R o z d z i a ł 6

 

Lokalne warunki, zasady i standardy kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu

§ 23

1. Ustala się ogólne warunki, zasady i standardy kształtowania zabudowy:

1) usytuowanie zabudowy w obrębie działek budowlanych:

a) obowiązuje sytuowanie fasad frontowych budynków w nakazanych liniach zabudowy lub z uwzględnieniem nieprzekraczalnych linii zabudowy, zgodnie z oznaczeniami na rysunku zmiany planu,

b) z wyjątkiem terenów zabudowy bliźniaczej, w częściach terenów lub działek, dla których nie określono na rysunku zmiany planu linii zabudowy, w przypadku lokalizacji budynków należy stosować odległości od granicy działki i sąsiedniej zabudowy wynikające z przepisów odrębnych, z zastrzeżeniem pkt 1e,

c) budynki gospodarcze należy lokalizować w głębi działki, za zabudową mieszkaniową lub usługową,

d) garaże należy lokalizować w głębi działki lub w linii zabudowy,

e) dopuszcza się możliwość łączenia budynków gospodarczych i garaży na działkach sąsiadujących w granicy działek;

2) forma i gabaryty budynków:

a) bryła – formowanie dowolne, zaleca się stosowanie kompozycji zwartych, czytelnych i zrównoważonych,

b) w miejscach oznaczonych na rysunku zmiany planu w architekturze budynków należy akcentować punkty formalnie ważne,

c) charakter zabudowy – możliwa realizacja budynków w formie tradycyjnej, nawiązującej do cech architektury regionalnej, lub współczesnej,

d) kształt dachów – dopuszcza się stosowanie dachów płaskich lub spadzistych, także jako wielospadowych z rozbudowanym detalem architektonicznym, w przypadku stosowania dachów spadzistych zaleca się konstrukcje symetryczne o kącie nachylenia połaci dachowych pomiędzy 30ş a 45ş;

3) materiały budowlane i kolorystyka:

a) fasad budynków – zaleca się stosowanie klasycznych połączeń materiałów naturalnych (kamień, cegła, ceramika budowlana, tynki szlachetne i drewno), utrzymane w gamie kolorów ziemi; dopuszczalne są odmienne, lecz zrównoważone kompozycje barwne,

b) dachów – zaleca się stosowanie dachówki lub elementów wizualnie ją przypominających, w naturalnym kolorze ceramiki lub w kolorach grafitowym, brązowym bądź szarym.

2. Ustala się zasady i standardy zagospodarowania terenów i działek budowlanych oraz zaspokojenia potrzeb parkingowych:

1) część terenów i działek przeznaczonych pod zabudowę należy urządzić jako powierzchnię terenu biologicznie czynnego, zgodnie z dalszymi ustaleniami zmiany planu;

2) w przypadku prowadzenia w obrębie działki budowlanej działalności gospodarczej część nieruchomości wykorzystaną na te cele należy odseparować wizualnie (zielenią zimotrwałą lub ogrodzeniem) od zabudowy mieszkaniowej zlokalizowanej na sąsiednich działkach;

3) w obrębie działek budowlanych w zabudowie mieszkaniowej jednorodzinnej należy zapewnić garaż lub stałe miejsca postojowe w ilości co najmniej 2 miejsca parkingowe na budynek;

4) w przypadku prowadzenia w obrębie działki budowlanej działalności gospodarczej należy zbilansować dodatkowe potrzeby parkingowe związane z prowadzoną działalnością, z możliwością uwzględnienia miejsc postojowych w przylegającym do działki pasie drogowym ulicy;

5) w terenach usług oraz zabudowy mieszkaniowo--usługowej należy zbilansować potrzeby parkingowe użytkowników działalności usługowych w ilości nie mniejszej niż:

a) 1 miejsce na 25 m2 powierzchni sali sprzedaży obiektu handlowego,

b) 1 miejsce na 18 m2 powierzchni ogólnej lokalu gastronomicznego

oraz dodatkowo, w zależności od rodzaju działalności, należy uwzględnić miejsca parkingowe dla osób zatrudnionych oraz powierzchnię placów manewrowych i rozładunkowych, stosownie do potrzeb;

6) wprowadza się obowiązkowy kierunek wjazdu na działki z ulicy niższej klasy oraz przylegającej do krótszego boku działki, przy czym w przypadkach szczególnych, uzasadnionych zwłaszcza lokalnymi uwarunkowaniami funkcjonalno-przes-trzennymi, dopuszcza się możliwość stosowania odstępstw od tej zasady.

