R o z d z i a ł III
USTALENIA DLA TERENÓW KOMUNIKACJI
§ 16
1. Ustala się linie rozgraniczające terenów przeznaczonych na komunikację i przedstawia się je na rysunkach planu.
2. Tereny przeznaczone na cele komunikacji to: tereny linii kolejowej, tereny dróg powiatowych i tereny dróg publicznych gminnych dojazdowych i ciągów pieszo-jezdnych.
3. Na całym obszarze zainwestowania dopuszcza się prowadzenie dróg wewnętrznych pod warunkiem zachowania ustaleń planu, a w szczególności określonych zasad podziału na działki budowlane.
4. W przypadku wystąpienia czynników uciążliwych poza granicami wyznaczonych terenów komunikacji, sposób wykorzystania gruntów i nieruchomości objętych uciążliwościami oraz sposób ochrony interesów osób trzecich będzie wynikać z decyzji opartych o obowiązujące przepisy szczególne i odrębne.
§ 17
Ustalenia dla terenów komunikacji kolejowej.
1. Przez obszar opracowania przebiega linia kolejowa nr 355, pierwszorzędna, jednotorowa, zelektryfikowana, państwowego znaczenia, relacji Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie przez Międzybórz Sycowski.
2. Przedsięwzięcia na obszarze kolejowym wymagają sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z przepisami szczególnymi i odrębnymi.
3. Wszystkie skrzyżowania dróg z linią kolejową w jednym poziomie wymagają zachowania parametrów trójkąta widoczności zgodnie z przepisami szczególnymi i odrębnymi bez względu na kategorię przejazdu. Budowa, modernizacja, utrzymanie i ochrona skrzyżowań dróg z liniami kolejowymi należy do zarządcy kolei zgodnie z przepisami szczególnymi i odrębnymi.
§ 18
Ustalenia dla terenów dróg publicznych.
1. Drogi powiatowe:
1) Droga powiatowa nr 13 427, Komorów – Bąków, (Królewska Wola – Dziesławice) (obecnie posiadająca parametry drogi lokalnej) oznaczona symbolem 1KZ1/2. Droga jest osią komunikacyjną obszaru zainwestowania i obsługuje bezpośrednio tereny przyległe.
Ustala się dla niej parametry jak dla drogi zbiorczej:
a) szerokość pasa drogowego wynosi 17
b) w liniach rozgraniczających drogi na terenie zabudowy przewiduje się ścieżkę pieszo-ro-werową,
c) minimalna odległość nowej zabudowy od krawędzi jezdni wynosi:
na obszarze zabudowy ciągłej i skupionej
- 10 m,na obszarze niezabudowanym – 20 m.
Działki budowlane graniczące z tą drogą i jednocześnie z inną drogą publiczną powinny uzyskać wjazd od innej drogi.
2) Droga powiatowa nr 13 426 Bukowina Sycowska – Ose o parametrach drogi lokalnej, oznaczona symbolem 1KL 1/2, dla której zachowuje się istniejące parametry:
a) szerokość w liniach rozgraniczających od 12 do 24 m,
b) minimalna odległość nowej zabudowy od krawędzi jezdni wynosi:
na obszarze zabudowy ciągłej i skupionej
- 10 m,na obszarze niezabudowanym – 20 m.
2. Drogi gminne publiczne.
1) drogi o parametrach dróg dojazdowych, oznaczone symbolem KD.
Minimalna odległość nowej zabudowy od krawędzi jezdni – 6m.
