R o z d z i a ł IV

Kształtowanie układu komunikacyjnego i zasady

lokalizacji miejsc postojowych

§ 7

1. Przebieg oraz klasyfikacje dróg i ulic określa rysunek planu i uchwała.

2. Układ ulic i dróg tworzą:

1) droga główna ruchu przyspieszonego – KGP, droga krajowa nr 30,

2) drogi i ulice zbiorcze – KZ,

3) drogi i ulice lokalne – KL,

4) ulice i drogi dojazdowe – KD,

5) ulice i drogi pieszo jezdne – Kpj,

6) drogi wewnętrzne.

3. Szerokość dróg w liniach rozgraniczających określa § 59 uchwały.

4. Dopuszcza się zmianę położenia oznaczonych na rysunku orientacyjnych linii rozgraniczających dróg i ulic do 5,0 m, przy zachowaniu następujących warunków:

1) utrzymana zostanie ustalona w planie minimalna szerokość drogi w liniach rozgraniczających,

2) spełnione zostaną wymogi wynikające z ustaleń planu i z przepisów szczególnych dotyczących podstawowych elementów trasy drogi, w tym szerokości jezdni i chodników oraz układu łuków i odcinków prostych jezdni,

3) zachowane zostaną ustalone w przepisach uchwały odległości linii zabudowy budynków projektowanych,

4) dokonania uzgodnienia z Wójtem Gminy.

5. Minimalna szerokość jezdni winna wynosić:

1) 7,0 m – dla drogi głównej ruchu przyspieszonego,

2) 6,0 m – dla dróg i ulic zbiorczych,

3) 6,0 m – dla dróg i ulic lokalnych,

4) 5,0 – dla dróg i ulic dojazdowych,

5) od 4,5 m do 5,0 – dla dróg i ulic pieszo-jezdnych,

6) od 4,5 do 5,0 m – dla dróg wewnętrznych.

§ 8

1. Adaptuje się istniejącą obsługę terenów i działek z drogi KGP oraz zakazuje się wprowadzania nowych zjazdów, z wyjątkiem wskazanych na rysunku planu, po uzyskaniu zgody zarządcy drogi.

2. Adaptuje się istniejącą obsługę terenów i działek z dróg KZ i KL oraz dopuszcza się nowe zjazdy, po uzyskaniu zgody zarządcy drogi.

3. Dopuszcza się konieczne poszerzenia pasów drogowych na cele związane z poprawą bezpieczeństwa ruchu i użytkowników terenów przylegających do drogi oraz ochrony zdrowia ludzi.

4. W obrębie przekroju ulicznego i drogowego, w uzgodnieniu z zarządcą drogi, w zależności od klasy ulicy lub drogi, zaleca się realizację ścieżek rowerowych, miejsc postojowych oraz pasów zieleni na warunkach określonych w przepisach szczególnych.

5. Przy budowie, przebudowie i modernizacji ulic należy uwzględnić zasady lokalizacji sieci infrastruktury technicznej wynikające z przepisów szczególnych i ustaleń określonych w § 15 uchwały.

6. W zagospodarowaniu terenów mieszkaniowych i usługowych należy uwzględniać wymagania ochrony terenów dróg publicznych, oznaczonych na rysunku planu symbolem K, wynikające z ustaleń planu i przepisów szczególnych.

§ 9

1. W granicach działek budowlanych należy zapewnić odpowiednią do potrzeb i przepisów szczególnych liczbę miejsc postojowych dla samochodów osobowych, autobusów i samochodów gospodarczych.

2. Minimalną liczbę miejsc postojowych dla samochodów osobowych na działkach budowlanych należy ustalić w oparciu o następujące wskaźniki:

1) na terenach zabudowy mieszkaniowej – 1 m.p./ /1 mieszkanie,

2) na terenach usług:

a) kościoły, sale widowiskowe, kluby, biblioteki

Ţ 1 m.p./10 miejsc

b) biura, urzędy

Ţ 1 m.p./50 m2 p.u.

c) szkoły Ţ 1 m.p./10 osób personelu

d) obiekty sportowo-rekreacyjne

Ţ 1 m.p./10 użytkowników

e) przychodnie zdrowia

Ţ 1 m.p./100 m2 p.u.

f) hotele Ţ 1 m.p./2 łóżka

g) pensjonaty, motele i inne turystyczne

Ţ 1 m.p./4 łóżka

h) restauracje, kawiarnie

Ţ 1 m.p./5 miejsc konsumpcyjnych

i) obiekty handlowe

Ţ 1 m.p./50 m2 p.u.

3. W bilansie miejsc postojowych dopuszcza się uwzględnienie przyulicznych miejsc postojowych za zgodą zarządcy drogi.

§ 10

1. Wydzielenie drogi wewnętrznej lub ustanowienie służebności drogowej dla obsługi działek niemających dostępu do drogi publicznej uwzględniać będzie warunki wynikające z obowiązujących przepisów szczególnych oraz parametry i warunki określone w niniejszej uchwale.

2. Szerokości pasa terenu (szerokość działki) pod drogę wewnętrzną określają przepisy uchwały.

§ 11

1. Ustala się następujące tereny do wytyczenia ścieżek rowerowych:

1) tereny dróg i ulic – oznaczone symbolem K,

2) tereny dróg wewnętrznych – wyłącznie za zgodą i na warunkach określonych przez zarządcę drogi,

3) tereny sportu i rekreacji – oznaczone symbolem US,

4) tereny zieleni i usług, – oznaczone symbolem ZU,

5) tereny zieleni parkowej – oznaczone symbolem ZP,

6) tereny ogrodów działkowych – oznaczone symbolem ZD,

7) tereny zieleni rekreacyjnej – oznaczone symbolem ZR,

8) tereny lasów i zadrzewień – oznaczone symbolem RL, wyłącznie za zgodą i na warunkach określonych przez zarządcę terenów – z wykorzystaniem wyłącznie dróg wewnętrznych – leśnych i szlaków turystycznych.

§ 12

1. Przebieg i tereny istniejącej linii kolejowej określa rysunek planu.

2. Na terenach kolejowych, oznaczonych na rysunku planu symbolem KK, dopuszcza się lokalizację budynków, budowli infrastruktury technicznej oraz utrzymanie zieleni i wprowadzenie nowych jej elementów pod warunkiem zachowania przepisów techniczno-budowlanych oraz warunków bezpieczeństwa ruchu na linii kolejowej.

3. Dopuszcza się konieczne poszerzenia terenów kolejowych na cele związane z poprawą bezpieczeństwa ruchu i użytkowników terenów przylegających do tych terenów oraz ochrony zdrowia ludzi.

4. Na terenach sąsiadujących z terenami kolejowymi, przy rozbudowie istniejących i budowie nowych obiektów oraz lokalizacji zieleni należy zachować odległości od terenów kolejowych ustalone w przepisach szczególnych oraz zapewniające bezpieczeństwo ruchu i funkcjonowania urządzeń kolejowych.