§ 24

Tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej (MN), jednorodzinnej z usługami (MNU) oraz usługowej (U)

1. Ustala się warunki, zasady i standardy kształtowania zabudowy i zagospodarowania terenów zabudowy jednorodzinnej MN w zabudowie wolno stojącej, w tym rezydencjonalnej, oraz bliźniaczej, a także terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z usługami MNU i usługowej U:

1) minimalna powierzchnia działki:

a) w zabudowie wolno stojącej o charakterze rezydencjonalnym – 2000 m2,

b) w zabudowie wolno stojącej – 1000 m2,

c) w zabudowie bliźniaczej – 500 m2,

d) w zabudowie mieszkaniowej z usługami – 800 m2;

2) kształt geometryczny działki – zaleca się, by stosunek boku krótszego do boku dłuższego działki wynosił w zabudowie wolno stojącej, bliźniaczej oraz mieszkaniowej z usługami nie więcej niż 1:3;

3) maksymalny wskaźnik intensywności zainwestowania działki:

a) w zabudowie wolno stojącej, w tym o charakterze rezydencjonalnym – 0,40,

b) w zabudowie bliźniaczej – 0,50,

c) w zabudowie mieszkaniowej z usługami – 0,60,

d) w zabudowie usługowej – 0,70;

4) maksymalny wskaźnik intensywności zabudowy:

a) w zabudowie o charakterze rezydencjonalnym – 0,40,

b) w zabudowie wolno stojącej – 0,50,

c) w zabudowie bliźniaczej – 0,60,

d) w zabudowie mieszkaniowej z usługami i usługowej – 0,80;

5) minimalny udział powierzchni terenu biologicznie czynnego w ogólnej powierzchni działki:

a) w zabudowie wolno stojącej, w tym o charakterze rezydencjonalnym – 60%,

b) w zabudowie bliźniaczej – 50%,

c) w zabudowie mieszkaniowej z usługami – 40%,

d) w zabudowie usługowej – 30%;

6) maksymalna wysokość budynków:

a) mieszkalnych oraz usługowych – trzy kondygnacje łącznie z poddaszem użytkowym, z wyjątkiem terenów 24 MN i 25 MN, w których można lokalizować budynki wyłącznie parterowe z poddaszem użytkowym,

b) gospodarczych i garaży – dwie kondygnacje łącznie z poddaszem użytkowym, z wyjątkiem terenów 24 MN i 25 MN, w których można lokalizować budynki wyłącznie parterowe z poddaszem użytkowym.

2. Ustala się lokalne warunki zagospodarowania i zabudowy terenów:

1) w obrębie terenu 4 MN front zabudowy mieszkaniowej należy sytuować od strony ulicy 11 KD, w północnej części działek w terenach 1 MN, 3 MN i 4 MN, przylegającej do drogi 3 KZ/KG, należy zlokalizować budynki niewrażliwe na hałas lub wprowadzić pas zieleni chroniącej przed zanieczyszczeniem powietrza i hałasem; obsługa komunikacyjna działek w obrębie terenu 4 MN wyłącznie z ulicy 11 KD;

2) w obrębie terenów 3 MN, 7 MN i 19 MN zabudowę mieszkaniową i zagospodarowanie działek należy projektować z uwzględnieniem strefy ochronnej wodociągu ř 1000 mm;

3) zagospodarowanie terenu 11 MN i zachodniego fragmentu terenu 14 MN na cele zgodne z ustaleniami zmiany planu wymaga uprzedniego wykonania badań geotechnicznych gruntów;

4) usytuowanie zabudowy w terenach 13 MN, 15 MN i 16 MN należy projektować z uwzględnieniem uwarunkowań wynikających z sąsiedztwa terenów 44 RL i 45 RL;

5) zagospodarowanie i zabudowę działek w obrębie terenu 26 MNU należy kształtować z uwzględnieniem:

a) warunków określonych w § 23, w szczególności w ust. 2,

b) stref uciążliwości drogi ekspresowej i drogi 3 KZ/KG oraz ochronnej linii elektroenergetycznej wysokiego napięcia,

c) uwarunkowań wynikających z położenia w obrębie terenu budynków znajdujących się w ewidencji dóbr kultury, o których mowa § 18 ust. 1.

