R o z d z i a ł 14
Ustalenia dotyczące zasad obsługi komunikacyjnej
§ 210
1. Plan ustala utrzymanie podstawowego układu drogowo-ulicznego, w ramach którego powiązania zewnętrzne zapewniają:
a) drogi krajowe relacji Wrocław – Legnica (nr 94) oraz relacji Prochowice – Lubin (nr 36) klasyfikowane jako drogi główne przewidziane do modernizacji do parametrów normatywnych,
b) drogi powiatowe oznaczone numerami: 305, 308, 343, 344, przewidziane do modernizacji do parametrów normatywnych.
2. Ustalony planem wewnętrzny układ komunikacyjny opiera się na wykształconym układzie ulic z jego przebudową i modernizacją:
a) na obszarze śródmieścia w celu wytworzenia obwodnicy odciążającej Rynek i zespół staromiejski, które tworzą ulice Legnicka, Ciepła, Pocztowa, Wrocławska (fragment), 22 Lipca, K. Miarki, wraz z ulicami jednokierunkowymi wchodzącymi do Rynku,
b) we wschodniej części miasta w nawiązaniu do wyznaczonych planem terenów mieszkaniowych między ulicami Powstańców Warszawy, Jagiellońską i Wrocławską wraz z ich urządzeniem, z układem ulic poprzecznych pokazanych na rysunku planu,
c) we wschodniej części miasta, za pasem infrastruktury technicznej, w rejonie Kanału Prochowickiego, w nawiązaniu do wyznaczonych planem terenów przemysłowo- -gospodarczych, w oparciu o drogę powiatową do wsi Kwiatkowice, przewidywaną do budowy po śladzie “Drogi Rogowskiej” oraz ulic poprzecznych pokazanych na rysunku planu, wraz z podłączeniem do drogi krajowej,
d) w północno-wschodniej części miasta, celem umożliwienia wykorzystania terenów na cele przemysłowe ustalono planem wprowadzenie ulic na północ i południe od ul. T. Kościuszki, zakończonych obustronnie placami manewrowymi,
e) pozostałe zamierzenia posiadają charakter lokalny i związane są z podnoszeniem standardu oraz uzupełnieniami układu.
3. Ustala się zasadę wyprzedzającej realizacji ulic wraz z urządzeniami infrastruktury technicznej, wymienionych w pkt 2 b), c), d) niniejszego paragrafu, w stosunku do projektowanego budownictwa mieszkaniowego, przemysłowego i działalności gospodarczej.
4. Ustala się następującą minimalną odległość usytuowania obiektów budowlanych liczoną od krawędzi jezdni:
a) od dróg krajowych: na terenie zabudowanym 10 m i poza terenem zabudowy 25 m,
b) od dróg powiatowych: na terenie zabudowanym 8 m i poza terenem zabudowy 20 m,
c) od dróg gminnych: na terenie zabudowanym 6 m i poza terenem zabudowy 15.
