R o z d z i a ł 4
Zasady kształtowania układu komunikacyjnego i lokalizacji miejsc postojowych
§ 7
1. Przebieg oraz klasyfikację dróg i ulic określają rysunki planu i uchwała.
2. Układ ulic i dróg tworzą:
1) rezerwa terenu dla drogi krajowej nr 39 o klasie technicznej głównej “G”,
2) drogi i ulice o klasie technicznej zbiorczej “Z”,
3) drogi i ulice o klasie technicznej lokalnej “L”,
4) drogi i ulice o klasie technicznej dojazdowej “D”,
5) drogi i ulice pieszo-jezdne
3. Układ komunikacji drogowej uzupełniają drogi wewnętrzne.
4. Minimalna szerokość jezdni winna wynosić:
1) droga główna: 7,0 m,
2) droga i ulica zbiorcza: 6,0 m,
3) droga i ulica lokalna: 5,0 m,
4) droga i ulica dojazdowa: 4,5 m na terenie zabudowy i 5,0 m poza terenem zabudowy,
5) ulica pieszo-jezdna: 4,5 m do 5,0 m,
6) droga wewnętrzna: od 4,5 m do 5,0 m.
5. Minimalna szerokość linii rozgraniczających winna wynosić:
1) droga główna: 25,0 m,
2) droga wojewódzka nr 395: po 10 m od obecnej krawędzi jezdni,
3) droga i ulica zbiorcza: 20,0 m,
4) droga i ulica lokalna: 12,0 m na terenie zabudowy i 15,0 m poza terenem zabudowy,
5) ulica dojazdowa: 10,0 m na terenie zabudowy i 15,0 m poza terenem zabudowy.
6. Minimalna odległość linii zabudowy dla nowo projektowanej zabudowy winna wynosić:
1) droga główna oraz droga wojewódzka nr 395: 30,0 m dla obiektów wrażliwych na szkodliwy wpływ ruchu samochodowego i 8 m dla pozostałych obiektów,
2) droga i ulica zbiorcza: 8,0 m na terenie zabudowy, 20,0 m poza terenem zabudowy,
3) droga i ulica lokalna: 6,0 m na terenie zabudowy i 15,0 m poza terenem zabudowy,
4) droga i ulica dojazdowa: 6,0 m na terenie zabudowy i 15,0 m poza terenem zabudowy,
5) ulice pieszo-jezdne i wewnętrzne: 6,0 m.
7. Rezerwowane tereny dla drogi krajowej do czasu jej realizacji pozostają w użytkowaniu zgodnie z dotychczasowym przeznaczeniem.
§ 8
1. Adaptuje się istniejącą obsługę terenów i działek z drogi “Z”. Wyklucza się bezpośrednią obsługę komunikacyjna nowo projektowanych terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem MN2, PU i UK z drogi wojewódzkiej nr 395.
2. Dopuszcza się konieczne poszerzenia pasów drogowych na cele związane z poprawą bezpieczeństwa ruchu i użytkowników terenów przylegających do drogi oraz ochrony zdrowia ludzi.
3. W obrębie przekroju ulicznego i drogowego, w uzgodnieniu z zarządcą drogi, w zależności od klasy ulicy lub drogi, zaleca się realizację ścieżek rowerowych, miejsc postojowych oraz pasów zieleni na warunkach określonych w przepisach szczególnych.
4. Przy budowie, przebudowie i modernizacji ulic należy uwzględnić zasady lokalizacji sieci infrastruktury technicznej wynikające z przepisów szczególnych. Lokalizacja sieci infrastruktury technicznej w liniach rozgraniczających drogi możliwa tylko za zgodą zarządcy drogi.
5. Ustala się obowiązek dostosowania chodników i przejść dla pieszych do wymagań osób niepełnosprawnych, zgodnie z warunkami określonymi w przepisach szczególnych.
§ 9
1. W granicach działek budowlanych, należy zapewnić odpowiednia do potrzeb i przepisów szczególnych liczbę miejsc postojowych.
2. Minimalną liczbę miejsc postojowych na działkach budowlanych należy ustalić w oparciu o następujące wskaźniki:
1) na terenach zabudowy mieszkaniowej
2) na terenach usług:
a) sale widowiskowe, kluby, biblioteki, domy kultury
- 1 m.p./10 miejsc,b) biura, urzędy
- 1 m.p./59 m2 p.u.,c) obiekty sportowo-rekreacyjne, sale widowiskowe
- 1 m.p./10 użytkowników,d) przychodnie zdrowia
- 1 m.p./100 m2 p.u.,e) pensjonaty, motele i inne obiekty turystyczne
- 1 m.p./4 łóżka,f) restauracje, kawiarnie
- 1 m.p./5 miejsc konsumpcyjnych,g) obiekty handlowe
- 1 m.p./50 m2 p.u.3. W bilansie miejsc postojowych dopuszcza się uwzględnienie przyulicznych miejsc postojowych za zgodą zarządcy drogi.
4. Wydzielenie drogi wewnętrznej lub ustanowienie służebności drogowej dla obsługi działek niemających dostępu do drogi publicznej winno uwzględniać warunki wynikające z obowiązujących przepisów szczególnych oraz parametry określone w niniejszej uchwale.
§ 10
Ustala się następujące tereny do wytyczenia ścieżek rowerowych:
1. tereny drogi klasy “Z” biegnącej z Bierzyna do Strzelina
§ 11
1. W zakresie obsługi komunikacyjnej terenów plan utrzymuje istniejący układ komunikacji kolejowej, na który składa się linia kolejowa nr 276 relacji Wrocław
2. Minimalna odległość linii zabudowy dla nowo projektowanej zabudowy winna wynosić 10 m od granicy obszaru kolejowego oraz 20 m od skrajnych torów.
3. Na terenach przemysłu i działalności gospodarczej wyklucza się działalność związaną z produkcją i obrotem substancjami łatwopalnymi, wybuchowymi, żrącymi i pylącymi stanowiącymi potencjalne zagrożenie dla ruchu kolejowego.
4. Place składowe, dojazdy manewrowe oraz parkingi bezpośrednio przyległe do obszaru kolejowego winny być utwardzone, ze spadkiem w kierunku przeciwnym od terenu kolei.