§ 25

Teren ośrodka magazynowego (USM)

Ustala się warunki, zasady i standardy kształtowania zabudowy i zagospodarowania terenu 46 USM:

1) zagospodarowanie terenu USM odracza się do czasu realizacji drogi 2 KG;

2) teren USM do czasu realizacji drogi 2 KG może być wykorzystywany w sposób dotychczasowy, bez prawa zabudowy, z zastrzeżeniem § 9 ust. 3;

3) dopuszcza się wydzielenie w obrębie terenu USM dwóch działek budowlanych i realizację w ich granicach odrębnych zespołów magazynowych, pod warunkiem zachowania minimalnych odległości pomiędzy zabudową, wynikających z przepisów odrębnych oraz zapewnienia prawidłowej obsługi komunikacyjnej i zbilansowania w obrębie poszczególnych działek potrzeb parkingowych i powierzchni niezbędnych do przeznaczenia pod place manewrowe i rozładunkowe;

4) maksymalny wskaźnik intensywności zainwestowania terenu – 0,60;

5) maksymalna intensywność zabudowy, odniesiona do terenu wydzielonego liniami rozgraniczającymi – 0,40;

6) minimalny udział powierzchni terenu biologicznie czynnego w ogólnej powierzchni terenu wynosi 40%; wzdłuż linii rozgraniczającej teren USM i pas drogowy drogi 2 KG należy urządzić pas zieleni wielopiętrowej o funkcji ochronnej i estetycznej;

7) usytuowanie zabudowy – wyłącznie z uwzględnieniem nieprzekraczalnych linii zabudowy, zgodnie z oznaczeniami na rysunku zmiany planu; zagospodarowanie terenu należy kształtować z uwzględnieniem strefy ochronnej linii elektroenergetycznej wysokiego napięcia;

8) maksymalna wysokość budynków:

a) magazynowych – 12 m od średniego poziomu terenu,

b) towarzyszących (budynki biurowo-administracyjne i socjalne) – trzy kondygnacje;

9) dojazd do terenu – wyłącznie drogą 2 KG i 8 KL, bezpośrednia obsługa komunikacyjna terenu wyłącznie z ulicy 8 KL.

§ 26

Cmentarz komunalny dla miasta Legnicy (tereny 56 ZC i 57 ZC)

1. Ustala się ogólne zasady kształtowania zagospodarowania terenu cmentarza:

1) w obrębie cmentarza wyznacza się, w granicach obszaru objętego zmianą planu, zgodnie z oznaczeniami na rysunku zmiany planu, tereny 56 ZC i 57 ZC;

2) teren 56 ZC stanowi teren gospodarczy cmentarza, przeznaczony pod lokalizację obiektów obsługi, parkingów stałych i ziemnych oraz zieleń urządzoną;

3) teren 57 ZC stanowi powierzchnię grzebalną z wewnętrznym układem komunikacyjnym oraz zielenią cmentarną;

4) zagospodarowanie cmentarza należy kształtować na podstawie kompleksowego projektu zagospodarowania całego założenia cmentarnego, uwzględniającego również część cmentarza położoną w granicach gminy Krotoszyce.

2. Ustala się zasady kształtowania zabudowy i zagospodarowania terenu 56 ZC:

1) pozostałości zabudowań, infrastruktury technicznej, studni i ogrodzenia dawnej jednostki wojskowej należy zlikwidować, z wyjątkiem magazynu wojskowego (w formie budowli ziemnej), który przeznacza się do adaptacji na cele magazynów zakładu pogrzebowego; likwidację studni należy przeprowadzić zgodnie z wymogami wynikającymi z przepisów ustawy Prawo geologiczne i górnicze;

2) potrzeby parkingowe związane z funkcjonowaniem cmentarza należy zbilansować w obrębie terenu 56 ZC, z uwzględnieniem przepisów ust. 1 pkt 4;

3) w obrębie terenu 56 ZC wyznacza się, zgodnie z oznaczeniami na rysunku zmiany planu:

a) strefę dojazdu do cmentarza oraz parkingów stałych i ziemnych wraz z pętlą autobusową dla pojazdów komunikacji publicznej,

b) strefę lokalizacji obiektów obsługi cmentarza i zakładu pogrzebowego,

c) lokalizację głównej bramy cmentarza;

