886 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ WROCŁAWIA z dnia 15 stycznia 2004 r. w sprawie budżetu Miasta na 2004 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d), pkt 10 oraz art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami), art. 12 pkt 5 i pkt 8 lit. d) i pkt 9 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 ze zmianami), art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 r. - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872 ze zmianami), art. 109, art. 110 ust. 1 i 2, art. 112, art. 116 ust. 3 i 4, art. 118 ust. 1, art. 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 ze zmianami) oraz art. 420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 ze zmianami) Rada Miejska Wrocławia uchwala, co następuje: |
§ 1
1. Dochody budżetu miasta
w wysokości - 1.732.097.910 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
2. Wydatki budżetu miasta
w wysokości - 1.760.220.310 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2,
z tego:
1) wydatki bieżące, w tym: - 1.377.704.410 zł,
a) wydatki na wynagrodzenia osobowe wraz z pochodnymi - 516.271.155 zł,
b) wydatki na dodatkowe wynagrodzenie roczne wraz z pochodnymi - 41.338.855 zł,
c) wpłata do budżetu państwa - 19.927.355 zł,
d) dotacje na pierwsze wyposażenie w środki obrotowe - 620.000 zł,
e) dotacje przedmiotowe - 4.034.800 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4,
f) dotacje podmiotowe - 78.130.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5,
g) dotacje dla podmiotów nie zaliczonych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku - 22.135.400 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6,
h) dotacja celowa na zadania realizowane na podstawie porozumienia między jednostkami samorządu terytorialnego - 3.000.000 zł,
i) środki wyodrębnione do dyspozycji Rad Osiedli - 1.900.230 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9,
j) wydatki związane z obsługą kredytów i pożyczek - 41.200.000 zł,
2) wydatki majątkowe - 382.515.900 zł,
z tego:
a) wydatki inwestycyjne - 382.215.900 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 3,
b) udziały w spółkach - 300.000 zł,
3. Deficyt budżetu miasta (1-2) w wysokości - 28.122.400 zł.
§ 2
1. Spłata zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w łącznej kwocie 76.099.600 zł nastąpi z dochodów miasta.
2. Źródłem sfinansowania wydatków nieznajdujących pokrycia w planowanych dochodach w wysokości 104.222.000 zł będzie:
a) kredyt z banku krajowego w wysokości 100.638.200 zł,
b) pożyczka z Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju w wysokości 3.583.800 zł.
3. Szczegółowy podział przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu oraz spłatą zobowiązań Miasta zawiera załącznik nr 10.
4. Prognozę kwoty długu miasta na lata 2004-2015 przedstawia załącznik nr 12.
§ 3
1. Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi przedstawia załącznik nr 11.
2. Plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych, środków specjalnych i gospodarstw pomocniczych na 2004 rok przedstawia załącznik nr 7.
3. Plany przychodów i wydatków funduszy celowych na 2004 rok przedstawia załącznik nr 8.
§ 4
1. Wyodrębnia się wydatki na finansowanie zadań zleconych i powierzonych miastu oraz dotacje celowe związane z realizacją tych zadań w wysokości 43.640.942 zł, z tego:
1) zadania zlecone - 43.398.942 zł,
2) zadania powierzone - 242.000 zł.
2. Określa się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej podlegające przekazaniu do budżetu państwa w wysokości 27.868.251 zł.
§ 5
Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 7.500.000 zł i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 7.500.000 zł.
§ 6
1. Ustala się ogólną rezerwę budżetową w wysokości 11.500.000 zł.
2. Ustala się rezerwy celowe w wysokości 33.000.000 zł, z przeznaczeniem na:
1) zmiany organizacyjne w Urzędzie Miejskim - 1.000.000 zł,
2) zakup i zamiany nieruchomości oraz odszkodowania związane z gospodarką nieruchomościami - 11.000.000 zł,
3) zadania współfinansowane ze środków Unii Europejskiej - 13.000.000 zł,
4) wsparcie inwestycji na terenie miasta - 8.000.000 zł.
§ 7
Upoważnia się Prezydenta Miasta do:
1) zaciągania długu w wysokości 104.222.000 zł oraz do spłaty zobowiązań miasta w wysokości 76.099.600 zł;
2) dokonywania przeniesień wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działów klasyfikacji budżetowej w budżecie miasta, z wyjątkiem przeniesień wydatków inwestycyjnych powyżej kwoty 500.000 zł;
3) przekazania kierownikom jednostek organizacyjnych miasta uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków między paragrafami w ramach ich planów finansowych, z wyjątkiem wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz wydatków inwestycyjnych i remontowych.
§ 8
Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych w kwocie 100.000.000 zł, zaciąganych przez Prezydenta Miasta na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru środków finansowych.
§ 9
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 10
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2004 r.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIEJSKIEJ |
STANISŁAW HUSKOWSKI |
Załączniki - informacja