
z tego:
1) wpływy z podatków i opłat 13 425 543,00 zł
2) udziały we wpływach z po datku dochodowego od osób fizycznych i z podatku od osób prawnych 1 297 000,00 zł
3) dochody z majątku gminy 205 561,00 zł
4) spadki, zapisy i darowizny na rzecz gminy 3 000 000,00 zł
5) dochody uzyskiwane przez gminne jednostki budżetowe oraz wpłaty od gminnych zakładów budżetowych 274 070,00 zł
6) odsetki od nieterminowo przekazywanych należności stanowiących dochody gminy 16 300,00 zł
7) odsetki od środków finansowych gromadzonych na rachunkach bankowych gminy 787 291,00 zł
8) odpis dochodów uzyskiwanych na rzecz budżetu państwa w związku z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami 1 154,00 zł
9) dotacje celowe na zadania z zakresu administracji rządowej i inne zadania zlecone ustawami 492 976,00 zł
10) inne dochody należne gminie 4 074,00 zł
11) subwencja ogólna z budżetu państwa 4 039 596,00 zł z tego:
– część oświatowa 4 039 596,00 zł
12) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych 80 000,00 zł
13) dotacje z funduszy celowych 100 000,00 zł
z tego:
Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej 100 000,00 zł
Podział dochodów w układzie działów klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
2. Wydatki budżetu gminy w wysokości 22 923 565,00 zł
z tego:
1) wydatki bieżące 18 257 752,00 zł
w tym:
– wynagrodzenia i pochodne od tych wynagrodzeń 7 076 275,00 zł
– dotacje 3 130 845,00 zł
– wydatki na obsługę długu gminy 63 300,00 zł
– wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę –
– wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych 85 628,00 zł
2) wydatki majątkowe 4 665 813,00 zł
z tego:
– wydatki na finansowanie inwestycji jednostek budżetowych 4 119 000,00 zł
w tym: na inwestycje realizowane na podstawie porozumienia z innymi jednostkami samorządu terytorialnego 701 000,00 zł
-
dotacje na inwestycje zakładu budżetowego 246.813,00 zł– dotacje na inwestycje innych jednostek organizacyjnych 150 000,00 zł
– pomoc finansowa na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych Powiatu Lubin 150 000,00 zł
Podział wydatków budżetowych w układzie działów klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
3. Dochody budżetu gminy w układzie działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr 2 uchwały budżetowej.
4. Wydatki budżetu gminy w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr 3 uchwały budżetowej.
§ 2
1. Nadwyżka budżetu gminyw wysokości 800 000,00 zł
2. Nadwyżkę budżetową przeznacza się na spłatę zadłużenia gminy z tytułu kredytu bankowego.
§ 3
1. Przychody budżetu gminy w wysokości 300 000,00 zł
z tego:
– wolne środki: nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikająca z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych 300 000,00 zł
2. Rozchody budżetu gminy w wysokości 1 100 000,00 zł
z tego:
a) spłata kredytów bankowych w kwocie 1 100 000,00 zł
3. Szczegółowy podział przychodów i rozchodów budżetu w 2004 r. zawiera załącznik nr 4 do niniejszej uchwały budżetowej.
§ 4
1. Wyodrębnia się dochody i wydatki związane z realizacją przez gminę zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 516 061,00 zł
2. Szczegółowy podział dochodów i wydatków wyodrębnionych w ust. 1, określa załącznik nr 5 do uchwały.
§ 5
1. Przychody i wydatki zakładów budżetowych i środków specjalnych w następujących kwotach:
1. Przychody w wysokości 4 814 828,00 zł w tym:
dotacje z budżetu gminy 1 565 358,00 zł z tego:
– dotacje przedmiotowe dla zakładu budżetowego 1 318 545,00 zł
– dotacje na inwestycje zakładu budżetowego 246 813,00 zł
2. Wydatki w wysokości 4 757 782,00 zł
w tym:
– wynagrodzenia i pochodne od tych wynagrodzeń 2 528 000,00 zł
– wpłaty do budżetu 1 000,00 zł
– wydatki na inwestycje 246 813,00 zł
2. Szczegółowy podział kwot określonych w ust. 1 na jednostki – zakłady budżetowe i środki specjalne jednostek budżetowych w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej wyszczególnia załącznik nr 6 do uchwały budżetowej.