4) na zakończeniu drogi dojazdowej do cmentarza należy zrealizować plac stanowiący przestrzeń publiczną oraz służący do postoju i zawracania pojazdów komunikacji publicznej;

5) w obrębie strefy parkingów, o której mowa w pkt 3a, należy:

a) zapewnić miejsca postojowe dla samochodów osobowych oraz autokarów, wyposażając parkingi w urządzenia odprowadzające wodę i separatory zanieczyszczeń,

b) wprowadzić komponowaną zieleń niską i wysoką;

6) zespół obiektów obsługi cmentarza, o których mowa w pkt 3b, należy zlokalizować w rejonie na wschód od dawnego magazynu wojskowego, po północnej stronie drogi dojazdowej do głównej bramy cmentarza;

7) zespół obiektów obsługi cmentarza obejmuje: kaplicę, krematorium, dom pogrzebowy, budynki administracyjno-socjalne oraz gospodarczo-usługowe i zaplecza technicznego;

8) obiekty obsługi należy projektować w sposób kompleksowy, zapewniając ukształtowanie zespołu zabudowy o wysokich walorach funkcjonalnych, architektonicznych i estetycznych, dostosowanych do funkcji i specyfiki obsługiwanego terenu, w myśl następujących zasad:

a) budynki powinny tworzyć zwarty przestrzennie, funkcjonalny zespół zabudowy, z kaplicą jako głównym elementem i dominantą kompozycji założenia,

b) powierzchnia zabudowy – około 1500 m2,

c) wysokość budynków:

– kaplica – 20 m,

– krematorium – 12 m,

– pozostałe obiekty – 9 m,

d) kształt dachów – dachy spadziste, o nachyleniu pomiędzy 20ş a 30ş nad całością założenia, nad kaplicą – o nachyleniu pomiędzy 40ş a 45ş,

e) materiały – zaleca się stosowanie naturalnych, tradycyjnych materiałów wykończeniowych (kamień, cegła, ceramika budowlana, tynki szlachetne i drewno) oraz stonowanej gamy kolorystycznej;

9) teren zakładu pogrzebowego, o którym mowa w pkt 3b, obejmuje plac gospodarczy, magazyny zakładu gospodarczego oraz budynki służące działalności rzemieślniczej, związanej z produkcją nagrobków i urn oraz ich stałą ekspozycją i sprzedażą;

10) w obrębie terenu 56 ZC należy wprowadzić komponowaną zieleń niską i wysoką.

3. Ustala się zasady kształtowania zagospodarowania terenu 57 ZC:

1) zgodnie z przepisami odrębnymi:

a) powierzchnia przeznaczona pod pochówki nie może przekroczyć 60% ogólnej powierzchni grzebalnej cmentarza, łącznie z częścią położoną w obrębie gminy Krotoszyce, z zastrzeżeniem pkt 6a, pozostałą część powierzchni grzebalnej należy przeznaczyć pod zieleń urządzoną oraz komunikację wewnętrzną, z zastrzeżeniem pkt 7,

b) teren cmentarza należy ogrodzić;

2) pozostałości zabudowań, ogrodzeń i innych obiektów dawnego poligonu wojskowego oraz jednostki wojskowej podlegają likwidacji, z zastrzeżeniem pkt 3;

3) dawną rzutnię granatów oraz zagłębienie terenu na północ od magazynów wojskowych adaptuje się na potrzeby powierzchni grzebalnej cmentarza;

4) kompozycję cmentarza (wewnętrzny układ komunikacyjny oraz układ kwater) należy kształtować według następujących zasad:

a) przebieg głównych alei cmentarza wyznaczyć z uwzględnieniem osi widokowych, oznaczonych na rysunku zmiany planu,

b) w obrębie cmentarza wyznaczyć wewnętrzny układ komunikacyjny, zgodnie z oznaczeniami na rysunku zmiany planu, tworzony przez:

– aleje o szerokości 6 m: główną o przebiegu wschód – zachód, prowadzoną na przedłużeniu osi drogi dojazdowej do cmentarza, oraz dwie aleje poprzeczne,

– aleje boczne, o szerokości 3 m, wyznaczone na obwodzie kwater grzebalnych, krzyżujące się z aleją główną pod kątem prostym lub zbliżonym do prostego,