§ 211
Plan ustala dla poszczególnych dróg, oznaczonych na rysunku planu następujące warunki funkcjonalno-techniczne:
Lp. |
Symbol odcinka drogi oznaczony na rysunku planu |
Nazwa ulicy |
Klasa drogi (zarządca drogi) |
Szerokość w liniach rozgraniczających |
Ustalenia dodatkowe |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. |
01KG, 02KG |
drogi krajowe wraz z terenem skrzyżowania tych dróg, |
główna - DK 94 główna – DK 36 |
35,0 |
plan dopuszcza zwężenie linii rozgraniczających punktowo wzdłuż terenu cmentarza do |
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
2. |
03KG |
droga krajowa |
główna – DK 94 |
25,0 |
|
3. |
04KZ, 05KZ |
ul. Wrocławska |
zbiorcza (powiatowa) |
20,0 |
|
4. |
06KZ |
ul. Wrocławska |
zbiorcza (powiatowa) |
20,0 |
plan dopuszcza zwężenie linii rozgraniczających wzdłuż terenu cmentarza oraz dwóch budynków przy ul. Wrocławskiej do 15,0 m |
5. |
07KZ |
ul. 22 lipca, pl. Kopernika, ul. Karola Miarki, ul. Jana Kochanowskiego |
zbiorcza (powiatowa) |
20,0 |
plan dopuszcza punktowe zwężenia linii rozgraniczających ze względu na istniejący budynek przy ul. K. Miarki do 15,0 m |
6. |
08KZ, 09KZ, 10KZ, 11KZ, 16KZ 13KZ, 14KZ, 15KZ |
ul. Jana Kochanowskiego, ul. Karola Świerczewskiego, ul. Wrocławska, ul. Jaworowska, ul. Jagiellońska, |
zbiorcza (powiatowa) |
20,0 |
|
7. |
12KZ |
ul. Legnicka |
zbiorcza (powiatowa) |
20,0 |
plan dopuszcza zwężenie linii rozgraniczających na odcinku od ul. Kopernika do budynku przy ul. Legnickiej 31 ze względu na istniejącą zabudowę pierzejową |
8. |
17KL |
ul. Mieszka I |
lokalna (powiatowa) |
12,0 |
plan dopuszcza zwężenie linii rozgraniczających punktowo ze względu na istniejący budynek do 10,0 m |
9. |
18KL, 50KL |
ul. Pocztowa |
lokalna (gminna) |
15,0 |
|
10. |
20KL |
ul. Legnicka |
lokalna (powiatowa) |
12,0 |
|
11. |
22KL, 24KL, 25KL |
ul. 1 Maja, ul. Pocztowa |
lokalna (gminna) |
10,0 |
|
12. |
23KL, 27KL, 28KL, 29KL, 30KL, 31KL, 32KL, 35KL |
ul. Ciepła, droga projektowana i ul. Juliusza Słowackiego, ul. Młyńska, ul. Średnia, ul. Krakowska, ul. II Armii Wojska Polskiego, droga projektowana |
lokalna (gminna) |
12,0 |
|
13. |
26KL |
ul. Wrocławska |
lokalna (powiatowa) |
12,0 – 15,0 |
12,0 m na odcinku od Rynku do ul. Piotra i Pawła |
14. |
33KL |
ul. Warszawska |
lokalna (gminna) |
15,0 |
obowiązek zachowania istniejącego szpaleru drzew o wartościach przyrodniczych |
15. |
34KL |
ul. Powstańców Warszawy |
lokalna (gminna) |
10,0 |
|
16. |
36KL, 37KL, 41KL |
droga Rogowska, ul. Tadeusza Kościuszki |
lokalna (gminna) |
20,0 |
|
17. |
38KL, 39KL, 40KL, 42KL, 46KL, 48KL, 49KL, 47KL |
droga projektowana, droga projektowana, droga projektowana, droga projektowana, ul. Okrężna, |
lokalna (gminna) |
12,0 |
|
18. |
19KD, 21KD, 51KD |
ul. Mikołaja Kopernika, Rynek, ul. Jana Kochanowskiego |
dojazdowa (powiatowa) |
12,0 |
|
19. |
52KD, 80KD |
ul. Pożarnicza, droga projektowana |
dojazdowa (gminna) |
12,0 |
|
20. |
43KD 53KD, 54KD, 55KD, 56KD, 57KD, 58KD, 61KD, 62KD, 63KD, 64KD, 65KD, 66KD, |
droga projektowana ul. Przechodnia, droga projektowana, ul. Garncarska, ul. Armii Czerwonej, ul. Zakątna, ul. Adama Mickiewicza, ul. Henryka Pobożnego, droga projektowana, droga projektowana, ul. Słowackiego, |
dojazdowa (gminna) |
10,00 |
|
