R o z d z i a ł IV
Kształtowanie układu komunikacyjnego i zasady lokalizacji miejsc postojowych
§ 7
1. Przebieg oraz klasyfikacje dróg i ulic określa rysunek planu i uchwała.
2. Układ ulic i dróg tworzą:
1) ulice dojazdowe – KD,
3. W obrębie przekroju ulicznego, w zależności od klasy ulicy lub drogi, zaleca się realizację ścieżek rowerowych, miejsc postojowych oraz pasów zieleni na warunkach określonych w przepisach szczególnych.
4. Dopuszcza się zmianę położenia, oznaczonych na rysunku orientacyjnych linii rozgraniczających ulic do 5,0 m , przy zachowaniu następujących warunków:
5. Minimalna szerokość jezdni winna wynosić:
1) 5,0 – dla ulic dojazdowych,
2) od 4,5 m do 5,0 – dla dróg i ulic pieszo-jezdnych,
3) od 4,5 do 5,0 m – dla dróg wewnętrznych.
6. Zaleca się budowę i modernizację ulic dojazdowych oraz dróg pieszo-jezdnych i dróg wewnętrznych wg zasad ruchu uspokojonego określonych w “Wytycznych projektowania ulic” G.D.D.P. – 1992 r.
7. Wydzielenie drogi wewnętrznej lub ustanowienie służebności drogowej dla obsługi działek niemających dostępu do drogi publicznej uwzględniać będzie warunki wynikające z obowiązujących przepisów szczególnych oraz parametry i warunki określone w niniejszej uchwale.
8. Nowe i modernizowane elementy układu komunikacyjnego służące pieszym oraz dojścia do obiektów usługowych należy dostosować do potrzeb osób niepełnosprawnych.
9. W obrębie linii rozgraniczających ulic oraz placów i ciągów pieszych dopuszcza się lokalizowanie obiektów:
1) związanych z obsługą ruchu,
2) małej architektury, w tym elementów zorganizowanych systemów informacji i reklamy oraz kiosków.
10. Obiekty, o których mowa w ust. 9 należy kształtować w oparciu o jednorodne rozwiązania architektoniczne i materiałowe, dostosowane do wartości kulturowych i krajobrazowych miasta oraz zgodnie z wymogami określonymi w § 6.
11. Ustala się następujące tereny do wytyczenia ścieżek rowerowych:
12. Przy budowie, przebudowie i modernizacji ulic należy uwzględnić ustalenia dotyczące zasad lokalizacji sieci infrastruktury technicznej określone w § 10 i § 11.
13. W zagospodarowaniu terenów uwzględniać wymagania ochrony trenów kolejowych, oznaczonych na rysunku planu symbolem KK oraz terenów ulic publicznych, oznaczonych na rysunku planu symbolem K, wynikające z ustaleń planu i przepisów szczególnych.
14. Dopuszcza się lokalizację lądowiska śmigłowców na następujących terenach:
§ 8
1. W granicach działek budowlanych, należy zapewnić odpowiednią do potrzeb i przepisów szczególnych liczbę miejsc postojowych dla samochodów osobowych, autobusów i samochodów gospodarczych.
2. Minimalną liczbę miejsc postojowych dla samochodów osobowych na działkach budowlanych należy ustalić w oparciu o następujące wskaźniki:
1) na terenach zabudowy mieszkaniowej – 1 mp/1 mieszkanie,
2) na terenach usług:
a) kościoły, sale wi- dowiskowe, kluby, biblioteki |
Ţ 1m.p./10 miejsc |
b) biura, urzędy |
Ţ 1m.p./50m2 p.u. |
c) szkoły |
Ţ 1m.p./10 osób perso-nelu |
d) obiekty sporto- wo-rekreacyjne |
Ţ 1m.p./10 użytkowni-ków |
e) przychodnie zdro- wia |
Ţ 1m.p./100m2 p.u. |
f) hotele |
Ţ 1m.p./2 łóżka |
g) pensjonaty, mo- tele i inne tury- styczne |
Ţ 1m.p./4 łóżka |
h) restauracje, ka- wiarnie |
Ţ 1m.p./5 miejsc kon-sumpcyjnych |
i) obiekty handlowe |
Ţ 1m.p./50m2 p.u. |
3. W bilansie miejsc postojowych dopuszcza się uwzględnienie przyulicznych miejsc postojowych za zgodą zarządcy drogi.