– ścieżki, o szerokości 1,5 m, w obrębie kwater, o przebiegu równoległym do alei bocznych,

c) aleje główne i boczne przystosować do ruchu kołowego związanego z ruchem pojazdów konduktów pogrzebowych oraz obsługi komunalnej cmentarza;

5) ustala się konieczność wprowadzenia zróżnicowanych form zieleni urządzonej w postaci alei, szpalerów i skupin drzew oraz żywopłotów, z zachowaniem wartościowej zieleni wysokiej istniejącej w obrębie terenu 57 ZC;

6) z uwagi na przebiegający przez teren 57 ZC gazociąg wysokiego ciśnienia, DN 200, PN 6.3 MPa:

a) z powierzchni przeznaczonej pod pochówki wyłącza się grunty położone w strefie ochronnej gazociągu, o której mowa w § 33 ust. 4 i 5, zgodnie z oznaczeniami na rysunku zmiany planu,

b) projekt, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, należy uzgodnić z operatorem gazociągu, przed przystąpieniem do realizacji cmentarza;

7) strefę ochronną gazociągu wysokiego ciśnienia należy zagospodarować z uwzględnieniem zasad określonych w § 33 ust. 5;

8) w urządzeniu cmentarza należy uwzględnić w północnej części terenu 57 ZC strefę krawędziową wysoczyzny, której zagospodarowanie powinno zapewnić zahamowanie procesów erozyjnych, a jednocześnie zachowanie walorów widokowych płaskowzgórza cmentarza;

9) realizację i sukcesywne, w zależności od potrzeb, zagospodarowanie cmentarza należy prowadzić w kierunku zachodnim od bramy głównej;

10) możliwe kompostowanie w obrębie terenu 57 ZC odpadów ulegających biodegradacji, o którym mowa w § 10 ust. 5, należy prowadzić w sposób zapewniający minimalizację uciążliwości zapachowej kompostowni.

§ 27

Teren zieleni urządzonej – park o charakterze krajobrazowym (teren ZZ)

Ustala się warunki i zasady zagospodarowania terenu 55 ZZ:

1) teren 55 ZZ należy zagospodarować na podstawie kompleksowego projektu architektoniczno-krajobrazowego i dendrologicznego, z uwzględnieniem studiów widokowych, zapewniając ukształtowanie w otulinie cmentarza parku o charakterze krajobrazowym, cechującego się wysokimi walorami kompozycyjno-estetycznymi;

2) w zagospodarowaniu terenu należy uwzględnić istniejące zbiorowiska leśne, a także strefę ochronną linii elektroenergetycznej wysokiego napięcia;

3) kompozycja zieleni powinna umożliwiać właściwą ekspozycję cmentarza, w szczególności z drogi ekspresowej i głównej, z zachowaniem walorów widokowych płaskowzgórza, na którym zlokalizowano cmentarz, a zwłaszcza ochrony panoramy centrum Legnicy;

4) zagospodarowanie terenu należy kształtować z uwzględnieniem części parku położonej w obrębie gminy Krotoszyce.

§ 28

Teren parku osiedlowego (18 ZP)

Ustala się zasady i warunki zagospodarowania terenu 18 ZP:

1) teren 18 ZP należy zagospodarować na podstawie kompleksowego projektu architektoniczno-krajobrazowego, zapewniając ukształtowanie parku o znaczeniu osiedlowym, cechującego się wysokimi walorami funkcjonalno-przestrzennymi oraz kompozycyjno-estetycznymi;

2) zagospodarowanie terenu 18 ZP powinno umożliwiać realizację funkcji rekreacyjno-wypoczynkowych oraz bioklimatycznych;

3) zagospodarowanie terenu 18 ZP, a w szczególności pokrycie zielenią wysoką, należy kształtować z uwzględnieniem:

a) lokalizacji obiektów rekreacyjnych i sportowych,

b) strefy ochronnej wodociągu ř 1000 mm.

