R o z d z i a ł II
Minimalny poziom usług świadczonych przez Dostawcę oraz prawa i obowiązki Dostawcy i Odbiorcy
§ 2
Urząd Gminy, zgodnie z przepisami ustawy, ma obowiązek:
1. Zapewnić zdolności dostawcze posiadanych urządzeń umożliwiające dostawę wody w ilości określonej w umowie przy ciśnieniu nie mniejszym niż 0,2 MPa na poziomie terenu w miejscu połączenia przyłącza z siecią wodociągową.
2. Dostarczać wodę o jakości spełniającej wymagania stawiane wodzie przeznaczonej do spożycia przez ludzi, określone w obowiązujących przepisach.
3. Utrzymać przepustowości posiadanych urządzeń kanalizacyjnych zapewniających odprowadzenie ilości ścieków, ustalonej w umowie zawartej z ODBIORCĄ.
4. Określić, na podstawie obowiązujących przepisów, parametry charakteryzujące jakość ścieków dostarczonych przez ODBIORCĘ usług oraz prowadzić ich kontrolę.
5. Zapewnić ciągłość i niezawodność dostaw wody oraz odprowadzania ścieków.
6. Wydawać warunki techniczne podłączenia instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej do sieci będących w posiadaniu DOSTAWCY oraz uzgadniać dokumentację techniczną wykonaną na podstawie tych warunków.
§ 3
Urząd Gminy ma prawo:
1. Odmówić przyłączenia do sieci, jeśli przyłącze zostało wykonane bez zgody bądź zostało wykonane niezgodnie z wydanymi warunkami technicznymi.
2. Odmówić zawarcia umowy na zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków, gdy Odbiorca nie spełni warunków określonych w rozdz. III niniejszego regulaminu.
3. Odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne w przypadkach i na warunkach określonych w § 28.
4. Odmówić ponownego wznowienia dostawy wody i odbioru ścieków, jeśli nie zostały usunięte przeszkody będące przyczyną zaprzestania świadczenia usług.
5. Wstępu swoich przedstawicieli na teren nieruchomości lub do pomieszczeń każdego ODBIORCY usług w celu przeprowadzenia kontroli urządzenia pomiarowego, wodomierza głównego lub innych wodomierzy, dokonania odczytu ich wskazań, dokonania badań i pomiarów, przeprowadzenia przeglądów i napraw.
§ 4
ODBIORCY usług zobowiązani są do korzystania z zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w sposób nie powodujących pogorszenia jakości usług świadczonych przez DOSTAWCĘ oraz nieutrudniający działalności przedsiębiorstwa, a w szczególności do:
1. Utrzymania instalacji wodociągowych w stanie technicznym uniemożliwiającym wtórne zanieczyszczenia wody w wyniku wystąpienia skażenia chemicznego lub bakteriologicznego.
2. Spełnienia warunków wprowadzenia ścieków do urządzeń kanalizacyjnych, wymagań co do ich jakości, sposobów realizacji obowiązków dostawców ścieków przemysłowych określonych w rozporządzeniu Ministra właściwego do spraw gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej oraz innych aktach prawnych.
3. Zabezpieczenia instalacji przed cofnięciem się wody z instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub wody z instalacji centralnego ogrzewania.
4. Natychmiastowego powiadomienia DOSTAWCY o awaryjnych zmianach ilości i jakości odprowadzanych ścieków.
5. Niezmieniania, bez uzgodnień z DOSTAWCĄ, uzyskanych warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.
6. Utrzymania pomieszczeń, w których zainstalowany jest wodomierz lub urządzenie pomiarowe w stanie
uniemożliwiającym jego uszkodzenie i oddziaływania zakłócające jego prawidłowe działania oraz zabezpieczenie pomieszczenia przed dostępem osób nieuprawnionych.
7. Utrzymania przyłącza w stanie niepowodującym pogorszenia warunków eksploatacji sieci (obowiązuje w przypadku, gdy przyłącze wodociągowe lub kanalizacyjne stanowi własność ODBIORCY usług).
8. Użytkowania instalacji kanalizacji w sposób nie powodujący zakłóceń funkcjonowania sieci kanalizacyjnej.
9. Poinformowania DOSTAWCY o własnych ujęciach wody oraz instalacji zasilanych z tych ujęć, w stopniu umożliwiającym ustalenie, czy mogą one oddziaływać na instalacje zasilane z sieci eksploatowanej przez DOSTAWCĘ oraz ustalania ilości ścieków odprowadzanych do kanalizacji.
10. Wykorzystywania wody z sieci wodociągowej i korzystania z przyłącza sanitarnego wyłącznie w celach i na warunkach w umowie o dostawę wody i odbiór ścieków.
11. Umożliwienia upoważnionym przedstawicielom DOSTAWCY, po pokazaniu stosowanych dokumentów, wstępu na teren nieruchomości i do pomieszczeń w celach określonych przepisami ustawy oraz niniejszego regulaminu.
12. Dokumenty, o których mowa w pkt 11, stanowią legitymacja służbowa i upoważnienie podpisane przez Wójta Gminy Dziadowa Kłoda określające czynności, których wykonanie wymaga wstępu na teren ODBIORCY usług.
13. ODBIORCA usług zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia DOSTAWCY o wszelkich stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, w tym o zerwaniu plomby oraz o uszkodzeniach przyłącza wody i przyłącza sanitarnego.
14. ODBIORCA jest zobowiązany do terminowego regulowania należności za dostawę wody i odbiór ścieków sanitarnych.
15. ODBIORCA wody powinien racjonalnie gospodarować wodą i używać jej z godnie z przeznaczeniem.
16. ODBIORCA nie powinien dokonywać zabudowy ani nasadzeń drzew lub krzewów nad przyłączami wodociągowymi w pasie 3 m oraz 5 m nad przyłączem sanitarnym.
Naruszenie tej zasady uniemożliwia uzyskanie przez ODBIORCĘ odszkodowania za straty spowodowane przez DOSTAWCĘ w tym pasie w przypadku likwidacji awarii, daje natomiast możliwość dochodzenia odszkodowania przez DOSTAWCĘ w wyniku spowodowanych niedotrzymaniem tego warunku, uszkodzeń należących do niego urządzeń.
17. ODBIORCA, który jest właścicielem instalacji kanalizacyjnej do pierwszej studzienki rewizyjnej, licząc od strony budynku oraz przyłącza wodociągowego, zobowiązany jest do wykonywania na swój koszt wszelkich napraw tych instalacji.
18. ODBIORCA nie może przemieszczać wodomierza, zakłócać jego funkcjonowanie, zrywać umieszczone na nim plomby i osłony oraz wykorzystywać instalację wodociągową do uziemiania urządzeń elektrycznych.
§ 5
ODBIORCA usług ma prawo:
1. Do należnego poziomu obsługi. W tym celu DOSTAWCA tworzy stanowisko pracy do spraw obsługi klienta.
2. Otrzymania informacji dotyczących realizacji usług i o obowiązujących taryfach.
3. W uzasadnionych przypadkach, domagać się od DOSTAWCY przeprowadzenia kontroli prawidłowości wskazań wodomierza. Sposób reklamacji określa umowa. W przypadku potwierdzenia prawidłowości działań wodomierza przez Urząd Miar i Wag koszt przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego ponosi Odbiorca usług.