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
67KD, 68KD, 70KD, 71KD,
72KD, 73KD, 75KD, 76KD, 77KD, 78KD, 79KD, 83KD, 84KD, 85KD, 87KD, 88KD, 89KD, 90KD, 91KD, 92KD, 93KD, 94KD, 95KD, 96KD, 97KD, 98KD, 99KD, 100KD, 101KD, 02KD, 103KD, 104KD, 105KD,106KD, 107KD,108KD, 109KD,110KD, 111KD, 112KD |
droga projektowana, ulica bez nazwy, droga projektowana, ul. Marszałka Roli- -Żymierskiego i ul. Młyńska, ul. Śląska, ul. Marszałka Roli- -Żymierskiego, droga projektowana, ul. Powstańców Wielkopolskich, ul. Powstańców Śląskich, ul. Młodej Gwardii, ul. Powstańców Warszawy, droga projektowana, droga projektowana, droga projektowana, droga projektowana, droga projektowana, ulica bez nazwy, ul. Pocztowa, ulica bez nazwy, droga projektowana, ul. Krótka, ul. Leśna, ul. Łąkowa, droga projektowana, ul. Mieszka I, ul. Mała, droga projektowana, droga projektowana, droga projektowana, ul. Przodowników Pracy ul. Armii Ludowej |
|
|
|
21. |
59KD |
ul. Piotra i Pawła |
dojazdowa (gminna) |
8,0 |
plan dopuszcza zwężenie linii rozgraniczających ze względu na istniejącą śródmiejską zabudowę pierzejową |
22. |
69KD |
ul. Wolności |
dojazdowa (gminna) |
10,0 |
plan dopuszcza zawężenie linii rozgraniczającej ul. Garbarskiej do 6 m ze względu na istniejącą zabudowę pierzejową |
23. |
74KD |
droga projektowana |
dojazdowa (gminna) |
20,0 |
plan utrzymuje przebieg magistrali wodociągowej |
24. |
81KD |
droga projektowana |
dojazdowa (gminna) |
15,0 |
plan utrzymuje przebieg istniejącego kanału sanitarnego |
§ 212
1. Plan ustala dla poszczególnych dróg następujący zakres działań modernizacyjnych lub inwestycyjnych:
1) adaptacja wraz z modernizacją do parametrów określonych w przepisach szczególnych dla poszczególnych klas w liniach regulacyjnych ustalonych w § 211 z zastrzeżeniami podanymi w tabeli. Do niniejszej grupy zalicza się drogi oznaczone następującymi symbolami: 01KG, 02KG, 03KG, 04KZ, 05KZ, 06KZ, 07KZ (wraz z przebudową placu na skrzyżowaniu z ulicą 51KD z zapewnieniem płynności ruchu na drodze powiatowej, urządzenie parkingów w nawiązaniu do ustaleń zawartych dla terenu 1KS24), 08KZ, 09KZ, 10KZ, 11KZ, 12KZ, 13KZ, 14KZ, 15KZ, 16KZ, 17KL, 18KL, 19KD, 20KL, 21KD, 22KL, 26KL, 28KL, 29KL, 30KL, 31KL, 32KL, 33KL, 34KL, 41KL, 47KL, 52KD, 53KD, 54KD, 55KD, 56KD, 57KD, 59KD, 66KD, 68KD, 69KD, 71KD, 72KD, 73KD, 76KD, 77KD, 78KD, 79KD, 92KD, 93KD, 94KD, 111KD, 112KD,
2) budowa nowych odcinków dróg w istniejących, wydzielonych w ewidencji gruntów pasach terenów wraz z ich poszerzeniem celem osiągnięcia szerokości określonej w § 212, a nieposiadających nawierzchni trwałej lub zasadnicza przebudowa istniejących odcinków ulic. Do niniejszej grupy zalicza się drogi oznaczone następującymi symbolami: 23KL, 24KL, 25KL, 36KL, 37KL, 46KL, 48KL, 49KL, 58KD, 61KD, 62KD, 63KD, 64KD, 67KD, 69KD, 70KD, 88KD, 91KD, 95KD, 96KD, 97KD, 98KD, 99KD, 100KD, 101KD,102KD, 103KD, 104KD, 105KD, 106KD,108KD, 109KD, 110KD,
3) budowę nowych dróg na terenach o innym przeznaczeniu niż cele komunikacyjne w stanie istniejącym, w parametrach określonych w § 212. Do niniejszej grupy zalicza się drogi oznaczone następującymi symbolami: 27KL, 35KL, 38KL, 39KL, 40KL, 42KL, 43KD, 65KD, 74KD, 75KD, 80KD, 81KD, 83KD, 84KD, 85KD, 87KD, 89KD, 90KD, 107KD.