§ 29

Tereny zieleni nieurządzonej (ZE) i lasów (RL)

1. Ustala się zasady i warunki zagospodarowania terenów ZE (27 ZE, 28 ZE, 29 ZE, 31 ZE, 32 ZE, 33 ZE, 34 ZE, 35 ZE, 36 ZE i 37 ZE), położonych w rejonie osiedla mieszkaniowego:

1) w terenach zieleni nieurządzonej, a w szczególności 32 ZE, 33 ZE i 35 ZE należy wprowadzić zieleń wysoką lub umożliwić naturalną sukcesję zbiorowisk leśnych;

2) w wytyczaniu ścieżek pieszo-rowerowych lub pieszych należy uwzględniać konieczność ochrony zbiorowisk podmokłych, zwłaszcza w terenach 33 ZE i 34 ZE, oraz koryta cieku w terenach 27 ZE, 28 ZE i 29 ZE;

3) sposób użytkowania terenu 36 ZE i częściowo 37 ZE należy dostosować do uwarunkowań związanych ze strefą ochronną linii elektroenergetycznej wysokiego napięcia;

4) zakazuje się grodzenia terenów ZE, przeznaczania na cele parkingów oraz innego użytkowania, niż to określono w zmianie planu.

2. Ustala się zasady zagospodarowania terenów RL:

1) w obrębie terenów 39 RL, 43 RL, 44 RL i 45 RL, przeznaczonych do zalesienia w postaci pasm zieleni wysokiej chroniącej przed zanieczyszczeniem powietrza i hałasem związanym z drogą ekspresową i główną 2 KG:

a) w strefie brzegowej lasu w terenach 44 RL i 45 RL, obejmującej pas terenu o szerokości około 10 m od granicy lasu, przylegającej do terenów przeznaczonych pod zabudowę, należy ze względów przyrodniczych i krajobrazowych oraz funkcjonalno-przestrzennych utworzyć pas ochronny, złożony z roślinności wszystkich pięter (runo, krzewy, drzewa o różnej wysokości),

b) można urządzić ścieżki pieszo-rowerowe,

c) w terenach 43 RL i 44 RL nalećy uwzglźdniaę odpowiednio uwarunkowania wynikające ze stref ochronnych wodociągu ř 1000 mm oraz linii elektroenergetycznej wysokiego napięcia;

2) w terenach 47 RL, 52 RL i 53 RL należy zachować urozmaiconą granicę lasu, umożliwiając naturalną sukcesję zbiorowisk roślinnych;

3) w terenie 54 RL, na północ od cmentarza, zagospodarowanie terenu należy kształtować z uwzględnieniem:

a) rekultywacji wyrobiska po eksploatacji piasku i żwiru,

b) istniejącego drzewostanu oraz zachowania urozmaiconej granicy lasu w południowej części terenu,

c) zachowania walorów widokowych terenu cmentarnego, w szczególności ochrony panoramy wsi Lipce i Ulesie, w pasie terenu przylegającego bezpośrednio do terenu cmentarza można wprowadzać jedynie roślinność niską (krzewy),

d) zasad zagospodarowania strefy ochronnej gazociągu wysokiego ciśnienia, o których mowa w § 33 ust. 5.

§ 30

Tereny komunikacji (K)

1. Ustala się zasady kształtowania układu dróg i ulic publicznych, zgodnie z oznaczeniami na rysunku zmiany planu:

1) 1 KS/KG – pas drogowy drogi ekspresowej, do czasu budowy drogi ekspresowej – droga klasy głównej (KG):

a) szerokość pasa drogowego – 100 m,

b) elementy pasa drogowego: przekrój dwujezdniowy, szerokość jezdni 7 m, pobocza, pasy awaryjne, pas dzielący, drogi zbiorcze, urządzenia związane z obsługą i ochroną drogi oraz ochroną środowiska,

c) dostępność drogi całkowicie ograniczona, brak obsługi bezpośredniego otoczenia, powiązanie z drogą 2 KG przez węzeł, krzyżowanie się z drogą 3 KZ/KG w różnych poziomach, z zastrzeżeniem pkt 1d,

d) do czasu realizacji drogi ekspresowej w pasie drogowym funkcjonuje droga klasy głównej (KG) – zachodnia obwodnica miasta Legnicy: przekrój jednojezdniowy (docelowo dwujezdniowy z pasem dzielącym), szerokość jezdni 7 m, pasy awaryjne, pobocza, drogi zbiorcze, powiązanie z drogą 3 KZ/KG poprzez skrzyżowanie skanalizowane, brak obsługi bezpośredniego otoczenia, z zastrzeżeniem pkt 1f,

e) do czasu realizacji nowej trasy drogi krajowej zaleca się zmianę przebiegu drogi krajowej nr 94 na wschód od skrzyżowania z zachodnią obwodnicą miasta Legnicy poprzez ustalenie jej przebiegu zachodnią obwodnicą,

