681 SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOMISJI BEZPIECZEŃSTWA Na podstawie art. 38b ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1572) składam Radzie Powiatu sprawozdanie z działalności “Komisji bezpieczeństwa i porządku publicznego” (zwanej w dalszej części Komisja) za 2003 rok. |
Starosta Zgorzelecki zarządzeniem nr 108/2002 z dnia 23 grudnia 2002 r. ze składu Komisji odwołał:
1) Adama Mazura
2) Jacka Żyrkowskiego
- dotychczasowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego uczestniczącego w pracach Komisji z głosem doradczym, a do składu Komisji powołał:1) Romana Paszkiewicza
2) Szymona Karolaka
- radnego delegowanego przez Radę Powiatu Zgorzeleckiego,3) Jacka Łuczakowskiego
- funkcjonariusza Policji delegowanego przez Komendanta Powiatowego Policji w Zgorzelcu,oraz do udziału w pracach Komisji z głosem doradczym powołał:
1) Beatę Gąsiorowską
Zarządzeniem nr 38/2003 z dnia 4 listopada 2003 r. Starosta Zgorzelecki ze składu Komisji odwołał Jana Króla, a w to miejsce powołał Grzegorza Chirowskiego
- Zastępcę Komendanta Powiatowego Policji w Zgorzelcu.Aktualny skład Komisji przedstawia się następująco:
1) Andrzej Tyc
2) Szymon Karolak,
3) Roman Paszkiewicz,
4) Jacek Łuczkowski,
5) Grzegorz Chirowski,
6) Katarzyna Krzyżyńska,
7) Zbigniew Kamiński,
8) Wacław Krzywoszyński,
9) Mikołaj Letza.
Z głosem doradczym w pracach Komisji uczestniczą:
1) Beata Gąsiorowska,
2) Wojciech Miś,
3) Andrzej Pałys,
4) Kazimierz Prosyniak.
Komisja w 2003 r. odbyła dwa posiedzenia. Podczas posiedzeń Komisji Komendant Powiatowy Policji zapoznawał zebranych z aktualnym stanem bezpieczeństwa i porządku publicznego w powiecie zgorzeleckim. Członkowie Komisji pozytywnie ocenili postępującą poprawę w zakresie bezpieczeństwa publicznego w powiecie. Jest to wynikiem efektywności i skuteczności działań funkcjonariuszy policji, bardzo dobrej współpracy z jednostkami samorządu lokalnego i podmiotami gospodarczymi. Pozytywne efekty przynoszą także realizowane przez Policję programy, m.in. “Spokojny parking
- bezpieczna droga”. Komendant poinformował także członków Komisji, że prowadzone będą akcje kontrolne na terenie Zgorzelca i okolic za pomocą fotoradarów. Wystawiany on będzie w miejscach nieoznakowanych, bez obecności funkcjonariuszy. Członkowie Komisji zostali zapoznani także z prawnymi możliwościami wspierania finansowego lub materialnego Policji. Rozważano możliwość założenia stowarzyszenia lub fundacji, którego celem statutowym będzie pozyskiwanie środków na działalność organów w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego. Powiatowy Lekarz Weterynarii w Zgorzelcu zgłosił problem dostosowania zasad postępowania z materiałami niskiego, wysokiego i szczególnego ryzyka do wymogów Unii Europejskiej. Jest to problem dotychczas nierozwiązany nie tylko w naszym powiecie i ma on wpływ na poziom bezpieczeństwa publicznego w zakresie sanitarno-epizootycznym w naszym powiecie. O powyższym poinformowano Burmistrzów i Wójtów Powiatu Zgorzeleckiego, wskazując im także na możliwość uzyskania pomocy finansowej w wysokości do 98% kosztów z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
STAROSTA ZGORZELECKI |
ANDRZEJ TYC |