R o z d z i a ł III

USTALENIA DLA TERENÓW KOMUNIKACJI

§ 16

1. Ustala się linie rozgraniczające terenów przeznaczonych na komunikację i przedstawia się je na rysunkach planu.

2. Tereny przeznaczone na cele komunikacji to: tereny linii kolejowej, tereny dróg powiatowych i tereny dróg publicznych gminnych dojazdowych i ciągów pieszo-jezdnych.

3. Na całym obszarze zainwestowania dopuszcza się prowadzenie dróg wewnętrznych pod warunkiem zachowania ustaleń planu, a w szczególności określonych zasad podziału na działki budowlane.

4. W przypadku wystąpienia czynników uciążliwych poza granicami wyznaczonych terenów komunikacji, sposób wykorzystania gruntów i nieruchomości objętych uciążliwościami oraz sposób ochrony interesów osób trzecich będzie wynikać z decyzji opartych o obowiązujące przepisy szczególne i odrębne.

§ 17

Ustalenia dla terenów komunikacji kolejowej.

1. Przez obszar opracowania przebiega linia kolejowa nr 355, pierwszorzędna, jednotorowa, zelektryfikowana, państwowego znaczenia, relacji Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie przez Międzybórz Sycowski.

2. Przedsięwzięcia na obszarze kolejowym wymagają sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z przepisami szczególnymi i odrębnymi.

3. Wszystkie skrzyżowania dróg z linią kolejową w jednym poziomie wymagają zachowania parametrów trójkąta widoczności zgodnie z przepisami szczególnymi i odrębnymi bez względu na kategorię przejazdu. Budowa, modernizacja, utrzymanie i ochrona skrzyżowań dróg z liniami kolejowymi należy do zarządcy kolei zgodnie z przepisami szczególnymi i odrębnymi.

§ 18

Ustalenia dla terenów dróg publicznych.

1. Drogi powiatowe:

1) Droga powiatowa nr 13 427, Komorów – Bąków, (Królewska Wola – Dziesławice) (obecnie posiadająca parametry drogi lokalnej) oznaczona symbolem 1KZ1/2. Droga jest osią komunikacyjną obszaru zainwestowania i obsługuje bezpośrednio tereny przyległe.

Ustala się dla niej parametry jak dla drogi zbiorczej:

a) szerokość pasa drogowego wynosi 17- 20 m,

b) w liniach rozgraniczających drogi na terenie zabudowy przewiduje się ścieżkę pieszo-ro-werową,

c) minimalna odległość nowej zabudowy od krawędzi jezdni wynosi:

na obszarze zabudowy ciągłej i skupionej - 10 m,

na obszarze niezabudowanym – 20 m.

Działki budowlane graniczące z tą drogą i jednocześnie z inną drogą publiczną powinny uzyskać wjazd od innej drogi.

2) Droga powiatowa nr 13 426 Bukowina Sycowska – Ose o parametrach drogi lokalnej, oznaczona symbolem 1KL 1/2, dla której zachowuje się istniejące parametry:

a) szerokość w liniach rozgraniczających od 12 do 24 m,

b) minimalna odległość nowej zabudowy od krawędzi jezdni wynosi:

na obszarze zabudowy ciągłej i skupionej - 10 m,

na obszarze niezabudowanym – 20 m.

2. Drogi gminne publiczne.

1) drogi o parametrach dróg dojazdowych, oznaczone symbolem KD.

Minimalna odległość nowej zabudowy od krawędzi jezdni – 6m.

Lp.

Symbol

Lokalizacja

Parametry

Uwagi

1

2

3

4

5

1.

1KD

modernizacja i dwustronne poszerzenie części drogi

nr 239

szerokość 11 m,

jezdnia 6,5–7,0 m,

obustronne chodniki

dominujący udział ruchu
pojazdów związanych

z działalnością gospodarczą

2.

2KD

droga projektowana

dz. nr 55 i cz. dz. 52

przy terenie kolei

szerokość od 11 do 15 m,

jezdnia 6,5- 7,0 m, jednostronny chodnik

łączy drogę 1KZ ze stacją

kolejową

3.

3KD

istniejąca droga nr dz. 245

szerokość od 12 do 15 m,

jezdnia, chodnik ze ścieżką

rowerową

 

4.