f) do czasu realizacji drogi ekspresowej (lub budowy drugiej jezdni zachodniej obwodnicy miasta Legnicy) dopuszcza się możliwość realizacji zjazdu z drogi głównej w miejscu planowanego węzła z drogą 2 KG w celu udostępnienia komunikacyjnego terenu cmentarza komunalnego; budowa zjazdu musi uwzględniać uwarunkowania wynikające z kształtu planowanego węzła drogowego, a w szczególności trasę łącznicy wiążącej jezdnię drogi ekspresowej z drogą 2 KG;

2) 2 KG – pas drogowy drogi głównej:

a) szerokość pasa drogowego – 40 m,

b) elementy pasa drogowego: przekrój dwujezdniowy (lub jednojezdniowy), szerokość jezdni 7 m, pasy awaryjne, pobocza, pas dzielący, drogi zbiorcze, urządzenia związane z obsługą i ochroną drogi oraz ochroną środowiska,

c) dostępność drogi ograniczona, brak obsługi bezpośredniego otoczenia, powiązania z innymi drogami przez węzeł z drogą ekspresową oraz skrzyżowanie z drogami 8 KL i 9 KL;

3) 3 KZ/KG – pas drogowy drogi zbiorczej, do czasu realizacji drogi 2 KG droga pełni rolę drogi głównej w ciągu drogi krajowej nr 94:

a) szerokość pasa drogowego – 40 m,

b) elementy pasa drogowego: przekrój jednojezdniowy, szerokość jezdni – jak w stanie istniejącym, w rejonie skrzyżowania z ulicą 6 KL dodatkowe pasy ruchu, chodnik jednostronny, ścieżka rowerowa, zieleń,

c) brak powiązania z drogą ekspresową, krzyżowanie się w różnych poziomach – przejazd nad drogą ekspresową (realizacja drogi ekspresowej wiąże się z likwidacją istniejącego skrzyżowania z zachodnią obwodnicą miasta Legnicy oraz ze zmianą geometrii i szerokości jezdni w rejonie planowanego wiaduktu),

d) do czasu realizacji drogi ekspresowej droga 3 KZ/KG posiada powiązanie z zachodnią obwodnicą miasta Legnicy poprzez skrzyżowanie skanalizowane,

e) dostępność drogi ograniczona, powiązanie z układem dróg i ulic niższych klas przez skrzyżowanie z ulicą 6 KL, zakaz zjazdów z wyjątkiem obsługi terenu 26 MNU, droga może prowadzić ruch autobusowy;

4) 4 KZ – pas drogowy drogi zbiorczej (fragment pasa drogowego położony w granicach gminy Miłkowice, zgodnie z oznaczeniami na rysunku zmiany planu);

5) 5 KL – pas drogowy drogi lokalnej (droga dojazdowa do cmentarza):

a) szerokość pasa drogowego – 25 m,

b) elementy pasa drogowego: jezdnia o szerokości co najmniej 7 m, pasy postojowe, chodnik dwustronny, ścieżka rowerowa, zieleń o charakterze alei,

c) powiązanie z drogą 2 KG poprzez skrzyżowanie skanalizowane w węźle z drogą ekspresową, droga może prowadzić ruch autobusowy, do czasu realizacji drogi KS i KG przejazd nad zachodnią obwodnicą miasta Legnicy (przedłużenie drogi 4 KZ) lub z możliwością powiązania z zachodnią obwodnicą na zasadzie określonej w pkt 1f;

6) 6 KL – pas drogowy ulicy lokalnej:

a) szerokość pasa drogowego: 15–20 m, zgodnie z oznaczeniami na rysunku zmiany planu,

b) elementy pasa drogowego: jezdnia o szerokości minimum 6 m, pasy postojowe, chodnik dwustronny, ścieżka rowerowa, zieleń,

c) dostępność ulicy nieograniczona, bezpośrednia obsługa otoczenia, ulica może prowadzić ruch autobusowy;

