R o z d z i a ł IV
Kształtowanie układu komunikacyjnego i zasady
lokalizacji miejsc postojowych
§ 7
1. Przebieg oraz klasyfikacje dróg i ulic określa rysunek planu i uchwała.
2. Układ ulic i dróg tworzą:
1) droga główna ruchu przyspieszonego – KGP, droga krajowa nr 30,
2) drogi i ulice zbiorcze – KZ,
3) drogi i ulice lokalne – KL,
4) ulice i drogi dojazdowe – KD,
5) ulice i drogi pieszo jezdne – Kpj,
6) drogi wewnętrzne.
3. Szerokość dróg w liniach rozgraniczających określa § 59 uchwały.
4. Dopuszcza się zmianę położenia oznaczonych na rysunku orientacyjnych linii rozgraniczających dróg i ulic do 5,0 m, przy zachowaniu następujących warunków:
1) utrzymana zostanie ustalona w planie minimalna szerokość drogi w liniach rozgraniczających,
2) spełnione zostaną wymogi wynikające z ustaleń planu i z przepisów szczególnych dotyczących podstawowych elementów trasy drogi, w tym szerokości jezdni i chodników oraz układu łuków i odcinków prostych jezdni,
3) zachowane zostaną ustalone w przepisach uchwały odległości linii zabudowy budynków projektowanych,
4) dokonania uzgodnienia z Wójtem Gminy.
5. Minimalna szerokość jezdni winna wynosić:
1) 7,0 m – dla drogi głównej ruchu przyspieszonego,
2) 6,0 m – dla dróg i ulic zbiorczych,
3) 6,0 m – dla dróg i ulic lokalnych,
4) 5,0 – dla dróg i ulic dojazdowych,
5) od 4,5 m do 5,0 – dla dróg i ulic pieszo-jezdnych,
6) od 4,5 do 5,0 m – dla dróg wewnętrznych.
§ 8
1. Adaptuje się istniejącą obsługę terenów i działek z drogi KGP oraz zakazuje się wprowadzania nowych zjazdów, z wyjątkiem wskazanych na rysunku planu, po uzyskaniu zgody zarządcy drogi.
2. Adaptuje się istniejącą obsługę terenów i działek z dróg KZ i KL oraz dopuszcza się nowe zjazdy, po uzyskaniu zgody zarządcy drogi.
3. Dopuszcza się konieczne poszerzenia pasów drogowych na cele związane z poprawą bezpieczeństwa ruchu i użytkowników terenów przylegających do drogi oraz ochrony zdrowia ludzi.
4. W obrębie przekroju ulicznego i drogowego, w uzgodnieniu z zarządcą drogi, w zależności od klasy ulicy lub drogi, zaleca się realizację ścieżek rowerowych, miejsc postojowych oraz pasów zieleni na warunkach określonych w przepisach szczególnych.
5. Przy budowie, przebudowie i modernizacji ulic należy uwzględnić zasady lokalizacji sieci infrastruktury technicznej wynikające z przepisów szczególnych i ustaleń określonych w § 15 uchwały.
6. W zagospodarowaniu terenów mieszkaniowych i usługowych należy uwzględniać wymagania ochrony terenów dróg publicznych, oznaczonych na rysunku planu symbolem K, wynikające z ustaleń planu i przepisów szczególnych.
§ 9
1. W granicach działek budowlanych należy zapewnić odpowiednią do potrzeb i przepisów szczególnych liczbę miejsc postojowych dla samochodów osobowych, autobusów i samochodów gospodarczych.
2. Minimalną liczbę miejsc postojowych dla samochodów osobowych na działkach budowlanych należy ustalić w oparciu o następujące wskaźniki:
1) na terenach zabudowy mieszkaniowej – 1 m.p./ /1 mieszkanie,
2) na terenach usług:
a) kościoły, sale widowiskowe, kluby, biblioteki
Ţ
1 m.p./10 miejscb) biura, urzędy
c) szkoły
Ţ 1 m.p./10 osób personelud) obiekty sportowo-rekreacyjne
Ţ
1 m.p./10 użytkownikówe) przychodnie zdrowia
Ţ
1 m.p./100 m2 p.u.f) hotele
Ţ 1 m.p./2 łóżkag) pensjonaty, motele i inne turystyczne
h) restauracje, kawiarnie
i) obiekty handlowe
Ţ
1 m.p./50 m2 p.u.3. W bilansie miejsc postojowych dopuszcza się uwzględnienie przyulicznych miejsc postojowych za zgodą zarządcy drogi.
§ 10
1. Wydzielenie drogi wewnętrznej lub ustanowienie służebności drogowej dla obsługi działek niemających dostępu do drogi publicznej uwzględniać będzie warunki wynikające z obowiązujących przepisów szczególnych oraz parametry i warunki określone w niniejszej uchwale.
2. Szerokości pasa terenu (szerokość działki) pod drogę wewnętrzną określają przepisy uchwały.
§ 11
1. Ustala się następujące tereny do wytyczenia ścieżek rowerowych:
1) tereny dróg i ulic – oznaczone symbolem K,
2) tereny dróg wewnętrznych – wyłącznie za zgodą i na warunkach określonych przez zarządcę drogi,
3) tereny sportu i rekreacji – oznaczone symbolem US,
4) tereny zieleni i usług, – oznaczone symbolem ZU,
5) tereny zieleni parkowej – oznaczone symbolem ZP,
6) tereny ogrodów działkowych – oznaczone symbolem ZD,
7) tereny zieleni rekreacyjnej – oznaczone symbolem ZR,
8) tereny lasów i zadrzewień – oznaczone symbolem RL, wyłącznie za zgodą i na warunkach określonych przez zarządcę terenów – z wykorzystaniem wyłącznie dróg wewnętrznych – leśnych i szlaków turystycznych.
§ 12
1. Przebieg i tereny istniejącej linii kolejowej określa rysunek planu.
2. Na terenach kolejowych, oznaczonych na rysunku planu symbolem KK, dopuszcza się lokalizację budynków, budowli infrastruktury technicznej oraz utrzymanie zieleni i wprowadzenie nowych jej elementów pod warunkiem zachowania przepisów techniczno-budowlanych oraz warunków bezpieczeństwa ruchu na linii kolejowej.
3. Dopuszcza się konieczne poszerzenia terenów kolejowych na cele związane z poprawą bezpieczeństwa ruchu i użytkowników terenów przylegających do tych terenów oraz ochrony zdrowia ludzi.
4. Na terenach sąsiadujących z terenami kolejowymi, przy rozbudowie istniejących i budowie nowych obiektów oraz lokalizacji zieleni należy zachować odległości od terenów kolejowych ustalone w przepisach szczególnych oraz zapewniające bezpieczeństwo ruchu i funkcjonowania urządzeń kolejowych.