155

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W MILICZU

z dnia 6 listopada 2003 r.

w sprawie zasad udzielania dotacji z budżetu gminy podmiotom nienależącym do sektora finansów publicznych

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U z 2001 r. Nr 142, poz. 159 z późn. zm.) oraz art. 118 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

§ 1

1. Określa się tryb postępowania o udzielenie dotacji, sposób jej rozliczenia oraz sposób kontroli wykonywanego zadania zleconego przez podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku.

2. Zasady określone w uchwale stosuje się do udzielania dotacji z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska podmiotom nienależącym do sektora finansów publicznych.

3. Przepisów niniejszej uchwały nie stosuje się do zadań zleconych wykonywanych przez podmioty nienależące do sektora finansów publicznych, których obowiązek finansowania wynika z przepisów ustawowych.

§ 2

1. Podmiotom, o których mowa w § 1 ust. 1, może być udzielona dotacja z budżetu gminy na realizację zadań, określonych w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.

2. Do podmiotów, którym Burmistrz Gminy może powierzyć wykonywanie zadań należy zaliczyć:

a) osoby fizyczne,

b) osoby prawne,

c) jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej,

d) fundacje i stowarzyszenia,

e) inne instytucje i związki, których działalność jest prawnie dozwolona.

3. Jeżeli do prowadzenia zadania zleconego wymagane jest uzyskanie zezwolenia, Burmistrz Gminy może powierzyć wykonywanie zadania wyłącznie podmiotowi posiadającemu wymagane zezwolenie.

§ 3

1. Z ofertą realizacji zadań, o których mowa w § 2 ust. 1, mogą wystąpić podmioty, o których mowa w § 2 ust. 2, które mogą również wystąpić o przyznanie dotacji na realizację tych zadań.

2. Podmiot wnioskujący o przyznanie środków publicznych na realizację zadania zleconego powinien przedstawić ofertę wykonania zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantującą wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.

3. Oferta, o której mowa w ust. 1, powinien zawierać w szczególności:

a) szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania,

b) termin i miejsce realizacji zadania,

c) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania,

d) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych, wskazujących na możliwość wykonania zadania, w tym o wysokości środków finansowych uzyskanych od innych podmiotów na realizację danego zadania.

4. Wzór oferty stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

5. Wnioski o sfinansowanie lub dofinansowanie zadania zleconego winny zostać złożone w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.

6. W uzasadnionych przypadkach Burmistrz Gminy może przyjąć wniosek o realizację zadania w trakcie roku budżetowego i udzielić dotacji z rezerwy budżetowej.

7. Oceny wniosków oraz wysokość przyznanych kwot na realizację zadań zleconych dokonuje Burmistrz Gminy w terminie do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy kierując się następującymi kryteriami:

a) znaczeniem zadania dla celów, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym,

b) wielkością środków budżetowych przeznaczoną na ten cel,

c) oceną przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w relacji do zakresu rzeczowego zadania,

d) oceną możliwości realizacji zadania przez wnioskodawcę,

e) rzetelnością i terminowością wykonywanych zadań zleconych w okresie poprzednim.

8. O sposobie rozpatrzenia wniosku Burmistrz Gminy powiadamia wnioskodawców w terminie siedmiu dni od daty określonej w ust. 7.

9. Burmistrz Gminy może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w terminie 14 dni dodatkowych informacji lub dokumentów oraz przedstawienia wnioskodawcy innych propozycji w tym w szczególności zmiany zakresu rzeczowego zadania lub terminu jego realizacji.

10. Wykaz podmiotów realizujących zadania zlecone wraz z kwotami udzielonych dotacji zawiera załącznik do uchwały budżetowej na dany rok.

11. W przypadku dużej liczby podmiotów realizujących zadania zlecone wykaz może zawierać grupy jednostek i łączną kwotę dotacji.

§ 4

1. Warunkiem udzielenia dotacji na realizację zadania jest zawarcie pisemnej umowy pomiędzy Burmistrzem Gminy a podmiotem nienależącym do sektora finansów publicznych.

2. Umowa, o której mowa w ust. 1, powinna w szczególności zawierać:

a) oznaczenie stron umowy,

b) szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania, termin i miejsce jego realizacji,

c) określenie czasu na jaki umowa została zawarta,

d) zobowiązanie podmiotu do prowadzenia dokumentacji według wymagań określonych przez Burmistrza Gminy, w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym,

e) zobowiązanie podmiotu do poddania się kontroli przeprowadzanej przez osobę upoważnioną pisemnie przez Burmistrza Gminy w zakresie objętym umową,

f) określenie wysokości dotacji, jaką Burmistrz Gminy przekaże podmiotowi z tytułu realizacji umowy oraz warunki i terminy jej przekazywania,

g) określenie przeznaczenia przychodów uzyskanych przy realizacji zadania, których nie można było przewidzieć przy kalkulowaniu wysokości dotacji,

h) ustalenie zasad i terminów rozliczeń oraz zatwierdzenie rozliczenia,

i) ustalenie trybu i terminów przekazywania Burmistrzowi Gminy informacji o zakresie i sposobie realizacji umowy

j) warunki wypowiedzenia umowy,

k) określenie sankcji z tytułu nienależytego wykonania zleconego zadania lub wykorzystania dotacji na inne cele niż określone w umowie,

l) terminu zwrotu kwoty dotacji w wypadku przeznaczenia jej na inne cele niż określone w umowie i w przypadku niewykonania lub częściowego niewykonania zleconego zadania.

3. Wzór umowy stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 5

1. Podmioty realizujące zadania zlecone jest zobowiązany do poinformowania Burmistrza, przed zawarciem umowy, o zamiarze zawarcia innych umów lub o innych umowach zawartych z innymi podmiotami.

2. Prawa i obowiązki stron umowy nie mogą być przenoszone na osoby trzecie.

3. W uzasadnionych wypadkach dopuszcza się za zgodą stron możliwość zmiany zakresu realizowanego zadania, w tym zakresu finansowego.

4. Burmistrz Gminy może uwzględnić w udzielanej dotacji kwotę środków na zakup sprzętu w przypadkach gdy sprzęt ten jest niezbędny do prawidłowej realizacji zadania.

5. W przypadku gdy przewidywany okres użytkowania zakupionego sprzętu przekracza termin realizacji zadania strony ustalą wzajemne rozliczenia w okresie gdy podmiot nie będzie realizował zleconego zadania.

§ 6

Umowę zawiera się na czas oznaczony nie dłuższy niż okres roku budżetowego z zastrzeżeniem wynikającym z § 7 ust. 2 niniejszej uchwały.

§ 7

1. Dotacja na realizację zadania może być udzielona na wybudowanie lub rozbudowę obiektu lub urządzenia w zakresie określonym w załączniku do uchwały.

2. Umowa na realizację zadania, o którym mowa w ust. 1, może być zawarta na okres dłuższy niż rok, z tym że wyodrębnienia wymaga ta część zadania, której realizacja przypada na dany rok budżetowy.

§ 8

Traci moc uchwała nr XII/88/99 Rady Miejskiej w Miliczu z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie zasad udzielania dotacji z budżetu gminy podmiotom nienależącym do sektora finansów publicznych.

§ 9

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Milicz.

§ 10

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY RADY

EDWARD RYBKA

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Miliczu z dnia 6 listopada 2003 r. (poz. 155)

Załącznik nr 2 do uchwały Rady Miejskiej w Miliczu z dnia 6 listopada 2003 r. (poz. 155)

Załącznik nr 3 do uchwały Rady Miejskiej w Miliczu z dnia 6 listopada 2003 r. (poz. 155)