7) 7 KL i 8 KL – pas drogowy ulicy lokalnej:

a) szerokość pasa drogowego – 20 m, w rejonie skrzyżowania z drogą 2 KG – 25 m,

b) elementy pasa drogowego: jezdnia o szerokości co najmniej 7 m, pasy postojowe, chodnik dwustronny, ścieżka rowerowa, zieleń,

c) dostępność ulicy nieograniczona, bezpośrednia obsługa otoczenia, powiązanie z drogą 2 KG poprzez skrzyżowanie skanalizowane, ulica może prowadzić ruch autobusowy,

d) realizację ulicy 8 KL odracza się do czasu budowy drogi 2 KG,

e) do czasu realizacji drogi 2 KG tymczasowy przebieg ulicy zgodnie z oznaczeniami na rysunku zmiany planu (droga 32 KD), szerokość jezdni – 5 m lub 3,5 m z zastosowaniem mijanek;

8) 9 KL i 10 KL – pas drogowy drogi lokalnej:

a) szerokość pasa drogowego – 15 m, w rejonie skrzyżowania z drogą 2 KG – 25 m,

b) elementy pasa drogowego: jezdnia o szerokości co najmniej 7 m, chodnik jedno- lub dwustronny, ścieżka rowerowa,

c) dostępność drogi nieograniczona, obsługa bezpośredniego otoczenia, powiązanie z drogą 2 KG poprzez skrzyżowanie skanalizowane, droga może prowadzić ruch autobusowy (dla obsługi terenu ZC),

d) realizację drogi 9 KL odracza się do czasu budowy drogi 2 KG,

e) do czasu realizacji drogi 2 KG tymczasowy przebieg drogi 9 KL zgodnie z oznaczeniami na rysunku planu (droga 32 KD), szerokość jezdni – 5 m lub 3,5 z zastosowaniem mijanek;

9) 11 KD, 12 KD, 13 KD, 14 KD, 15 KD, 16 KD, 17 KD, 18 KD – pasy drogowe dróg i ulic dojazdowych:

a) szerokość pasa drogowego – 15 m,

b) elementy pasa drogowego: jezdnia o szerokości co najmniej 5 m, pasy postojowe, chodniki dwustronne, ulicę 11 KD można zrealizować w postaci ciągu pieszo-jezdnego, a na jej zakończeniu należy wykonać plac do zawracania; na skrzyżowaniu ulic 6 KL i 12 KD zaleca się urządzenie skweru, na zakończeniu ulicy 16 KD i 17 KD w rejonie pracowniczych ogrodów działkowych (teren 38 ZD) należy urządzić plac do zawracania oraz miejsca parkingowe dla użytkowników pracowniczych ogrodów działkowych,

c) obsługa wyłącznie bezpośredniego otoczenia, z wyjątkiem ulicy 12 KD,

d) przedłużenie ulicy 18 KD stanowi droga zbiorcza w pasie drogowym drogi 1 KS/KG;

10) do czasu realizacji drogi głównej 2 KG i jej węzła z drogą ekspresową:

a) odracza się realizację dróg i ulic 8 KL, 9 KL i 14 KD, powiązanie pomiędzy drogami 7 KL i 10 KL stanowi droga dojazdowa tymczasowa 32 KD,

b) układ komunikacyjny w rejonie drogi 2 KG tworzą drogi oznaczone na rysunku zmiany planu symbolami 31 KD, 32 KD, 33 KD, które mogą być zrealizowane w postaci ciągów pieszo-jezdnych (jako drogi tymczasowe), w pasach drogowych tych dróg, położonych w obrębie drogi 2 KG nie należy prowadzić przewodów infrastruktury technicznej, droga 31 KD może posiadać powiązanie z drogą 5 KL.

2. Ustala się zasady zagospodarowania ścieżek pieszo--rowerowych i przejść pieszych (tereny 19 KPR, 20 KPR, 21 KPR, 22 KPR, 23 KPR, 24 KPR, 25 KPR, 26 KPR, 27 KPR/33 KD, 28 KPR/33 KD, 29 KPR/31 KD, 30 KPR):

1) szerokość pasów ścieżek powinna wynosić od 3 do 6 m;

2) w obrębie terenów KPR należy urządzić ścieżki piesze oraz rowerowe, na zakończeniu terenu 22 KPR zaleca się urządzenie skweru; pasy ścieżek służą także do lokalizacji przewodów infrastruktury technicznej;

3) ścieżki pieszo-rowerowe 27 KPR, 28 KPR i 29 KPR stanowią do czasu realizacji drogi 2 KG tymczasowe drogi dojazdowe 31 KD i 33 KD.