R o z d z i a ł IV

Kształtowanie układu komunikacyjnego i zasady

lokalizacji miejsc postojowych

§ 7

1. Przebieg oraz klasyfikacje dróg i ulic określa rysunek planu i uchwała.

2. Układ ulic i dróg tworzą:

1) ulice lokalne – KL,

2) ulice dojazdowe – KD,

3) ulice i drogi pieszo-jezdne – Kpj,

4) drogi wewnętrzne.

3. W obrębie przekroju ulicznego, w zależności od klasy ulicy lub drogi, zaleca się realizację ścieżek rowerowych, miejsc postojowych oraz pasów zieleni na warunkach określonych w przepisach szczególnych.

4. Dopuszcza się zmianę położenia, oznaczonych na rysunku orientacyjnych linii rozgraniczających ulic do 5,0 m, przy zachowaniu następujących warunków:

a) utrzymana zostanie ustalona w planie minimalna szerokość ulicy w liniach rozgraniczających,

b) spełnione zostaną wymogi wynikające z przepisów szczególnych dotyczących podstawowych elementów trasy ulicy, w tym szerokości jezdni i chodników oraz układu łuków i odcinków prostych jezdni.

5. Minimalna szerokość jezdni winna wynosić:

1) 6,0 m – dla ulic lokalnych,

2) 5,0 – dla ulic dojazdowych,

3) od 4,5 m do 5,0 – dla dróg i ulic pieszo-jezdnych,

4) od 4,5 do 5,0 m – dla dróg wewnętrznych.

6. Zaleca się budowę i modernizację ulic dojazdowych oraz dróg pieszo-jezdnych i dróg wewnętrznych wg zasad ruchu uspokojonego określonych w “Wytycznych projektowania ulic” G.D.D.P. – 1992 r.

7. Wydzielenie drogi wewnętrznej lub ustanowienie służebności drogowej dla obsługi działek niemających dostępu do drogi publicznej uwzględniać będzie warunki wynikające z obowiązujących przepisów szczególnych oraz parametry i warunki określone w niniejszej uchwale.

8. Nowe i modernizowane elementy układu komunikacyjnego służące pieszym oraz dojścia do obiektów usługowych należy dostosować do potrzeb osób niepełnosprawnych.

9. W obrębie linii rozgraniczających ulic oraz placów i ciągów pieszych dopuszcza się lokalizowanie obiektów:

1) związanych z obsługą ruchu,

2) małej architektury, w tym elementów zorganizowanych systemów informacji i reklamy.

10. Obiekty, o których mowa w ust. 9, należy kształtować w oparciu o jednorodne rozwiązania architektoniczne i materiałowe, dostosowane do wartości kulturowych i krajobrazowych miasta.

11. Ustala się następujące tereny do wytyczenia ścieżek rowerowych:

  • tereny dróg i ulic – oznaczone symbolem K,

  • tereny dróg wewnętrznych – wyłącznie za zgo-
  • dą i na warunkach określonych przez zarządcę

    drogi,

    • tereny zieleni rekreacyjnej – oznaczone symbo-

    lem ZR,

    • tereny łąk i zieleni niskiej – oznaczone symbo-

    lem RZ,

    • tereny parków leśnych – oznaczone symbolem

    RLP,

    • tereny lasów i zadrzewień – oznaczone symbo-

    lem RL, wyłącznie za zgodą i na warunkach

    określonych przez zarządcę terenów – z wyko-

    rzystaniem wyłącznie dróg leśnych i szlaków

    turystycznych.

    12. Przy budowie, przebudowie i modernizacji ulic należy uwzględnić ustalenia dotyczące zasad lokalizacji sieci infrastruktury technicznej określone w § 10 i § 11.

    13. Wskazuje się następujące tereny dla lokalizacji lądowiska śmigłowców:

    § 8

    1. W granicach działek budowlanych, należy zabezpieczyć odpowiednią do potrzeb i przepisów szczególnych liczbę miejsc postojowych dla samochodów osobowych, autobusów i samochodów gospodarczych.

    2. Minimalną liczbę miejsc postojowych dla samochodów osobowych na działkach budowlanych należy ustalić w oparciu o następujące wskaźniki:

    1) na terenach zabudowy mieszkaniowej – 1 mp/1 mieszkanie,

    2) na terenach usług:

    a) kościoły, sale

    widowiskowe,

    kluby, biblioteki

    Ţ 1m.p./10 miejsc

    b) biura, urzędy

    Ţ 1m.p./50m2 p.u.

    c) szkoły

    Ţ 1m.p./10 osób personelu

    d) obiekty sporto-

    wo-rekreacyjne

    Ţ 1m.p./10 użytkowników

    e) przychodnie

    zdrowia

    Ţ 1m.p./100m2 p.u.

    f) hotele

    Ţ 1m.p./2 łóżka

    g) pensjonaty,

    motele, i inne

    turystyczne

    Ţ 1m.p./4 łóżka

    h) restauracje, ka-

    wiarnie

    Ţ 1m.p./5 miejsc konsump-

    cyjnych

    i) obiekty handlo-

    we.

    Ţ 1m.p./50m2 p.u.

    3. W bilansie miejsc postojowych dopuszcza się uwzględnienie przyulicznych miejsc postojowych za zgodą zarządcy drogi.