Lp. |
Symbol |
Lokalizacja |
Parametry |
Uwagi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
1KD |
modernizacja i dwustronne poszerzenie części drogi nr 239 |
szerokość 11 m, jezdnia 6,5–7,0 m, obustronne chodniki |
dominujący udział ruchu z działalnością gospodarczą |
2. |
2KD |
droga projektowana dz. nr 55 i cz. dz. 52 przy terenie kolei |
szerokość od 11 do 15 m, jezdnia 6,5 - 7,0 m, jednostronny chodnik |
łączy drogę 1KZ ze stacją kolejową |
3. |
3KD |
istniejąca droga nr dz. 245 |
szerokość od 12 do 15 m, jezdnia, chodnik ze ścieżką rowerową |
|
4. |
4KD |
modernizacja i poszerzenie drogi nr dz. 248 |
szerokość – 10 m, jezdnia, chodnik ze ścieżką rowerową |
łączy tereny stacji kolejowej z drogą powiatową |
5. |
5KD |
modernizacja, poszerzenie i przedłużenie drogi nr dz. 89/3 |
szerokość – 10 m, jezdnia, obustronne chodniki |
obsługuje projektowane tereny usług publicznych i mieszkalnictwa |
6. |
6KD |
modernizacja istniejącej drogi nr dz. 82/4 |
szerokość – 11 m, jezdnia, pas zieleni, chodnik ze ścieżką rowerową |
prowadzi do cmentarza komunalnego |
7. |
7KD |
poszerzenie i modernizacja istniejącej drogi nr dz. 256 |
szerokość – 10 m, jezdnia, obustronne chodniki |
|
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
8. |
8KD |
istniejąca droga nr dz. 260 |
ze względu na położenie w strefie ochrony konserwatorskiej zachowuje się istniejącą szerokość – 6 - 8 m |
plac do zawracania 20x20 m, wykształca się na terenie działek nr 111/1 i 121/1 |
9. |
9KD |
modernizacja i poszerzenie część dróg nr dz. 271 i 269 |
szerokość – 10 m, jezdnia, jednostronny chodnik |
obsługuje teren eksploatacji kopaliny i usług komercyjnych, dominujący udział ruchu pojazdów związanych z działalnością gospod. |
10. |
10 KD |
poszerzenie i modernizacja drogi nr dz. 265 |
szerokość – 10 m, jezdnia, obustronne chodniki |
|
2) ciągi pieszo-jezdne o szerokości w liniach rozgraniczających minimum 5 m, zakończone placem do zawracania, oznaczone symbolem Kpj.
Lp. |
Symbol |
Lokalizacja |
Parametry |
Uwagi |
1. |
1Kpj |
część drogi nr dz. 241/1 |
zachowuje się istniejącą szerokość około 6 m |
plac do zawracania wykształca się na terenie działki 20/15 |
2. |
2Kpj |
część drogi nr dz. 253 |
zachowuje się istniejącą szerokość około 5 m |
plac do zawracania wykształca się na terenie działki 51/1 |
3. |
3Kpj |
część drogi nr dz. 249/1 |
zachowuje się istniejący przebieg, szerokość zmienna |
droga na terenie objętym ochroną konserwatorską |
4. |
4Kpj |
cz. drogi nr dz. 82/4 i cz. drogi nr dz. 255/2 249/1 |
zachowuje się istniejącą szerokość około 7 m |
łączy drogi 6KD i 7KD |
5. |
5Kpj |
droga nr dz. 259/1 |
szerokość 5 m, na odcinku w pobliżu drogi KL dwustronnie poszerzyć |
|
6. |
6Kpj |
część drogi nr dz. 261 |
zachowuje się istniejącą szerokość około 8 m |
|
7. |
7Kpj |
część drogi nr dz. 264 |
zachowuje się istniejącą szerokość około 6 m |
plac do zawracania wykształca się na terenie działki 144/5 |
8. |
8Kpj |
część drogi nr dz. 267 |
zachowuje się istniejącą szerokość około 6 m |
droga prowadzi do Oskiej Piły |
3. Podmioty prowadzące działalność gospodarczą są zobowiązane do udziału w kosztach budowy, modernizacji oraz utrzymania dróg, zgodnie z przepisami szczególnymi i odrębnymi.
4. Budowa, modernizacja, utrzymanie i ochrona skrzyżowań dróg z liniami kolejowymi należy do zarządcy kolei zgodnie z przepisami szczególnymi i odrębnymi.
5. Celem zapewnienia budowy i modernizacji dróg i ulic na terenie wyznaczonym liniami rozgraniczającymi ustala się:
1) zakaz wznoszenia trwałych obiektów kubaturowych,
2) dopuszcza się remonty i modernizację istniejących obiektów bez prawa ich rozbudowy, w trybie przewidzianym przepisami szczególnymi,
3) dopuszcza się budowę obiektów tymczasowych na warunkach określonych w przepisach szczególnych.
6. Na obszarach zabudowanych w liniach rozgraniczających ulic mogą być lokalizowane urządzenia związane z obsługą komunikacji, takie jak: zatoki, parkingi, kioski, elementy małej architektury i reklamy w trybie obowiązujących przepisów.