§ 6
1. Dotacje z budżetu gminy w wysokości 3 527 658,00 zł
z tego:
1.1) na realizację zadań bieżących 3 130 845,00 zł
1.2) na realizację inwestycji 396 813,00 zł
a) innych jednostek organizacyjnych 150 000,00 zł
b) zakładu budżetowego 246 813,00 zł
2. Z łącznej kwoty dotacji na realizację zadań bieżących wyodrębnia się
1) dotacje podmiotowe w wysokości 1 812 300,00 zł
2) dotacje przedmiotowe dla zakładu budżetowego w wysokości 1 318 545,00 zł
3. Zakres i kwoty dotacji przedmiotowych 1 318 545,00 zł
z tego:
1) dostarczanie wody z gminnych urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę – 199 000 m3 348 250,00 zł
2) wprowadzenie ścieków do gminnych zbiorczych urządzeń kanalizacyjnych – 182 700 m3 685 125,00 zł
3) eksploatacja lokali mieszkalnych oddanych w najem 3 504 m2 (miesięcznie) 117 734,00 zł
4) usuwanie i unieszkodliwianie odpadów komunalnych – 3 600 m3 167 436,00 zł
5) niedobór z rozliczenia dotacji za rok 2003 0,00 zł
4. Wyszczególnienie kwot dotacji podmiotowych oraz podmiotów, którym zostaną przekazane, zawiera załącznik nr 7 uchwały budżetowej.
5. Kwoty dotacji przedmiotowych dla zakładów budżetowych, ustalonych według stawek jednostkowych w odrębnej uchwale, zawiera załącznik nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 7
Przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej w następujących kwotach:
1. Przychody 13 450 000,00 zł w tym dotacje z budżetu 0
2. Wydatki 14 215 916,00 zł
Szczegółowy podział przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w układzie działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej – z wyodrębnieniem celów ustawowych, wydatków majątkowych i bieżących oraz zadań – zawiera załącznik nr 8 i 9 do uchwały.
§ 8
1. W wydatkach budżetu gminy wyodrębnia się środki własne sołectw w wysokości 1 659,00 zł
2. Zestawienie wydatków jednostek pomocniczych gminy w 2004 roku zawiera załącznik nr 11 do niniejszej uchwały.
§ 9
Rezerwy budżetowe ogółem w wysokości 10 127,00 zł
w tym:
– ogólną rezerwę budżetową na wydatki nieprzewidziane w wysokości do 1% wydatków budżetu gminy 10 127,00 zł
§ 10
Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w 2004 roku finansowanych z budżetu gminy zawiera załącznik nr 10 uchwały budżetowej.
§ 11
1. Upoważnia się Wójta Gminy:
a) do dokonywania zmian w planie wydatków budżetu gminy w zakresie przenoszenia wydatków między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej w ramach działu,
b) do przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowych wydatków między paragrafami klasyfikacji budżetowej w ramach rozdziału kierownikom gminnych jednostek budżetowych.
2. Przeniesienia wydatków, o których mowa w pkt 1 lit. a i b nie mogą:
a) zwiększać planowanych wydatków na wynagrodzenia,
b) zmieniać planowanych wydatków na finansowanie inwestycji jednostek budżetowych, z wyłączeniem przeniesień między zadaniami dokonywanych w ramach rozdziału,
c) zmieniać kwot dotacji określonych w § 6.
§ 12
1. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru budżetu gminy w wysokości 600.000,00 złotych.
2. Upoważnia się Wójta Gminy do zaciągania kredytu krótkoterminowego i pożyczek krótkoterminowych do kwoty 600 000,00 z, do spłat zobowiązań Gminy do kwoty 1 700 000,00 zł oraz do lokowania wolnych środków budżetowych.
§ 13
Przyjmuje się prognozę długu gminy, która stanowi załącznik nr 12 do uchwały budżetowej.
§ 14
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2004 r. i podlega podaniu do publicznej wiadomości przez ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przez rozplakatowanie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.
PRZEWODNICZĄCY RADY |
JERZY STANKIEWICZ |
Załączniki - informacja