4KD

modernizacja i poszerzenie drogi nr dz. 248

szerokość – 10 m,

jezdnia, chodnik ze ścieżką

rowerową

łączy tereny stacji kolejowej

z drogą powiatową

5.

5KD

modernizacja, poszerzenie

i przedłużenie drogi

nr dz. 89/3

szerokość – 10 m,

jezdnia, obustronne chodniki

obsługuje projektowane tereny usług publicznych

i mieszkalnictwa

6.

6KD

modernizacja istniejącej drogi nr dz. 82/4

szerokość – 11 m,

jezdnia, pas zieleni, chodnik ze ścieżką rowerową

prowadzi do cmentarza

komunalnego

7.

7KD

poszerzenie i modernizacja istniejącej drogi nr dz. 256

szerokość – 10 m,

jezdnia, obustronne chodniki

 

cd. tabeli

1

2

3

4

5

8.

8KD

istniejąca droga nr dz. 260

ze względu na położenie

w strefie ochrony konserwatorskiej zachowuje się istniejącą szerokość – 6- 8 m

plac do zawracania 20x20 m, wykształca się na terenie

działek nr 111/1 i 121/1

9.

9KD

modernizacja i poszerzenie część dróg nr dz. 271 i 269

szerokość – 10 m,

jezdnia, jednostronny chodnik

obsługuje teren eksploatacji kopaliny i usług komercyjnych, dominujący udział ruchu

pojazdów związanych

z działalnością gospod.

10.

10 KD

poszerzenie i modernizacja drogi nr dz. 265

szerokość – 10 m,

jezdnia, obustronne chodniki

 

2) ciągi pieszo-jezdne o szerokości w liniach rozgraniczających minimum 5 m, zakończone placem do zawracania, oznaczone symbolem Kpj.

Lp.

Symbol

Lokalizacja

Parametry

Uwagi

1.

1Kpj

część drogi nr dz. 241/1

zachowuje się istniejącą

szerokość około 6 m

plac do zawracania wykształca się na terenie działki 20/15

2.

2Kpj

część drogi nr dz. 253

zachowuje się istniejącą

szerokość około 5 m

plac do zawracania wykształca się na terenie działki 51/1

3.

3Kpj

część drogi nr dz. 249/1

zachowuje się istniejący przebieg, szerokość zmienna

droga na terenie objętym ochroną konserwatorską

4.

4Kpj

cz. drogi nr dz. 82/4 i cz. drogi nr dz. 255/2 249/1

zachowuje się istniejącą

szerokość około 7 m

łączy drogi 6KD i 7KD

5.

5Kpj

droga nr dz. 259/1

szerokość 5 m, na odcinku

w pobliżu drogi KL dwustronnie poszerzyć

 

6.

6Kpj

część drogi nr dz. 261

zachowuje się istniejącą

szerokość około 8 m

 

7.

7Kpj

część drogi nr dz. 264

zachowuje się istniejącą

szerokość około 6 m

plac do zawracania wykształca się na terenie działki 144/5

8.

8Kpj

część drogi nr dz. 267

zachowuje się istniejącą

szerokość około 6 m

droga prowadzi do Oskiej Piły

3. Podmioty prowadzące działalność gospodarczą są zobowiązane do udziału w kosztach budowy, modernizacji oraz utrzymania dróg, zgodnie z przepisami szczególnymi i odrębnymi.

4. Budowa, modernizacja, utrzymanie i ochrona skrzyżowań dróg z liniami kolejowymi należy do zarządcy kolei zgodnie z przepisami szczególnymi i odrębnymi.

5. Celem zapewnienia budowy i modernizacji dróg i ulic na terenie wyznaczonym liniami rozgraniczającymi ustala się:

1) zakaz wznoszenia trwałych obiektów kubaturowych,

2) dopuszcza się remonty i modernizację istniejących obiektów bez prawa ich rozbudowy, w trybie przewidzianym przepisami szczególnymi,

3) dopuszcza się budowę obiektów tymczasowych na warunkach określonych w przepisach szczególnych.

6. Na obszarach zabudowanych w liniach rozgraniczających ulic mogą być lokalizowane urządzenia związane z obsługą komunikacji, takie jak: zatoki, parkingi, kioski, elementy małej architektury i reklamy w trybie obowiązujących przepisów.