R o z d z i a ł IV
Kształtowanie układu komunikacyjnego i zasady
lokalizacji miejsc postojowych
§ 7
1. Przebieg oraz klasyfikacje dróg i ulic określa rysunek planu i uchwała.
2. Układ ulic i dróg tworzą:
1) ulice lokalne – KL,
2) ulice dojazdowe – KD,
3) ulice i drogi pieszo-jezdne – Kpj,
4) drogi wewnętrzne.
3. W obrębie przekroju ulicznego, w zależności od klasy ulicy lub drogi, zaleca się realizację ścieżek rowerowych, miejsc postojowych oraz pasów zieleni na warunkach określonych w przepisach szczególnych.
4. Dopuszcza się zmianę położenia, oznaczonych na rysunku orientacyjnych linii rozgraniczających ulic do 5,0 m, przy zachowaniu następujących warunków:
a) utrzymana zostanie ustalona w planie minimalna szerokość ulicy w liniach rozgraniczających,
b) spełnione zostaną wymogi wynikające z przepisów szczególnych dotyczących podstawowych elementów trasy ulicy, w tym szerokości jezdni i chodników oraz układu łuków i odcinków prostych jezdni.
5. Minimalna szerokość jezdni winna wynosić:
1) 6,0 m – dla ulic lokalnych,
2) 5,0 – dla ulic dojazdowych,
3) od 4,5 m do 5,0 – dla dróg i ulic pieszo-jezdnych,
4) od 4,5 do 5,0 m – dla dróg wewnętrznych.
6. Zaleca się budowę i modernizację ulic dojazdowych oraz dróg pieszo-jezdnych i dróg wewnętrznych wg zasad ruchu uspokojonego określonych w “Wytycznych projektowania ulic” G.D.D.P. – 1992 r.
7. Wydzielenie drogi wewnętrznej lub ustanowienie służebności drogowej dla obsługi działek niemających dostępu do drogi publicznej uwzględniać będzie warunki wynikające z obowiązujących przepisów szczególnych oraz parametry i warunki określone w niniejszej uchwale.
8. Nowe i modernizowane elementy układu komunikacyjnego służące pieszym oraz dojścia do obiektów usługowych należy dostosować do potrzeb osób niepełnosprawnych.
9. W obrębie linii rozgraniczających ulic oraz placów i ciągów pieszych dopuszcza się lokalizowanie obiektów:
1) związanych z obsługą ruchu,
2) małej architektury, w tym elementów zorganizowanych systemów informacji i reklamy.
10. Obiekty, o których mowa w ust. 9, należy kształtować w oparciu o jednorodne rozwiązania architektoniczne i materiałowe, dostosowane do wartości kulturowych i krajobrazowych miasta.
11. Ustala się następujące tereny do wytyczenia ścieżek rowerowych:
|
dą i na warunkach określonych przez zarządcę drogi, |
lem ZR, |
lem RZ, |
RLP, |
lem RL, wyłącznie za zgodą i na warunkach określonych przez zarządcę terenów – z wyko- rzystaniem wyłącznie dróg leśnych i szlaków turystycznych. |
12. Przy budowie, przebudowie i modernizacji ulic należy uwzględnić ustalenia dotyczące zasad lokalizacji sieci infrastruktury technicznej określone w § 10 i § 11.
13. Wskazuje się następujące tereny dla lokalizacji lądowiska śmigłowców:
§ 8
1. W granicach działek budowlanych, należy zabezpieczyć odpowiednią do potrzeb i przepisów szczególnych liczbę miejsc postojowych dla samochodów osobowych, autobusów i samochodów gospodarczych.
2. Minimalną liczbę miejsc postojowych dla samochodów osobowych na działkach budowlanych należy ustalić w oparciu o następujące wskaźniki:
1) na terenach zabudowy mieszkaniowej – 1 mp/1 mieszkanie,
2) na terenach usług:
a) kościoły, sale widowiskowe, kluby, biblioteki |
Ţ 1m.p./10 miejsc |
b) biura, urzędy |
Ţ 1m.p./50m2 p.u. |
c) szkoły |
Ţ 1m.p./10 osób personelu |
d) obiekty sporto- wo-rekreacyjne |
Ţ 1m.p./10 użytkowników |
e) przychodnie zdrowia |
Ţ 1m.p./100m2 p.u. |
f) hotele |
Ţ 1m.p./2 łóżka |
g) pensjonaty, motele, i inne turystyczne |
Ţ 1m.p./4 łóżka |
h) restauracje, ka- wiarnie |
Ţ 1m.p./5 miejsc konsump-cyjnych |
i) obiekty handlo- we. |
Ţ 1m.p./50m2 p.u. |
3. W bilansie miejsc postojowych dopuszcza się uwzględnienie przyulicznych miejsc postojowych za zgodą zarządcy drogi.