681

SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOMISJI BEZPIECZEŃSTWA
I PORZĄDKU PUBLICZNEGO ZA 2003 ROK

Na podstawie art. 38b ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1572) składam Radzie Powiatu sprawozdanie z działalności “Komisji bezpieczeństwa i porządku publicznego” (zwanej w dalszej części Komisja) za 2003 rok.

Starosta Zgorzelecki zarządzeniem nr 108/2002 z dnia 23 grudnia 2002 r. ze składu Komisji odwołał:

1) Adama Mazura - funkcjonariusza Policji delegowanego przez Komendanta Powiatowego Policji w Zgorzelcu,

2) Jacka Żyrkowskiego - dotychczasowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego uczestniczącego w pracach Komisji z głosem doradczym, a do składu Komisji powołał:

1) Romana Paszkiewicza - radnego delegowanego przez Radę Powiatu Zgorzeleckiego,

2) Szymona Karolaka - radnego delegowanego przez Radę Powiatu Zgorzeleckiego,

3) Jacka Łuczakowskiego - funkcjonariusza Policji delegowanego przez Komendanta Powiatowego Policji w Zgorzelcu,

oraz do udziału w pracach Komisji z głosem doradczym powołał:

1) Beatę Gąsiorowską - Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.

Zarządzeniem nr 38/2003 z dnia 4 listopada 2003 r. Starosta Zgorzelecki ze składu Komisji odwołał Jana Króla, a w to miejsce powołał Grzegorza Chirowskiego - Zastępcę Komendanta Powiatowego Policji w Zgorzelcu.

Aktualny skład Komisji przedstawia się następująco:

1) Andrzej Tyc - Przewodniczący Komisji,

2) Szymon Karolak,

3) Roman Paszkiewicz,

4) Jacek Łuczkowski,

5) Grzegorz Chirowski,

6) Katarzyna Krzyżyńska,

7) Zbigniew Kamiński,

8) Wacław Krzywoszyński,

9) Mikołaj Letza.

Z głosem doradczym w pracach Komisji uczestniczą:

1) Beata Gąsiorowska,

2) Wojciech Miś,

3) Andrzej Pałys,

4) Kazimierz Prosyniak.

Komisja w 2003 r. odbyła dwa posiedzenia. Podczas posiedzeń Komisji Komendant Powiatowy Policji zapoznawał zebranych z aktualnym stanem bezpieczeństwa i porządku publicznego w powiecie zgorzeleckim. Członkowie Komisji pozytywnie ocenili postępującą poprawę w zakresie bezpieczeństwa publicznego w powiecie. Jest to wynikiem efektywności i skuteczności działań funkcjonariuszy policji, bardzo dobrej współpracy z jednostkami samorządu lokalnego i podmiotami gospodarczymi. Pozytywne efekty przynoszą także realizowane przez Policję programy, m.in. “Spokojny parking - bezpieczna droga”. Komendant poinformował także członków Komisji, że prowadzone będą akcje kontrolne na terenie Zgorzelca i okolic za pomocą fotoradarów. Wystawiany on będzie w miejscach nieoznakowanych, bez obecności funkcjonariuszy. Członkowie Komisji zostali zapoznani także z prawnymi możliwościami wspierania finansowego lub materialnego Policji. Rozważano możliwość założenia stowarzyszenia lub fundacji, którego celem statutowym będzie pozyskiwanie środków na działalność organów w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego. Powiatowy Lekarz Weterynarii w Zgorzelcu zgłosił problem dostosowania zasad postępowania z materiałami niskiego, wysokiego i szczególnego ryzyka do wymogów Unii Europejskiej. Jest to problem dotychczas nierozwiązany nie tylko w naszym powiecie i ma on wpływ na poziom bezpieczeństwa publicznego w zakresie sanitarno-epizootycznym w naszym powiecie. O powyższym poinformowano Burmistrzów i Wójtów Powiatu Zgorzeleckiego, wskazując im także na możliwość uzyskania pomocy finansowej w wysokości do 98% kosztów z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

STAROSTA ZGORZELECKI

ANDRZEJ TYC