R o z d z i a ł IV

Kształtowanie układu komunikacyjnego i zasady

lokalizacji miejsc postojowych

§ 7

1. Przebieg oraz klasyfikacje dróg i ulic określa rysunek planu i uchwała.

2. Układ ulic i dróg tworzą:

1) drogi zbiorcze – KZ,

2) ulice dojazdowe – KD,

3) ulice i drogi pieszo-jezdne – Kpj,

4) drogi wewnętrzne.

3. W obrębie przekroju ulicznego, w zależności od klasy ulicy lub drogi, zaleca się realizację ścieżek rowerowych, miejsc postojowych oraz pasów zieleni na warunkach określonych w przepisach szczególnych.

4. Dopuszcza się zmianę położenia, oznaczonych na rysunku orientacyjnych linii rozgraniczających ulic do 5,0 m, przy zachowaniu następujących warunków:

  1. utrzymana zostanie ustalona w planie minimalna szerokość ulicy w liniach rozgraniczających,
  2. spełnione zostaną wymogi wynikające z ustaleń planu i z przepisów szczególnych dotyczących podstawowych elementów trasy ulicy, w tym szerokości jezdni i chodników oraz układu łuków i odcinków prostych jezdni.

5. Minimalna szerokość jezdni winna wynosić:

1) 6,5 – 7,0 – dla ulicy zbiorczej,

2) 6,0 m – dla ulic lokalnych,

3) 5,0 – dla ulic dojazdowych,

4) od 4,5 m do 5,0 – dla dróg i ulic pieszo-jezdnych,

5) od 4,5 do 5,0 m – dla dróg wewnętrznych.

  1. Zaleca się budowę i modernizację ulic dojazdowych oraz dróg pieszo-jezdnych i dróg wewnętrznych wg zasad ruchu uspokojonego określonych w “Wytycznych projektowania ulic” G.D.D.P. – 1992r.
  2. Wydzielenie drogi wewnętrznej lub ustanowienie służebności drogowej dla obsługi działek nie mających dostępu do drogi publicznej uwzględniać będzie warunki wynikające z obowiązujących przepisów szczególnych oraz parametry i warunki określone w niniejszej uchwale.
  3. Nowe i modernizowane elementy układu komunikacyjnego służące pieszym oraz dojścia do obiektów usługowych należy dostosować do potrzeb osób niepełnosprawnych.
  4. W obrębie linii rozgraniczających ulic oraz placów i ciągów pieszych dopuszcza się lokalizowanie obiektów:

1) związanych z obsługą ruchu,

2) małej architektury, w tym elementów zorganizowanych systemów informacji i reklamy oraz kiosków.

10. Obiekty, o których mowa w ust. 9, należy kształtować w oparciu o jednorodne rozwiązania architektoniczne i materiałowe, dostosowane do wartości kulturowych i krajobrazowych miasta oraz zgodnie z ustaleniami § 6 uchwały.

11. Ustala się następujące tereny do wytyczenia ścieżek rowerowych:

12. Przy budowie, przebudowie i modernizacji ulic należy uwzględnić ustalenia dotyczące zasad lokalizacji sieci infrastruktury technicznej określone w § 10 i § 11.

13. W zagospodarowaniu terenów uwzględniać wymagania ochrony trenów kolejowych, oznaczonych na rysunku planu symbolem KK oraz terenów ulic publicznych, oznaczonych na rysunku planu symbolem K, wynikające z ustaleń planu i przepisów szczególnych.

14. Na terenach kolejowych dopuszcza się lokalizację budynków, budowli infrastruktury technicznej oraz utrzymanie zieleni i wprowadzenie nowych jej elementów pod warunkiem zachowania przepisów techniczno-budowlanych oraz warunków bezpieczeństwa ruchu na linii kolejowej.

§ 8

1. W granicach działek budowlanych, należy zapewnić odpowiednią do potrzeb i przepisów szczególnych liczbę miejsc postojowych dla samochodów osobowych, autobusów i samochodów gospodarczych.

2. Minimalną liczbę miejsc postojowych dla samochodów osobowych na działkach budowlanych należy ustalić w oparciu o następujące wskaźniki:

1) na terenach zabudowy mieszkaniowej – 1 mp/1 mieszkanie,

2) na terenach usług:

a) kościoły, sale

widowiskowe,

kluby, biblioteki

Ţ 1m.p./10 miejsc

b) biura, urzędy

Ţ 1m.p./50 m2 p.u.

c) szkoły

Ţ 1m.p./10 osób perso-

nelu

d) obiekty sporto-

wo-rekreacyjne

Ţ 1m.p./10 użytkowni-

ków

e) przychodnie

zdrowia

Ţ 1 m.p./100 m2 p.u.

f) hotele

Ţ 1m.p./2 łóżka

g) pensjonaty, mo-

tele, i inne tury-

styczne

Ţ 1m.p./4 łóżka

h) restauracje, ka-

wiarnie

Ţ 1 m.p./5 miejsc kon-

sumpcyjnych

i) obiekty handlowe

Ţ 1m.p./50 m2 p.u.

3. W bilansie miejsc postojowych dopuszcza się uwzględnienie przyulicznych miejsc postojowych za zgodą zarządcy drogi.