116

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W KARPACZU

z dnia 11 grudnia 2003 r.

w sprawie zmiany uchwały nr XVIII/95/03 Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 28 października 2003 r. w sprawie zasad przejęcia przez miasto Karpacz obowiązków w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz wprowadzenia powszechnej zryczałtowanej opłaty, zmienionej uchwałą nr XX/103/03

Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 25 listopada 2003 r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. Nr 142 z 2001 r., poz. 1591 z późn. zm.), w związku z art. 65 ustawy z dnia 15 września 2000 r. o referendum lokalnym (Dz. U. Nr 88, poz. 985 z późn. zm.) oraz z art. 6a i 6b ustawy z dnia 13 września 1996 r.o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 z późn. zm.) Rada Miejska w Karpaczu uchwala, co następuje:

§ 1

W uchwale nr XVIII/95/03 Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 28 października 2003 r. w sprawie zasad przejęcia przez miasto Karpacz obowiązków w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz wprowadzenia powszechnej zryczałtowanej opłaty, zmienionej uchwałą nr XX/103/03 Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 25 listopada 2003 r., wprowadza się następujące zmiany:

1. § 4 uchwały otrzymuje brzmienie:

Ҥ 4.1.

1. Ustala się comiesięczną opłatę zryczałtowaną za pozbywanie się odpadów komunalnych gromadzonych przez ich wytwórców w kwocie:

1) dla gospodarstw domowych:

5,69 zł na jedną osobę x ilość osób w gospodarstwie domowym objętych opłatą,

2) dla hoteli, pensjonatów, domów wczasowych oraz innych obiektów świadczących usługi hotelarskie, z wyłączeniem obiektów wymienionych w punkcie 6,

przy czym opłata uzależniona jest od skali obłożenia ośrodka świadczącego usługi noclegowe:

a) 0,90 zł na jedno łóżko – skala obłożenia w skali roku do 30%,

b) 1,21 zł na jedno łóżko – skala obłożenia w skali roku od 31%–50%,

c) 2,26 zł na jedno łóżko – skala obłożenia w skali roku od 51%–100%,

informacja o skali obłożenia zawarta będzie w deklaracji,

3) dla szkół i przedszkoli:

0,62 zł na jedną osobę,

4) dla lokali gastronomicznych:

0,98 zł – na każdy m2 powierzchni usługowo-handlowej,

5) dla lokali handlowych i usługowych:

0,26 zł – na każdy m2 powierzchni usługowo--handlowej,

6) dla pól namiotowych, biwakowych, kempingów:

5,69 zł – na jedno miejsce namiotowe, biwakowe, kempingowe,

7) dla innych rodzajów działalności:

1,13 zł – na każda zatrudnioną osobę.

§ 4.2. Dla wydzielonego obszaru części gminy na podstawie uchwały nr 156/MCCXCIII/02 Zarządu Miasta Karpacza z dnia 29 stycznia 2002 r. opłata, o której mowa w ust. 1, ulega podwyższeniu o 25%.

2. W § 5 uchwały wprowadza się następujące zmiany:

1) skreśla się ust. 3,

2) ust. 6 otrzymuje brzmienie:

Opłata zryczałtowana, o której mowa w § 4, wpłacana będzie na wskazane konto do dnia 10 każdego miesiąca danego roku kalendarzowego.

3) ust. 7 otrzymuje brzmienie:

Opłata, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 1, ulegnie obniżeniu o 2% w przypadku wprowadzenia systemu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych na terenie nieruchomości wykorzystywanej na cele mieszkalne.

4) ust. 9 otrzymuje brzmienie:

Podmioty, o których mowa w § 2, zobowiązane są do złożenia w Urzędzie Miejskim w Karpaczu deklaracji na podstawie której będzie naliczana opłata w terminie 14 dni od dnia otrzymania deklaracji (zał. nr 1 do uchwały). Niezłożenie deklaracji w terminie lub złożenie oświadczenia nierzetelnego, spowoduje ustalenie opłaty na podstawie danych dostępnych właściwemu organowi gminy.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Karpacza.

§ 3

Zobowiązuje się Burmistrza Karpacza do opracowania jednolitego tekstu uchwały.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i podlega ogłoszeniu na tablicach ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Karpaczu.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

VIOLETA DERECZENIK