R o z d z i a ł IV

Kształtowanie układu komunikacyjnego i zasady lokalizacji miejsc postojowych

§ 7

1. Przebieg oraz klasyfikacje dróg i ulic określa rysunek planu i uchwała.

2. Układ ulic i dróg tworzą:

1) ulice dojazdowe – KD,

  1. ulice i drogi pieszo jezdne – KPJ.
  2. drogi wewnętrzne.

3. W obrębie przekroju ulicznego, w zależności od klasy ulicy lub drogi, zaleca się realizację ścieżek rowerowych, miejsc postojowych oraz pasów zieleni na warunkach określonych w przepisach szczególnych.

4. Dopuszcza się zmianę położenia, oznaczonych na rysunku orientacyjnych linii rozgraniczających ulic do 5,0 m , przy zachowaniu następujących warunków:

  1. utrzymana zostanie ustalona w planie minimalna szerokość ulicy w liniach rozgraniczających,
  2. spełnione zostaną wymogi wynikające z przepisów szczególnych dotyczących podstawowych elementów trasy ulicy, w tym szerokości jezdni i chodników oraz układu łuków i odcinków prostych jezdni.

5. Minimalna szerokość jezdni winna wynosić:

1) 5,0 – dla ulic dojazdowych,

2) od 4,5 m do 5,0 – dla dróg i ulic pieszo-jezdnych,

3) od 4,5 do 5,0 m – dla dróg wewnętrznych.

6. Zaleca się budowę i modernizację ulic dojazdowych oraz dróg pieszo-jezdnych i dróg wewnętrznych wg zasad ruchu uspokojonego określonych w “Wytycznych projektowania ulic” G.D.D.P. – 1992 r.

7. Wydzielenie drogi wewnętrznej lub ustanowienie służebności drogowej dla obsługi działek niemających dostępu do drogi publicznej uwzględniać będzie warunki wynikające z obowiązujących przepisów szczególnych oraz parametry i warunki określone w niniejszej uchwale.

8. Nowe i modernizowane elementy układu komunikacyjnego służące pieszym oraz dojścia do obiektów usługowych należy dostosować do potrzeb osób niepełnosprawnych.

9. W obrębie linii rozgraniczających ulic oraz placów i ciągów pieszych dopuszcza się lokalizowanie obiektów:

1) związanych z obsługą ruchu,

2) małej architektury, w tym elementów zorganizowanych systemów informacji i reklamy oraz kiosków.

10. Obiekty, o których mowa w ust. 9 należy kształtować w oparciu o jednorodne rozwiązania architektoniczne i materiałowe, dostosowane do wartości kulturowych i krajobrazowych miasta oraz zgodnie z wymogami określonymi w § 6.

11. Ustala się następujące tereny do wytyczenia ścieżek rowerowych:

12. Przy budowie, przebudowie i modernizacji ulic należy uwzględnić ustalenia dotyczące zasad lokalizacji sieci infrastruktury technicznej określone w § 10 i § 11.

13. W zagospodarowaniu terenów uwzględniać wymagania ochrony trenów kolejowych, oznaczonych na rysunku planu symbolem KK oraz terenów ulic publicznych, oznaczonych na rysunku planu symbolem K, wynikające z ustaleń planu i przepisów szczególnych.

14. Dopuszcza się lokalizację lądowiska śmigłowców na następujących terenach:

§ 8

1. W granicach działek budowlanych, należy zapewnić odpowiednią do potrzeb i przepisów szczególnych liczbę miejsc postojowych dla samochodów osobowych, autobusów i samochodów gospodarczych.

2. Minimalną liczbę miejsc postojowych dla samochodów osobowych na działkach budowlanych należy ustalić w oparciu o następujące wskaźniki:

1) na terenach zabudowy mieszkaniowej – 1 mp/1 mieszkanie,

2) na terenach usług:

a) kościoły, sale wi- dowiskowe,

kluby, biblioteki

Ţ 1m.p./10 miejsc

b) biura, urzędy

Ţ 1m.p./50m2 p.u.

c) szkoły

Ţ 1m.p./10 osób perso-

nelu

d) obiekty sporto-

wo-rekreacyjne

Ţ 1m.p./10 użytkowni-

ków

e) przychodnie zdro-

wia

Ţ 1m.p./100m2 p.u.

f) hotele

Ţ 1m.p./2 łóżka

g) pensjonaty, mo-

tele i inne tury-

styczne

Ţ 1m.p./4 łóżka

h) restauracje, ka-

wiarnie

Ţ 1m.p./5 miejsc kon-

sumpcyjnych

i) obiekty handlowe

Ţ 1m.p./50m2 p.u.

3. W bilansie miejsc postojowych dopuszcza się uwzględnienie przyulicznych miejsc postojowych za zgodą zarządcy drogi.