797 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W MIĘDZYBORZU z dnia 28 stycznia 2004 r. w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców zwiększających zatrudnienie Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8, art. 40 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 7 ust. 3 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 z późn. zm.) Rada Miejska w Międzyborzu uchwala, co następuje: |
§ 1
Treść uchwały określa zasady zwolnień na lata 2005––2006 z podatku od nieruchomości gruntów, budynków lub ich części i budowli przedsiębiorców, zwiększających zatrudnienie na terenie gminy Międzybórz.
§ 2
Ustala się następujące zasady uzyskania zwolnień:
1) wysokość zwolnienia stanowi iloczyn średniorocznego wzrostu zatrudnienia pracowników pełnoetatowych i stawki płacy minimalnej obowiązującej od 1 stycznia w danym roku podatkowym, przy czym nie może być większa od należnego podatku od nieruchomości w danym roku,
2) na rok podatkowy 2005 wielkość wzrostu zatrudnienia ustala się jako różnicę między średnim stanem zatrudnienia w roku podatkowym 2004 a średnim stanem zatrudnienia w roku podatkowym 2003,
3) w przypadku, gdy przedsiębiorca składa kolejny wniosek o zwolnienie, ustala się wielkość wzrostu zatrudnienia jako różnicę wielkości średniego zatrudnienia w roku poprzedzającym dany rok podatkowy od średniego zatrudnienia w roku poprzedzającym rok podatkowy, w którym korzystał z tego zwolnienia po raz ostatni,
4) zwolnienia udziela się na pisemny wniosek przedsiębiorcy,
5) zwolnienie nie przysługuje przedsiębiorcy, osiągającemu wzrost zatrudnienia poprzez zatrudnienie bezrobotnych w ramach prac interwencyjnych lub robót publicznych, oraz młodocianych w celu przyuczenia do zawodu,
6) wzrost zatrudnienia nie może być skutkiem:
– zmiany właściciela przy identycznej prowadzonej działalności,
– prze
kształceń i podziału istniejącego podmiotu gospodarczego,– zmiany siedziby i miejsca prowadzonej działalności gospodarczej w ramach obszaru gminy,
– zmiany rodzaju – branży prowadzonej działalności,
7) zwolnienia nie przysługują przedsiębiorcom, będącym dłużnikami wobec budżetu gminy.
§ 3
1. Wniosek w sprawie zwolnienia z podatku składa się do 25 stycznia roku podatkowego.
2. Wraz z wnioskiem przedsiębiorca składa następującą dokumentację:
– potwierdzenie wpisu do odpowiedniego rejestru działalności gospodarczej (nie dotyczy ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Burmistrza Miasta i Gminy Międzybórz),
– oświadczenie o stanie zatrudnienia z dokumentacją ZUS, potwierdzającą stan zatrudnienia i bieżąco opłacanych składek,
– zgłoszenie obowiązku
– informację o wielkości otrzymanej pomocy publicznej w ciągu ostatnich 3 lat.
§ 4
Zwolnień udziela Burmistrz po uzyskaniu opinii komisji właściwej ds. budżetu.
§ 5
Burmistrz składa Radzie Miejskiej corocznie sprawozdanie o skutkach finansowych zwolnień udzielonych na podstawie niniejszej uchwały.
§ 6
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIEJSKIEJ |
HENRYK ZAWADZKI |