§ 213
1. Ustala się lokalizację ścieżek rowerowych w ulicach i drogach oznaczonych następującymi symbolami: 01KG, 04KZ, 05KZ, 07KZ, 08KZ, 09KZ, 13KZ, 14KZ, 15KZ, 41KL.
2. Ustala się budowę ścieżek rowerowych, jako jednostronnych lub dwukierunkowych o szerokości zgodnie z przepisami szczególnymi.
3. Usytuowanie ścieżki rowerowej względem jezdni powinno zapewnić bezpieczeństwo ruchu.
4. Możliwość lokalizacji ścieżek rowerowych poza ulicami wymienionymi w pkt 1.
§ 214
Na terenach wyznaczonych dla obsługi komunikacyjnej, oznaczonych na rysunku planu symbolem KS, za zgodną z planem uznaje się lokalizację parkingów, miejsc postojowych, stacji paliw oraz stacji obsługi samochodów.
§ 215
Na terenach przeznaczonych na cele komunikacji ustala się następujące zasady zagospodarowania:
1) szerokość drogi w liniach rozgraniczających – zgodnie z imiennym ustaleniem zawartym w § 211;
2) na terenach zabudowanych obowiązuje lokalizowanie chodników dla pieszych po obu stronach jezdni;
3) w liniach rozgraniczających ulic możliwość lokalizowania elementów małej architektury, jak słupy ogłoszeniowe, ławki i elementy dekoracyjne;
4) w liniach rozgraniczających ulic możliwość lokalizacji zieleni pod warunkiem nieutrudniania organizacji ruchu;
5) lokalizacja sieci i urządzeń infrastruktury technicznej na warunkach określonych w przepisach szczególnych i w porozumieniu z zarządcą drogi i z uwzględnieniem ustaleń zawartych w § 217, 218, 220, 221 i 223;
6) pozostałe drogi i ulic, oznaczone na rysunkach planu symbolem KW stanowią drogi klasy wewnętrznej o szerokości minimum 5 m.
§ 216
Ustala się dla wyznaczonych terenów kolejowych, oznaczonych na rysunku planu symbolem KK:
1) zachowuje się istniejący teren kolejowy wraz z budynkami i urządzeniami, z prawem do ich odtworzenia, modernizacji i rozbudowy;
2) wszystkie obiekty budowlane, w tym infrastruktura podziemna niezwiązane z prowadzeniem i zabezpieczeniem ruchu kolejowego należy lokalizować w odległości nie mniejszej niż 10 m od granicy obszaru kolejowego, jednak nie mniej niż 20 m od osi skrajnego toru. Obiekty przeznaczone na stały pobyt ludzi powinny być lokalizowane w odległości zapewniającej zachowanie dopuszczalnego natężenia hałasu i wibracji, określonego w odrębnych przepisach;
3) skrzyżowania dróg z linią kolejową w jednym poziomie wymagają zachowania parametrów trójkąta widoczności, bez względu na kategorię przejazdu;
4) wykorzystywanie obiektów stacyjnych także i na inne cele niż obsługi kolei wymaga zgody zarządcy terenów kolejowych.